Az Iveco S-WAY nyerte az If Design Award-ot

A „Termék” szakterület („Product Discipline”) „Gépkocsik/Járművek” („Automobiles/Vehicles”) kategóriájában S-WAY típusával az IVECO 2020-ban elnyerte a tekintélyes iF DESIGN AWARD kitüntetést. A kiemelkedő formatervezés szimbólumaként elismert díjakat évről-évre az iF International Forum Design GmbH, a világ egyik legrégebbi független formatervezési intézménye ítéli oda.

Az IVECO S-WAY típust 78 független szakértőből álló nemzetközi zsűri választotta ki az 56 országból érkezett összesen 7298 pályázat közül. Döntésüket az alábbi szempontok alapján hozták meg:

  • az innováció és a kidolgozottság mértéke, figyelembe véve a termék egyediségét, kivitelezését és megmunkálását;
  • a funkcionalitás, beleértve a használhatóságot, az ergonómiát és a biztonságot;
  • az esztétikai és érzelmi vonzerő;
  • a térbeli koncepció;
  • a vállalati felelősségvállalás a gyártás gazdaságossága, illetve a környezetvédelmi előírások és a szén-dioxid-lábnyom figyelembevétele, valamint a társadalmi felelősségvállalás és az általános kialakítás tekintetében;
  • a termék pozicionálása.

Thomas Hilse, az IVECO márka elnöke kijelentette: „Rendkívül nagy megtiszteltetés egy ilyen rangos díj. Annak komoly elismerése a tekintélyes és független zsűri részéről, hogy elértük célunkat. Újraértelmeztük az ügyfélközpontúságot egy olyan tehergépkocsi formájában, amely a formatervezés, valamint az összeköttetés és az automatizálás legújabb fejlesztései révén teljes körű megoldást kínál, valósággal »megállíthatatlanná« téve ügyfeleinket és a járművezetőket.”

Az IVECO S-WAY tökéletesen megfelel a feltételeknek, vezetőfülkéjét teljes egészében a gépkocsivezető és a járműtulajdonos igényei szerint tervezték át. Első osztályú élet- és munkakörülményeket biztosít a sofőrök számára, miközben a biztonságukról is gondoskodik. E típus a vezetőközpontú megközelítésre, a hosszú távú fenntarthatóságra és az új, bővített  hálózatba kapcsolási technikákra összpontosító megoldások teljes körű együttesével szolgál. Vagyis mindazzal, amit a logisztikai szolgáltatók igényelnek járműflottájuk maximális üzemideje, gazdaságossága és termelékenysége biztosításához, hogy napjaink intenzív verseny jellemezte piacán is sikeresek lehessenek.

Az IVECO S-WAY dizájnja alapvetően a műszaki és légellenállási tulajdonságok harmonikus és integrált formák jellemezte megvalósítására összpontosít. Ezek egyúttal kiemelkedő technikát és erőt, dinamikát és harmonikus egyensúlyt, valamint kifinomult esztétikát és minőséget is sugároznak.

Az IVECO S-WAY az IVECO-génekre jellemző valamennyi stílusjegyet felsorakoztatja. Ilyen például a részletesen kidolgozott, különösen jellegzetes hűtőrácsot meghatározó márkaembléma, az éles metszésű fényszórók, valamint az olasz dizájnörökségre jellemző, igényesen kidolgozott felületek és kiegyensúlyozott arányok.

E típus az architektúráját jellemző elemek esztétikai integrációja tekintetében is a legjobbját nyújtja, ahogyan a nagy méretű hűtőrács a homlokfali fedél és a lökhárító közös motívumaként rejti el a vezetőfülke és az alváz közötti határvonalat. A sarkok mindeközben az eleje és oldala közötti folytonosság kifinomult hatását keltve ölelik körül a járművet. A lehető legtágasabb beltér jegyében kiformált tető pedig az orr tekintélyes méreteihez hozzájárulva fokozza tovább az erő és a stabilitást érzetét.

A külső formákat szigorúan a légellenállás csökkentése határozza meg. A fényszórók melletti légbeömlő nyílások a kerekek által keltett turbulens áramlások tompításával szabályozzák a jármű alsó része mentén a légnyomást. A vezetőfülke lekerekített sarkai pedig lágyan vezetik el a levegőt a felső rész körül.

Az IVECO S-WAY vezetőfülkéjét mindemellett a kategória élvonalát képviselő élettér és munkahely jegyében fejlesztették ki. Padlózatának magasságát a könnyű megközelíthetőség (mindössze három lépcsőfok a beszállás) és a könnyű átjárhatóság (a különösen alacsony motorsátor révén zavartalan a mozgás a beltérben) közötti tökéletes harmónia szerint optimalizálták. A tető új formájának köszönhetően a belső térkínálat is a lehető legtágasabb, a fülkét pedig úgy alakították ki, hogy állva is könnyen mozoghasson benne a vezető.