Az Octavia RS iV plug-in hybrid hajtással érkezik

Dinamikus beltér RS-stílusban
Az OCTAVIA RS iV utasterébe pillantva, túlnyomórészt fekete színvilága tűnik fel. A háromküllős, bőrbevonatú és multifunkciós sportkormány vRS-logót hordoz, a DSG sebességváltó kezeléséhez pedig kapcsolóbillentyűkkel is kiegészül. Az első sportüléseket fekete szövet borítja vagy extrafelszerelésként rendelhető Ergo-ülésként Alcantara®- és bőrkárpitozással, illetve magasságállítással készülnek. Az üléseken RS-logó és vörös vagy ezüstszürke kontrasztárnyalatú díszvarrások feszülnek, amelyek a bőrbevonatú kormánykeréken, a kartámaszokon és a műszerfal Alcantara® borításán is megjelennek. A sportos hangulatot RS-stílusú dekorbetétek és alumíniumdizájn-pedálok teszik teljessé.

A ŠKODA sportos RS-családjának első tagja hálózatról tölthető hibrid hajtásrendszerrel érkezik

OCTAVIA iV plug-in hibridhajtással és 204 LE rendszerteljesítménnyel
Az OCTAVIA iV RS mellett a ŠKODA az OCTAVIA Ambition és Style felszereltségi szintjeihez is kínálja hálózatról tölthető hibrid (Plug-in Hybrid) hajtásrendszerét. Az OCTAVIA iV esetében az 1.4 TSI benzines aggregát és a 85 kilowattos elektromos motor 150 kW (204 LE) rendszerteljesítménnyel és 350 newtonméter maximális forgatónyomatékkal szolgál. A WLTP-cikluson ez a plug-in hibrid változat is akár 60 kilométer elektromos hatótávot kínál és elektronikus váltókarral kezelhető (shift-by-wire), hatfokozatú DSG sebességváltóhoz csatlakozik. A szén-dioxid-kibocsátás ez esetben is mintegy 30 gramm kilométerenként. Az OCTAVIA iV szintén kielégíti az EU6d kipufogógáz-emissziós szabvány előírásait.

Mindkét iV-modell nagyfeszültségű lítiumion-akkumulátora 37 Ah kapacitású, energiatároló képességük pedig 13 kWh, s kényelmesen, az otthoni háztartási elektromos aljzatról vagy falitöltőről (Wallbox) is feltölthető. A töltőcsatlakozó a vezetőoldali első sárvédőben található. A Limousine 450, illetve a COMBI 490 literes csomagtartójában egy normál 12-voltos akkumulátor is rendelkezésre áll. A 40-literes üzemanyagtartály öt literrel kisebb a kizárólag belsőégésű motorral hajtott OCTAVIA-modellekénél.

Két e-TEC motor mild-hibrid technikával
Premierjét tartja a ŠKODA kínálatában az OCTAVIA két e-TEC változata, amelyek gyártásuk idén nyári beindításakor a márka első mild-hibrid technikájú, sorozatgyártású modelljei lesznek.

A ŠKODA sportos RS-családjának első tagja hálózatról tölthető hibrid hajtásrendszerrel érkezik

A hétfokozatú DSG-sebességváltó előtt dolgozó, 81 kW (110 LE) teljesítményű, háromhengeres 1.0 TSI, valamint 110 kilowattos (150 LE), négyhengeres 1.5 TSI erőforrás egyaránt 48-voltos, szíjhajtású indítógenerátorral és az első utasülés alatt elhelyezett, 0,6 kWh energiatároló képességű, ugyancsak 48-voltos lítiumion-akkumulátorral egészül ki. Mindkét modell csomagtérajtaján specifikus e-TEC plakett látható.
A mild-hibrid technika fékezéskor energia-visszatáplálásra is lehetőséget kínál, ami a 48-voltos akkumulátorban tárolható, majd a belsőégésű erőforrás akár 50 newtonméteres elektromos támogatására (Boost) vagy – menethelyzettől függően – a motor teljes leállításával a szabadon gördülő („vitorlázó”) üzemmódra vehető igénybe. Amint ismét szükséges a belsőégésű motor, a rendszer a másodperc tört része alatt indítja újra, de az automatikus motorleállítás és -indítás technikája (Start-Stop System) is gyorsabban és kényelmesebben működik a szíjhajtású indítógenerátor révén. A motor emellett alacsonyabb zaj- és rezgésszint mentén indítható, a 48-voltos akkumulátor pedig egyenáramú feszültségátalakító (DC/DC) segítségével a normál 12-voltos akkumulátort is töltheti. Összességében a két ŠKODA e-TEC motor mild-hibrid technikája akár 0,4 liter üzemanyag megtakarítását is lehetővé teheti 100 kilométerenként.