Az Opel Astra nyerte az Arany Kormánykerék díjat

2005 – Opel Zafira B: Az arany tucat teljesítése

A második generációs Zafira a Flex7 ülésrendszer továbbfejlesztésével folytatta a mércék felállítását, és ismét elnyerte az „Arany Kormánykerék” díjat. Ezenkívül a bolygó leggyorsabb kisteherautójaként is besorolták, amikor az OPC változat 177 kW/240 LE teljesítménnyel 8:54:38 perc alatt tett meg egy kört a Nürburgring Nordschleifén. 240 erős ló a motorháztető alatt és a kiemelkedő teljesítményű kezelőrendszer segített elérni ezt a rekordidőt.

2009 – Opel Astra J: A kompakt dizájner darab

2009-ben az Astra J, egy igazi dizájner darab, a Kadett D űrcsoda és a Kadett E aerodinamikai bajnok nyomdokaiba lépett, megszerezve az Opel harmadik „Arany Kormánykerék” kompakt osztályú címét. Az Astra az Opel új tervezési filozófiáját követte: „A szobrászati ​​művészet találkozik a német precizitással”. Ezenkívül az Astra J olyan modern asszisztens rendszerekkel érkezett, mint az Opel Eye és az AFL+ fényszórórendszer, amely a kanyarokban is jól lát. A FlexRide adaptív technológia segített alkalmazkodni az uralkodó vezetési helyzethez, és az első ülésen ülők élvezhették az utazást AGR-tanúsítvánnyal (kampány az egészségesebb háttámért) üléseken.

2010 – Opel Meriva B: Olyan okos, olyan kompakt

A Zafira kistestvére 2012-ben aranyat ért el, a Meriva B pedig az Opel kisteherautó-szakértelmét hangsúlyozta. A zsűrit meggyőzte a sokoldalú FlexSpace hátsó ülésrendszer és az innovatív hátsó csuklós hátsó ajtórendszer. A FlexDoors könnyű hozzáférést tesz lehetővé a hátsó gyermekülésekhez, és kényelmes be- és kiszállást biztosít a magas utasok számára. A motorportfólió bőséges teljesítményt kínált, miközben csökkentette a fogyasztást a méretcsökkentésnek és a turbófeltöltésnek köszönhetően. A teljesítmény 55 kW/75 LE és 103 kW/140 LE között változott.

2012 – Opel Zafira Tourer: A társalgó kerekeken

A Zafirát egy prémium partner kísérte a Zafira Tourerben, és azonnal elnyerte az újabb „arany kormánykereket”. A rugalmas belső tér mellett az újdonsültet lenyűgözte a lounge kényelme, a panorámaüveg napfénytető és az olyan újítások, mint a radar alapú sebességszabályozás és az ütközési figyelmeztetés.

2015 – Opel Astra K: A kvantumugrás

Az Astra K egy teljesen új könnyűszerkezetes járműfelépítésre épült, amelyet kizárólag ultramodern motorok hajtanak, és kiemelkedő csatlakoztathatóságot tesz lehetővé, pl. okostelefon integráción keresztül. Az Astra is folytatta az Opel hagyományát, miszerint korábban csak a magasabb szegmensekből ismert funkciókat vezette be a kompakt szegmensbe. Mindez a 2015-ös „Arany Kormánykerék” lett.

2017 – Opel Ampera-e: Az elektromos hatótáv bajnoka

Az Opel Ampera-e sportkocsiszerű gyorsulásával és szegmensének messze leghosszabb elektromos hatótávjával állva hagyja a versenyt. A 60 kWh-s lítium-ion akkumulátor egyetlen feltöltésével akár 520 kilométeres távolságot is mérhetünk az új európai vezetési ciklus (NEDC) szerint. Az Opel Ampera-e pedig a WLTP5 (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure) vezetési ciklusban meghatározott sebességprofilhoz közelítve is lenyűgözi az Opel Ampera-e-t (rövidített vizsgálati eljárás): A fejlesztési teszt alapján a mérnökök a WLTP5 kombinált hatótávolságát becsülik meg. 380 kilométerről. Az Ampera-e mindössze 3,2 másodperc alatt gyorsul 0-ról 50 km/órára. A 4,16 méter hosszú Ampera-e emellett bőséges helyet kínál akár öt utas számára, valamint 381 literes csomagtartót (lehajtott ülések esetén 1274 liter).

2020 – Opel Corsa-e: Villamosított bestseller

A Corsa hatodik generációjával a legkelendőbb kisautó elektromos lett. Az 50 kWh-s akkumulátornak köszönhetően a Corsa-e akár 353 kilométert is megtehet egyetlen töltéssel (a WLTP5 ciklusnak megfelelően), ezért alkalmas a mindennapi használatra. Legfeljebb öt utas számára van hely, a belépő szintű változat pedig már számos csúcstechnológiás asszisztens rendszert tartalmaz.

2021 – Opel Mokka-e: Merész, tiszta, szokatlan és helyileg károsanyag-kibocsátásmentes

Az Opel Corsa-e-t az Opel Mokka-e követi „Arany Kormánykerék” győztesként3. Kívül az Opel Vizor márkaarc, belül pedig a teljesen digitális Pure Panel, a merész és tiszta SUV azonnal lenyűgöz. Ráadásul akkumulátoros elektromos Mokka-e-ként lokálisan akár 338 kilométeres károsanyag-kibocsátásmentes hatótávolsággal rendelkezik (WLTP5 szerint) töltési megállás nélkül.

2022 – Opel Astra L: Tervezési nyilatkozat a jövő technológiáival

Az új Opel Astra dupla hármast ért el a „Golden Steering Wheel 2022” kategóriában. A legújabb Astra generáció a harmadik, amely megkapta a rangos díjat. Ugyanakkor az Opel zsinórban harmadik éve nyert. Az új Astra és Astra Sports Tourer dizájnja merész és letisztult, a külső Opel Vizortól a pilótafülke teljesen digitális Pure Paneljéig. Aztán ott vannak a csúcstechnológiák, amelyek biztonságosabbá és élvezetesebbé teszik a vezetést. Ráadásul az új generációs Astra hajtásláncai alkalmasak a jövőre. Az Opel legkelendőbb kompakt modellje az értékesítés kezdete óta elérhető plug-in hibridként, jövőre pedig az akkumulátoros elektromos Astrával még szélesebb meghajtási rendszerek közül választhatnak a vásárlók.


[1] AUTO BILD 45/2022-es kiadás és BILD am SONNTAG 46/2022-es kiadás, „Legjobb autó 50 000 euróig” kategória.

[2] AUTO BILD és BILD am SONNTAG 45/2020 kiadás, „Kis autók” kategória.

[3] AUTO BILD 45/2021-es kiadás és BILD am SONNTAG 46/2021-es kiadás, a „Legjobb autó 25 000 euró alatt” kategória, beleértve környezetvédelmi bónusz.

[4] Az említett tüzelőanyag-fogyasztási és CO2-kibocsátási adatok megfelelnek a WLTP-jóváhagyásnak (EU 2017/948 rendelet). 2018. szeptember 1-től az új járművek típusjóváhagyása a könnyűjárművek világméretű vizsgálati eljárása (WLTP) alapján történik, amely egy új, valósághűbb vizsgálati eljárás az üzemanyag-fogyasztás és a CO2-kibocsátás mérésére. A WLTP teljes mértékben felváltja az új európai hajtásciklust (NEDC), amely a korábban használt teszteljárás volt. A valósághűbb tesztkörülmények miatt a WLTP szerint mért üzemanyag-fogyasztás és CO2-kibocsátás sok esetben magasabb az NEDC szerint mértekhez képest. Az üzemanyag-fogyasztás és a CO2-kibocsátási adatok az adott felszereltségtől, az opcióktól és az abroncsok formátumától függően változhatnak.

[5] A tartomány a WLTP vizsgálati eljárás módszertanának megfelelően (R (EC) No. 715/2007, R (EU) No. 2017/1151). A tényleges hatótáv a mindennapi körülmények között változhat, és számos tényezőtől függ, különösen az egyéni vezetési stílustól, az útvonal jellemzőitől, a külső hőmérséklettől, a fűtés és légkondicionálás használatától, valamint a termikus előkezeléstől.