Az új 125-ös Forza stílusa és felszereltsége
- A nagyobb kényelem és a hatékonyabb időjárás-védelem érdekében 140 mm-ről 180 mm-re nőtt az elektromosan állítható légterelő mozgási tartománya
- Az átdolgozott idomzat szebbé és áramvonalasabbá teszi a motort
- 2 zárt bukósisak fér az USB-aljzattal felszerelt, ülés alatti csomagtartóba
- 45 literes, kulcs nélkül nyitható hátsó doboz[1]
- A kulcsnélküli indítás alapáras
Kétségtelen, hogy a kormányról gombnyomással vezérelhető, továbbfejlesztett formájú és 40 mm-rel nagyobb tartományban állítható légterelő plexi a 2021-es Honda Forza 125 legfontosabb újítása. Ezt úgy alakították ki, hogy elterelje a menetszelet a vezető testéről és fejéről, egyben hatékonyan csökkentse a szélzajt.
Ugyanakkor arra is gondoltak a tervezők, hogy lakott területre érve már nem a szélvédelem a legfontosabb szempont, és többre értékeli a vezető, ha szabadon ellát a plexi felett, ezért aztán gombnyomásra, pillanatok alatt legalsó állásba ereszthető a légterelő. Hogy nagy sebességnél se legyen zavaró a plexi mögötti turbulencia, nagyméretű nyílást alakítottak ki a motor elején, jelentősen csökkentve ezzel a légörvények kellemetlen hatásait.
Az aprólékosan kidolgozott részletek sokasága és a tökélyre csiszolt idomzat áramvonalassá teszi az új Forza 125-öt, stílusos megjelenése pedig azt sugározza, hogy prémium minőségű, sportos, modern robogó áll előttünk. Agresszív, erőtől duzzadó és műszakilag tökéletes – ez a három hívószó motiválta a Forza 125 formatervezőit, akik több rendhagyó megoldást alkalmaztak a motoron, beleértve például a fényszóró alatti, légterelőként is szolgáló burkolatot. Ezen túlmenően átrajzolták a Z betűt formázó oldalidomot, valamint lendületes ívet húztak a karakteres hátsó burkolatra, így lett még esztétikusabb, megnyerőbb a modell.
Mivel a felmenők 750 mm széles kormánya és 1125 mm-es visszapillantó-magassága ideálisnak bizonyult a városi forgalomban, ezen nem is változtattak, hasonlóan a 780 mm-es ülésmagasságához. Elvégre a nyereg így is elég hosszú és kényelmes ahhoz, hogy ketten elférjenek rajta, míg az üléshelyzet hozzájárul, hogy a vezető könnyebben áttekintse a forgalmat és biztonságosan motorozhasson.
Elődjéhez hasonlóan LED-lámpákat visel a modell, míg ülése alatt olyan tágas helyet alakítottak ki, hogy kényelmesen belefér két zárt, teljes értékű sisak. A csomagtér pedig több részre osztható, azaz, ha csak egy bukót tárolunk a motorban, akár esőruha vagy A4-es méretű táska is berakható a fejvédő mellé. Bal oldali, osztható kesztyűtartója zárható, például telefonunkat és egy üdítőt vagy kulacsot is el tudunk helyezni benne. Az sem mellékes, hogy USB-csatlakozó váltotta a korábbi modell szivargyújtótöltőjét.
Még közelebbről vizsgálva további műszaki csemegéket is felfedezhetünk, ilyen például a Smart Key rendszer, amely nemcsak a gyújtáskapcsolóhoz és az ülés alatti tárolórekesz zárjához kapcsolódik, hanem a 45 literes felső dobozt is nyitja-zárja. Működése rendkívül egyszerű: automatikusan lezárja a top boxot, ha a vezető távol van, és nyitja, amint újra a jármű közelébe ér. Az újdonság bevezetése ellenére természetesen a hagyományos módszer is működik, azaz kulccsal is elfordítható a zár. Egyébként a zárszerkezetet a motorba építették, ezáltal az nem vesz el helyet a dobozba pakolt holmik elől.
Továbbra is hagyományos, analóg műszerekről olvashatjuk le a pillanatnyi sebességet és fordulatszámot, ám a műszeregység új, még szebb hátteret kapott. Ezt digitális kijelző egészíti ki, amely háromféle üzemmódban használható:
- 1. kilométerszámláló, aktuális hatótáv és fogyasztás,
- 2. napi számláló, aktuális hatótáv és óra,
- 3. akkumulátorfeszültség és környezeti hőmérséklet.