Az új 500-as nemes tartalma
Optimális hatótávolság, töltés és vezethetőség
A mérnökök tiszta lappal fogtak hozzá az új 500-as tervezéséhez, így részletekbe menő odaadással foglalkozhattak a jármű minden aspektusával, és megkereshették az optimális megoldásokat.
Az ügyfelek számára kulcsfontosságú a hatótávolság és a töltés időigénye. A 42 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátorcsomaggal az új 500 akár 320 kilométert képes megtenni a WLTP norma szerint.
Az optimális töltési idő érdekében az új 500 85 kW-os gyorstöltő rendszert kapott, amely rendkívül rövid idő alatt feltölti az akkumulátorokat. Mindössze 5 perc elegendő például ahhoz, hogy megtegyünk 50 kilométert – azaz többet, mint az átlagos felhasználók napi szükséglete. A gyorstöltő mindössze 35 perc alatt 80 százalékra tölti az akkumulátort. Az autó jobb hátsó karosszériapaneljén elhelyezett Combo 2 töltőaljzat szolgál a gyorstöltő csatlakoztatására, egyen- és váltóáramon keresztül egyaránt.
Az új 500-ashoz emellett otthoni töltési megoldások is rendelhetők. Az új 500 bevezető különkiadásához alapfelszerelés az Easy Wallbox™: egy olyan otthoni töltőrendszer, amely szokványos háztartási csatlakozóra köthető. A rendszert kifejezetten és kizárólag az FCA részére fejlesztette ki az ENGIE EPS, azt a Mopar a modell bevezetésével párhuzamosan kezdi forgalmazni Európában. Olyan egyszerű és megfizethető, telepítést nem igénylő megoldásról van szó, amely egyszerűen vezérelhető Bluetoothon keresztül, lehetővé téve, hogy Ön kiegyensúlyozza háztartása elektromos terhelését. Nincs szükség szakemberre: késlekedés nélkül elkezdheti tölteni az 500-ast akár 3 kW teljesítménnyel. Ráadásul az Easy Wallbox teljesítménye könnyedén 7 kW-ra növelhető, így alig több mint 6 óra alatt otthonában is teljesen feltöltheti autóját. A jármű tartozéka még a nyilvános hálózatra csatlakoztatható Mode 3 töltőkábel.
Az új 500 három üzemmódot (Normal, Range és Sherpa) kínál, amelyek közül vezetési stílusunknak megfelelően választhatunk.
A Sherpa üzemmód úgy optimalizálja a rendelkezésre álló erőforrásokat, hogy Ön minden körülmények között elérje úticélját. A Sherpa üzemmód számos komponenst befolyásolva csökkenti minimálisra az energiafelhasználást. Így Ön biztonságosan eljuthat a navigációs rendszeren beállított úticélra vagy a legközelebbi töltőállomásra. Akárcsak a Himaláján dolgozó serpák, akik az egész expedíció biztonságáról és célba juttatásáról gondoskodnak, az üzemmód úgy módosítja a különböző fedélzeti változókat (végsebesség 80 km/órára korlátozva; az energiafelhasználást mérséklő gázreakciók; a klímaberendezés és az ülésfűtés kikapcsolása – a vezető bármikor visszakapcsolhatja ezeket.)
A „Normal” üzemmód által kínált vezetési érzet szinte teljesen megegyezik a tradicionális, belső égésű motorral szerelt autók vezethetőségével, míg „Range” üzemmódban egyetlen pedállal vezethető az autó. Ez azt jelenti, hogy az új 500 vezetése során gyakorlatilag nincs másra szükség, mint a gázpedálra. Amikor a vezető felengedi a pedált, a belső égésű motoroktól megszokott motorfékhatásnál sokszor erősebben lassul a jármű – majdnem úgy, mintha rálépett volna a fékre. A teljes megálláshoz ugyanakkor szükség van a fékpedálra, kellő gyakorlattal és tapasztalattal azonban az ember akár egyetlen pedállal is vezetheti az új 500-ast.
A 88 kW teljesítményű villanymotor 150 km/óra (korlátozott) végsebességet tesz lehetővé; a modell álló helyzetből 3,1 mp alatt gyorsul 50 km/órára, és 9,0 mp alatt 100 km/órára.