Az új Abarth 695 75° Anniversario

Egy mindössze 1368 példányban gyártandó limitált széria, amely a T-Jet motor előtt tisztelegve ünnepli a márka 75. születésnapját

Közeledik az Abarth alapításának hetvenötödik évfordulója. Fontos mérföldkő és újabb rekord ez a skorpiós márka életében, amely a mai napig rajongók álmainak tárgya világszerte. A jeles évforduló tökéletes alkalmat teremt arra, hogy képzeletbeli utazásra induljunk, bejárva a Skorpió rekordokkal és győzelmekkel szegélyezett életútját, és felfedezzük a márka dicső múltjának és ragyogó jövőjének a szimbólumát: egy olyan friss, sportos és stílusos járművet, amely tökéletesen megtestesíti a márka motorsportban gyökerező szellemiségét, és innováció iránti, folyamatos elkötelezettségét.

Exkluzív Abarth podcastok a Begurulva (spotify + youtube) és a podCARs (spotify + youtube) csatornáinkon!
Hallgass ránk!

Az Abarth 695 75° Anniversario limitált széria

Hogy a kerek évfordulót méltó módon megünnepelje, és saját történelme előtt tisztelegjen, a Skorpió bemutatja az új Abarth 695 75° Anniversario különkiadást. A mindössze 1368 darabos széria egyben a jól ismert 1.4 T-Jet erőforrás előtt is fejet hajt, hiszen a tervezett példányszám összecseng a motor 1368 cm3-es lökettérfogatával. Ez az erőforrás Garrett GT 1446 turbófeltöltőjének köszönhetően 180 lóerő csúcsteljesítményre képes, maximális forgatónyomatéka 250 Nm 3000/perc fordulatszámon. A modell legnagyobb sebessége 225 km/óra, álló helyzetből mindössze 6,7 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára. A limitált széria megkapta az ikonikus, aktív szeleppel szerelt Record Monza kipufogórendszert, valamint mindkét tengelyen Koni FSD lengéscsillapítókat találunk.

Az egyedi, különlegesen látványos kidolgozású limitált kiadás speciális részlete az a kifejezetten ide tervezett logó, amely kívül és az utastérben egyaránt megtalálható, és amely még értékesebbé teszi ezt a modellt a márka rajongói számára.

A modellsorozat külső megjelenése lenyűgöz és magával ragad. Most először skorpió-grafika borítja az egész tetőlemezt; a motívum arany színe látványos kontrasztot alkot a karosszéria feketéjével. A modellt számos további részlet teszi még egyedibbé, a sötétített ablaküvegektől kezdve a mindkét oldalon elhelyezett, aranyszínű Abarth logókon át a dugattyút mintázó, eredeti 75° Anniversario matricákig. Ezen túlmenően a limitált kiadás exkluzív aranyszínű, 17 colos könnyűfém keréktárcsákat és nagyteljesítményű fékrendszert kapott. Utóbbi 305 x 28 mm-es, belső hűtésű, lyuggatott tárcsáit fekete színű, alumínium Brembo nyergek szorítják.

Az utastérben exkluzív, varázslatos légkört teremtettek a tervezők. A beltér meghatározó elemei a műszerfal kiváló minőségű, fekete Alcantara borítása, valamint az új, szénszálas héjú Sabelt sportülések.

Az Alcantara betétek klasszikusan sportos részletként teremtenek komfortos és stílusos környezetet, és az egész belső tér díszére válnak. A modell sportos hangvételét tovább erősítik a szénszálas Sabelt ülések, amelyeket az exkluzív öltések mellett az Abarth klasszikus tipográfiája által ihletett, de modern hangvételű évfordulós logó díszít. Az ultramodern technológiai felszereltség része a 7″ digitális rádió, a 7 colos TFT digitális kijelző, a Carplay és Android Auto okostelefon-integráció, valamint az automatikus szabályozású klímaberendezés, az Audio Beats audiorendszer és a műholdas navigációs rendszer. A limitált széria ezen túlmenően a Mopar Connect funkciók – így például My:Assistant, My:Remote Control, My:Car és My:Journey – széles sorát kínálja.

Hetvenöt évnyi történelem és siker

A skorpió legendája 1949. március 31-én vette kezdetét, amikor Carlo Abarth (1908-1979) Guido Scagliarini pilótával az oldalán megalapította az Abarth & C. vállalatot. Ekkor született meg a stílus és teljesítmény hamisítatlan legendája.

Első autójuk, a Fiat 1100-as alapjaira épülő 204 A 1950-ben, utolsó versenyén futamgyőzelemhez segítette Tazio Nuvolarit. Az Abarth történetében azóta egymást érik a rekordok, hiszen a márka tevékenységeit mindig is a maximális teljesítményre való törekvés, az igényes kidolgozás és a folyamatos műszaki fejlesztés hármasa határozta meg. A sorozatgyártású modellekhez fejlesztett alkatrészek közül a speciális kipufogórendszerek az évek során az Abarth stílus legendás jelképévé váltak. A márka az 1950-es, 1960-as években emelkedett a siker csúcsára. 1963-ban jelent meg a Fiat-Abarth 595, az első olyan Abarth, amely az új Fiat 500-asra épült. Ez teljesen új értelmet adott a pragmatikus kisautó létezésének, lehetővé téve, hogy teljes mértékben kiaknázzák a konstrukcióban rejlő potenciált.

Az ezt követő évtized a lenyűgöző győzelmek jegyében telt el: 10 világcsúcs, 133 nemzetközi díj, és több mint 10 ezer futamgyőzelem követte egymást.

1971-ben a márkát megvásárolta a Fiat-csoport, és a legenda olyan, ma már ikonikus modellekkel folytatódott, mint a Fiat 124 Abarth, a 131 Abarth, vagy a Ritmo Abarth. A márka 2008-ban vadonatúj modellkínálattal állt elő, amelynek tagjait kifejezetten motorsport-rajongók számára fejlesztették ki. Ezt követően gyors egymásutánban érkeztek az újabbnál újabb típusok.

2022-ben vadonatúj korszak kezdődött az Abarth életében: a márka ekkor egészítette ki európai kínálatát az új, tisztán elektromos Abarth 500e modellel, amely városi és elővárosi forgalomban egyaránt dinamikusabb, izgalmasabb vezetési élményt kínál.

Hogy hangsúlyt adjon a márka egyre inkább globális arculatának, az Abarth 2022-ben Brazíliában bemutatta az új Abarth Pulse modellt. Ez volt a nagy múltú olasz márka első szabadidőjárműve, amelyet egy évvel később az Abarth Fastback követett, amint a márka túllépett európai és ázsiai határain.

Ezen túlmenően az Abarth stratégiai együttműködési megállapodást kötött a Stellantis Motorsport szervezettel, aminek eredményeként hamarosan színre lép minden idők legnagyobb teljesítményű Abarth modellje. A Scorpionissima bevezető kivitelében az új Abarth 600e elvitathatatlanul elbűvölő személyiségével rabul ejti a rajongók szívét, ugyanakkor erőtől duzzadó, agresszív karaktere a nyílt országutak után kiált. Az 1949 darabos, limitált széria formájában elérhető, bevezető széria első fényképei bepillantást engednek az új modell karakterébe, egyben jól érvényesül rajtuk a modellt még kívánatosabbá tevő démoni szellemiség.