Az új BMW 1-es sorozat frankfurti debütálása
Az új BMW 1-es sorozat széleskörű frissítéseken átesett formanyelvvel és hajtáslánc-technológiával írja tovább a BMW prémium kompakt szegmensben megkezdett sikertörténetét. A harmadik nemzedékébe lépő modellsorozat bemutatkozásával a BMW csúcstechnológiás elsőkerék-meghajtású padlólemeze is világpremierjét ünnepli, amely úgy kínál jelentős mértékben megnövelt utastéri helykínálatot, hogy közben az eddigi legdinamikusabb menetteljesítménnyel és kategóriaetalon agilitással kényezteti a bajor prémiumgyártó ügyfeleit. Sőt mi több, az újdonság 2019 szeptemberi premierjét követően a modellhez a BMW xDrive intelligens összkerékhajtás is azonnal elérhetővé válik – a 225 kW / 306 lóerő maximális teljesítményre képes BMW M135i xDrive (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 6,8 – 7,1 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 155 – 162 gramm / km) és a 140 kW / 190 lóerő maximális teljesítményű BMW 120d xDrive (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 4,5 – 4,7 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 117 – 124 gramm / km) modellpároshoz.
A BMW által fémjelzett vezetési élmény eme merőben új formáját számos futómű-technológiai és járművezérlő innováció kelti életre. Kulcsfontosságú alkotóelem e téren az ARB technológia (hajtásfüggő kipörgés-korlátozás), amely belsőégésű erőforrással szerelt modellben most először kerül sorozatgyártásba és minden korábbinál gyorsabban, illetve pontosabban kontrollálja az egyes kerekek kipörgését. Az új BMW 1-es sorozathoz alapfelszereltségként kínált ARB technológia kipörgésvezérlő rendszerét a tervezők a dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC – Dynamic Stability Control) vezérlőegysége helyett közvetlenül a motor vezérlőelektronikájába integrálták, amelynek köszönhetően a jelcsatorna jelentősen lerövidült. Az információáramlás így háromszor, a vezető által érzékelt rendszerreakció pedig tízszer gyorsabb lett. A dinamikus menetstabilizáló rendszerrel szorosan együttműködő, hajtásfüggő kipörgés-korlátozás ráadásul anélkül csökkenti az elsőkerék-meghajtású modelleknél tapasztalható hajtási befolyást, hogy megtörné az oldalirányú gyorsulás felépülésének folyamatát. Sőt mi több, a BMW M135i xDrive első tengelyén egy vadonatúj fejlesztésű, teljesen mechanikus Torsen önzáró differenciálmű is dolgozik, amely az első féltengelyek összezárásával még sportosabb vezetési élményt ígér. Az új BMW 1-es sorozathoz ráadásul az opcionális extrafelszereltség részeként a változó lengéscsillapítás-vezérléssel (VDC – Variable Damper Control) dolgozó adaptív futómű is megrendelhetővé válik. A csúcstechnológiás innovációk sorát gyarapítja továbbá a forradalmi kijelző- és járművezérlő koncepció, a modellsorozatban elsőként bemutatkozó BMW Head-Up kijelző, megannyi intelligens vezetést támogató rendszer, a BMW Intelligens Személyi Asszisztens, valamint a BMW Connected és a BMW ConnectedDrive számos digitális szolgáltatása.