Az új BMW 3-as Touring részletes bemutatása (Képgalériákkal)

Hat erőteljes és hatékony motor már a piaci bevezetéstől

Az új BMW 3-as Touring piaci bevezetésével párhuzamosan – illetve röviddel utána – háromfajta benzines és háromfajta dízelüzemű erőforrás válik megrendelhetővé az újdonság motorterébe. Az új BMW M340i xDrive Touring a kategória legintenzívebb vezetési élményével ajándékozza meg a bajor prémiumgyártó ügyfeleit 275 kW / 374 lóerő maximális teljesítményre képes, soros hathengeres benzinmotorjával (100 kilométerre vetített 7,1 – 7,5 liter átlagos üzemanyag-fogyasztás és kilométerenkénti 162 – 170 gramm kombinált károsanyag-kibocsátás mellett)*. A palettán egy pár négyhengeres benzinmotor is megtalálható, az új BMW 320i Touring (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 5,8 – 6,3 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 133 – 144 gramm / km)* orrában 135 kW / 184 lóerő, míg az új BMW 330i Touring (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 6,0 – 6,4 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 136 – 146 gramm / km)* motorházteteje alatt 190 kW / 258 lóerő maximális teljesítménnyel. A gázolajjal hajtott erőforrások között az új BMW 330d xDrive Touring (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 5,4 – 5,6 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 140 – 146 gramm / km)* 195 kW / 265 lóerő maximális teljesítményre képes, soros hathengeres dízelmotorja a csúcs, miközben az új BMW 318d Touring (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 4,5 – 4,9 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 118 – 129 gramm / km)* meghajtásáról egy 110 kW / 150 lóerő maximális teljesítményre képes négyhengeres dízel, az új BMW 320d Touring (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 4,6 – 4,8 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás:119 – 125 gramm / km)* mozgatásáról pedig egy 140 kW / 190 lóerő maximális teljesítményű dízel gondoskodik.

Az új BMW 318d Touring és az új BMW 320d Touring négyhengeres dízelmotorjaihoz alapfelszereltségként hatfokozatú manuális váltó kapcsolódik, a (többi motorváltozathoz alapfelszereltségként kínált) nyolcfokozatú Steptronic automataváltó az opcionális extrafelszereltség része. A BMW xDrive intelligens összkerékhajtást, amely a motorból érkező erő kerekek közötti optimális elosztásáért felel, a legerősebb benzines és dízelüzemű motorváltozathoz alapfelszereltségként kínálja a gyártó, az új BMW 330i xDrive Touring (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 6,3 – 6,6 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 143 – 151 gramm / km)* és az új BMW 320d xDrive Touring (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 4,6 – 4,9 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 121 – 129 gramm / km)* esetén azonban az opcionális extrafelszereltség részeként is megrendelhető. Az új BMW 3-as Touring összes motorváltozata maradéktalanul teljesíti az Euro 6d-TEMP emissziós szabvány előírásait. 2020-ban a modellpaletta egy plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt változattal gazdagodik.

Innovatív futómű-technológia a sportos menetteljesítmény és a fejedelmi kényelem kettőséért

Az új BMW 3-as Touring karosszériavázának és futómű-technológiájának szigorú, a vezetési élmény fokozására összpontosító fejlesztési folyamatai érezhetően agilisabb vezethetőséget, kivételesen precíz irányíthatóságot és még a leghosszabb utazások alkalmával is határozottan nagyobb kényelmet eredményeznek. Az újdonság karosszériaváza összességében mintegy 25 százalékkal, számos területen pedig több mint 50 százalékkal lett merevebb a közvetlen elődmodellhez képest. A futómű-rögzítési megoldások ugyancsak jelentősen feszesebbek, mint korábban bármikor. Az új BMW 3-as Touring ráadásul rendkívül alacsony súlyponttal és 50:50 arányú tengelyterhelés-elosztással érkezik meg az utakra. A megnövelt külső méretek, a számtalan alapfelszereltségi tétel, a megnövelt karosszériaváz-merevség és az optimalizált zajcsillapítás ellenére az újdonság több mint 10 kilogrammal nyom kevesebbet a mérlegen, mint hasonló motorral és hajtáslánc-technológiával szerelt elődmodellje. A légellenállási együttható mindeközben 0,27-re csökkent (a BMW 320d Touring esetében).

A sportosság és a menetkomfort közötti rendkívüli, kategóriájában egyedülálló egyensúly a rugóút-szinkronizált aktív lengéscsillapítóknak köszönhető, amely egyaránt az alapfelszereltségként kínált futómű-technológia és az opcionális extrafelszereltségként megrendelhető BMW M sport futómű része. Haladás közben a technológia mindvégig figyeli az egyes kerekek spirálrugójának aktuális rugóútját és eszerint hangolja át a lengéscsillapítók karakterisztikáját, így kivételesen lágy és pontos lengéscsillapítással képes kiegyenlíteni az útfelület egyenetlenségeit és a lendületes kanyarvételek közben fellépő karosszéria-kilengéseket.

A 10 milliméteres hasmagasság-csökkenést kínáló BMW M sport futómű mellett a bajor prémiumgyártó ügyfelei az elektronikusan vezérelt lengéscsillapítókkal dolgozó adaptív M futóművet is megrendelhetik. Mindkét technológiához változó áttételű sportkormány kapcsolódik. Az opcionális extrafelszereltségként elérhető BMW M sport fékrendszer kékre fényezett, négydugattyús első féknyergekkel dolgozik, amelyek büszkén viselik a BMW M divízió logóját. Az új BMW M340i xDrive Touring széleskörű alapfelszereltségének a BMW M sport differenciálmű is része, amely a BMW M sport futóművel vagy adaptív M futóművel felszerelt, új BMW 330i Touring, új BMW 330i xDrive Touring és új BMW 330d Touring esetén opcionális extrafelszereltségként is megrendelhető. A hátsó tengelybe épített differenciálmű elektronikusan vezérelt, 0-100 százalék közötti arányban változtatható záró funkciója nem csupán a modell tapadását és agilitását, de menetstabilitását és kanyarsebességét is javítja.