Az új BMW 3-as Touring részletes bemutatása (Képgalériákkal)

A sportos ötajtós új nemzedékét dinamikus megjelenése, érezhetően intenzívebb vezetési élménye és innovatív részletekben bővelkedő funkcionalitása emeli ki a tömegből. Az új BMW 3-as Touring minden korábbinál átfogóbban egyesíti a bajor prémiumgyártó legnépszerűbb modellsorozatának csúcstechnológiás újításait a fejedelmi utastér bőséges helykínálatával és végtelen sokoldalúságával, miközben egyszerre elegáns és progresszív karakterét részletekbe menően finomhangolt prémium minőség, valamint a legkorszerűbb járművezérlő és járműkapcsolati innovációk nyomatékosítják.

Harminckét esztendővel ezelőtt a BMW 3-as Touring új járműkategóriát teremtett, ma pedig a sportos ötajtós hatodik generációja nem csupán az abszolút menetdinamika, de a kikezdhetetlen sokoldalúság terén is iránymutató mérceként szolgál a prémium középosztályban. A modellből eddig több mint 1,7 millió példány látott napvilágot, amelyből az újdonság közvetlen elődje egymagában több mint félmilliót tesz ki. Az új BMW 3-as Touring 2019. június 25-27. között, a BMW Weltben megrendezendő #NEXTGen fesztiválon gurul ki először a nagyközönség elé, a müncheni üzemben készülő modelleket pedig az európai, a japán, a dél-koreai, a tajvani, a hongkongi, az ausztrál és az új-zélandi ügyfeleknek szállítja le a gyártó. Az újdonság piaci bevezetése 2019. szeptember 28-án kezdődik.

Karosszéria: lendületesen megrajzolt Touring arányok

Éles vonalvezetéssel és élénk felületkontúrokkal dolgozó formanyelve, illetve jellegzetes arányai garantálják az új BMW 3-as Touring karosszériájának magával ragadóan lendületes és erőtől duzzadó kisugárzását. A hatodik nemzedék 76 milliméterrel hosszabb, 16 milliméterrel szélesebb és 8 milliméterrel magasabb, mint közvetlen elődmodellje, az immár 4 709 milliméteres hosszhoz, 1 827 milliméteres szélességhez és (tetőantennával) 1 470 milliméteres magassághoz pedig a sportautósan agilis vezethetőség érdekében 41 milliméterrel megtoldott, immár 2 851 milliméteres tengelytávolság és széles nyomtávok társulnak.

A nagyméretű BMW-hűtőráccsal, keskenyre húzott első fényszórókkal és határozott vonalvezetésű lökhárítóval szerelt frontrész kialakítása – ahogyan az új BMW 3-as limuzin esetében is – az újdonság erőteljes karakterét hangsúlyozza. A jól ismert kialakítást fényszórókba futó, látványos domborítások és (az alapfelszereltségű és Sport Line / Luxury Line felszereltségi csomaggal ellátott modellek esetében) vízszintesen elfektetett „T” alakú légbeömlők nyomatékosítják. Az új BMW 3-as Touring alapfelszereltségének a full LED-technológiás első fényszórók is részei, miközben az opcionális extrafelszereltségeket egyesítő palettán a még intelligensebb LED-technológiás első fényszórók, az 530 méterre elvilágító, elvakítás-mentes BMW Laserlight lézerfény-technológiával dolgozó adaptív LED fényszórók és a LED-es ködlámpák is megtalálhatók.

A tetőív és az oldalsó ablaksávok kölcsönhatása a BMW Touring jármű-sziluettjének kifejezetten dinamikus harmóniáját kelti életre, az erőtől duzzadó, markáns vállrész, az első kerékjárati ívektől emelkedő karaktervonal és az oldalsó ablaksáv Hofmeister kink stílusjegye pedig magával ragadóan sportos, dinamikusan haladó benyomást kelt. A funkcionalitást már az alapfelszereltség részeként tetősínek, alumínium B- és C-oszlopbetétek, illetve alumínium ablakkeretek hangsúlyozzák. Az oldalfelületek kialakítása a modell hátsó részéhez tereli a tekinteteket, ahol az összes motorváltozat dinamikus kiállását sportos légterelő lap, dupla kipufogóvég és (sötétebb felső résszel szerelt) LED-es hátsó lámpák fokozzák.

Utastér: modern funkcionalitás prémium hangulattal

A vezető felé forduló műszerfal, a központi kijelző és a műszeregység új kijelzőpárosa, illetve a vezérlőgombok funkcionális panelekre koncentrált elrendezése rendkívül sportos hangulatba öltözteti az utasteret. A modell alapfelszereltségének a multifunkcionális gombokkal felszerelt, hüvelykujj-kiképzéssel ellátott, galvanizált betétet viselő és bőrözött, vadonatúj tervezésű sportkormány is része. A középkonzol, az ajtókárpitok és a műszerfal magasra húzott egysége körülöleli az utasokat, az egyszerre modern és könnyed műszerfal vízszintes vonalvezetése, galvanizált dekorbetétjei és stílusos részletmegoldásai mégis a tágasság és a prémium hangulat kettősét sugallják.

Az új BMW 3-as Touring utasterében vadonatúj tervezésű ülések garantálják a kényelmes utazást, még a leghosszabbra nyúló utak alkalmával is. Az első üléseken érezhető válltér jelentős mértékben fejlődött, az újdonság pedig mindegyik ülésen elődeinél nagyobb fejteret kínál. A hátsó üléssor extra lábtérrel, valamint minden korábbinál könnyebb be- és kiszállással kényezteti a bajor prémiumgyártó ügyfeleit. A hátsó üléssorban három gyerekülés is elfér, közülük kettőt ISOFIX rögzítési pontok tartanak fixen.

Az új BMW 3-as Touring széleskörű alapfelszereltségébe az automatikus csomagtér-működtetés is beletartozik, a kulcs nélküli nyitást, indítást, leállítást és zárás lehetővé tevő Comfort Access funkció azonban az opcionális extrafelszereltségként megrendelhető tételek része. A csomagtérajtó ablakrésze külön is nyitható – ahogy azt a bajor prémiummárka ügyfelei már megszokhatták –, amely mögött az újdonság elődmodelljéhez viszonyítva 20 milliméterrel szélesebb nyílás tárul fel. A nagyobb és nehezebb csomagokat az alsó részen 112 milliméterrel, míg a felső részen 125 milliméterrel szélesebb és összességében 30 milliméterrel magasabb csomagtér nyeli el, a rakodóperem és a 616 milliméteres magasságba csökkentett csomagtér-padlólap között pedig 35 milliméter helyett immár csupán 8 milliméter van. Szükség esetén a csomagtér alól újfent elektromosan működtethető vonóhorog hívható elő, az opcionális extrafelszereltség részeként.

Alapesetben az új BMW 3-as Touring csomagtere 500 liter térfogatú – 5 literrel nagyobb, mint az elődmodell esetében –, a közvetlenül kihasznált töltőkapacitás azonban mintegy 32 literrel nőtt. A 40:20:40 arányban osztott hátsó üléstámla ledöntésével a csomagtér abszolút térfogata 1 510 literre nő, az opcionális extrafelszereltség részeként ráadásul a hátsó üléstámlák a csomagtérből, egyetlen gombnyomással is ledönthetők. A csomagtérben található vezérlőgombok egy vadonatúj elrendezésű panelen kaptak helyet, a csomagtér jobb oldalán. A csomagtér-padlólap alatt kialakított tárolórekeszekben a csomagtértakaró és a rögzítőháló is elrejthető, a csúszásmentes, opcionális extrafelszereltségként megrendelhető csomagtérsínek pedig olyan tételek, amelyekhez foghatót az új BMW 3-as Touring egyik riválisa sem tud felmutatni. A csomagtérajtó lecsukására a sínek automatikusan felemelkednek, megvédve ezzel a csomagokat az utazás közbeni csúszkálástól.