Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Az új BMW F 750 GS és F 850 GS

Posted on 2017.11.08.2017.11.08. By AztaCARom

A középkategória karakteres prémium túraendurói

Az F-sorozat GS-modelljei 2007-es bemutatkozásuk óta a motorozás „Made by BMW Motorrad” stílusú, prémiumszínvonalú élményének megtestesítői az Adventure-szegmens középkategóriájában. Mint mindig, a „GS” ezúttal is a túrák és a hosszú távú utazások motorkerékpárjainak, illetve a sportos dinamika és a sokoldalú terepes képességek ideális ötvözetét jelzi. Röviden: egy BMW GS ideális útitárs a világ távoli vidékeinek motoros felfedezése során. Nagyjából tíz esztendő következetes modellfejlesztést követően a BMW Motorrad teljes egészében áttervezte és újrafejlesztette a középkategória GS-modelljeit, mégpedig a motorozás zavartalan élvezetének célkitűzése jegyében, legyen szó sportosan dinamikus utcai közlekedésről, túrázásról kettesben és csomagokkal vagy éppen élvezetes terepes kiruccanásokról.

 

Ennek szellemében az F 750 GS és az F 850 GS még elődjénél is jobban, teljesen vásárlói célcsoportjára összpontosít. Az F 750 GS így mindazon motorosokat szólítja meg, akik a túraendurók élményét és koncepcióját mérsékelt ülésmagassággal, több mint elegendő teljesítménnyel, magas fokú gazdaságosággal és sokoldalúsággal együtt kívánják élvezni. Az új F 850 GS ezzel szemben megnövelt teljesítmény- és forgatónyomaték-szintje mellett még hangsúlyosabb túraadottságokkal és szélesebb körű terepes képességekkel szolgál.

 

 

Új, még erőteljesebb soros, kéthengeres motor két kiegyenlítőtengellyel, s a kulturált járás, illetve érzelemdús hang szolgálatában 270 fokos gyújtástávolsággal

A fejlesztés során elsősorban a teljesítmény és a forgatónyomaték növelése állt az előtérben, emellett azonban az üzemanyag-fogyasztás mérséklésére is nagy hangsúlyt fektettek a tervezők. Az erőforrás összlökettérfogata 853 köbcentiméter, s a 7500-as percenkénti fordulatszámnál leadott 57 kilowatt (77 LE) révén már az új F 750 GS is több mint elegendő teljesítménnyel szolgál. Az új F 850 GS 8250-es percenkénti fordulatnál kínált 70 kW (95 LE) teljesítménye tekintélyes vonóerőt biztosít.

 

A főtengely 90 fokos forgattyú-elékelési szöge, illetve az így adódó 270 fokos gyújtástávolság révén intenzív érzelmeket ébresztő, különösen erőteljes hangzást alakítottak ki a tervezők. A nemkívánatos rezgéseknek két kiegyenlítőtengelyével veszi elejét az új motor. A motorfékhatást korlátozó (anti-hopping) tengelykapcsoló karja jól érzékelhetően kisebb erőhatással működtethető, miközben a menetbiztonság terén is jelentős pluszt kínál. Az erőátvitelt hatfokozatú sebességváltóval és bal oldalra elrendezett szekunderhajtással alakították ki a tervezők a hátsó kerék felé.

 

 

Már alapkivitelben Road és Rain üzemmódok, illetve ABS és ASC rendszerek, extrafelszerelésként pedig Pro menetprogramok a motorozás fokozott élvezete és biztonsága szolgálatában

Az új GS modellek már alapkivitelben Road és Rain üzemmódjaikkal veszik tekintetbe motorosuk egyéni kívánságait, a magas színvonalú biztonságról pedig a BMW Motorrad blokkolásgátló berendezés (BMW Motorrad ABS) mellett az Automatikus menetstabilizáló rendszer (Automatic Stability Control; ASC) is gondoskodik.

 

Gyári extrafelszerelésként a Pro menetprogramok, s ezzel a Dynamic, Enduro és Enduro Pro üzemmódok (utóbbi csak az F 850 GS számára), valamint a Dinamikus vonóerő-szabályzás (Dynamic Traction Control; DTC) és a bedöntött helyzetben is hatékony ABS Pro blokkolásgátló is rendelkezésre áll az F 750 GS és az F 850 GS modellekhez.

 

 

Új héjszerkezetű acél hídváz, továbbfejlesztett futóműgeometria és újszerűen elendezett üzemanyagtartály

Az F-sorozat GS-modelljeinek hídváz-szerkezete mélyhúzott, hegesztett acélkomponensekből épül fel, s a kéthengeres erőforrást is teherviselő elemként integrálja, egyaránt jelentős előnyöket kínálva torziós merevsége és robusztus konstrukciója terén. Az üzemanyagtartály az optimális elrendezés és a motorkerékpár tömegközéppontjának kedvezőbb helyzete szolgálatában az ülés és a kormányagy közötti hagyományos pozíciójába került vissza.

 

 

Karakteresebb GS-stílus férfiasabb dizájnnal

Az új F 750 GS és F 850 GS formavilágában is teljesen megújult, mégpedig dinamikusabb és férfiasabb dizájn mentén. Alapváltozatuk mellett az új F-modellek Exclusive stílusvariációban is rendelkezésre állnak. Az új F 850 GS különlegessége a Rallye kivitel, amely különösen kihangsúlyozza e modell terepes képességeit.

 

 

Extrafelszerelések és BMW Motorrad kiegészítők egyedülálló kínálata

Az F-sorozat új GS-modelljei felszerelések – a középkategóriában egyedülállóan széles – kínálatával érkeznek. Legyen szó különböző magasságú ülésekről, burkolati elemekről, az új teljes-LED fényszóróról, vagy épp a TFT-kijelzőt és a vészhívás (eCall) rendszerét is magában foglaló connectivity-kínálatról, a motorozás élményét, biztonságát és élvezetét szolgáló vonzó felszerelések választéka a túraendurók középkategóriájában is szinte kimeríthetetlen.

 

Az új BMW F 750 GS és F 850 GS különlegességei – Áttekintő

 

  • Nyomatékos, soros kéthengeres motor 853 köbcentiméter hengerűrtartalommalF 850 GS: 70 kW (95 LE) / 8250 min-1 és 92 Nm / 6250 min-1
  • F 750 GS: 57 kW (77 LE) / 7500 min-1 és 83 Nm / 6000 min-1

 

  • Intenzív érzelmeket ébresztő, különösen erőteljes hangzás a főtengely 90 fokos forgattyú-elékelési szöge, illetve az így adódó 270 fokos gyújtástávolság révén

 

  • Új, robusztus konstrukciójú, héjszerkezetű acél hídváz a még pontosabb irányíthatósági tulajdonságok szolgálatában

 

  • Új teleszkópvilla/fordított (upside-down) teleszkópvilla, valamint alumínium kettős lengőkar központi rugóstaggal a még érzékenyebb reakciók érdekében

 

  • BMW Motorrad blokkolásgátló berendezés (BMW Motorrad ABS) és Automatikus menetstabilizáló rendszer (Automatic Stability Control; ASC); már alapkivitelben Road és Rain üzemmódok

 

  • Gyári extrafelszerelésként Pro menetprogramok ABS Pro blokkolásgátló berendezéssel és dinamikus féklámpával; Dinamikus vonóerő-szabályzás (Dynamic Traction Control; DTC); Dynamic, Enduro és Enduro Pro menetprogramok (utóbbi csak az F 850 GS számára)

 

  • Extrafelszerelésként elektronikus futómű-szabályzás (Dynamic ESA)

 

  • Anti-hopping tengelykapcsoló, jól érzékelhetően kisebb erőhatással működtethető karral

 

  • Extrafelszerelésként teljes-LED fényszóró LED-technikájú nappali menetfénnyel

 

  • Connectivity multifunkciós kombinált műszeregységgel és 6,5 col képátlójú, színes TFT-képernyővel, illetve számos, extrafelszerelésként rendelhető további megoldással

 

  • Extrafelszerelésként a középkategóriában első ízben Intelligens segélyhívás a vészhelyzetbeli gyors segítség érdekében (Magyarországon egyelőre nem elérhető)

 

  • Továbbfejlesztett túra- és terepképességek, illetve még hatékonyabb szél- és időjárás elleni védelem

 

  • Karakteresebb GS-profil a megújult dizájn révén
  • Új színkoncepciók, illetve Rallye és Exclusive stílusvariációk

 

  • Extrafelszerelések és eredeti tartozékok a középkategóriában egyedülállóan széles kínálata, egyebek mellett a kulcsnélküli nyitás rendszerével (Keyless Ride), a Pro váltóasszisztenssel, az elektronikus futómű-szabályzással (Dynamic ESA), vészhívás-funkcióval (eCall) és különböző connectivity-szolgáltatásokkal

Bejegyzés navigáció

Previous Post: A Seat kapta a “SmartBest 2017” díjat
Next Post: Már egymillió Skoda készült idén
A honlap a Médiabirodalom lapcsoport tagja.

Keresés

@bertapress
@tesztalelkemindennek
2023. október
hKscpsv
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031 
« szept    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Médiabirodalom lapcsoport tagja.
#azélet1
A Börzsöny Speciális Mentők Egyesület támogatót keres
  • A Sleaford Mods új dallal vezeti fel közelgő anyagát
  • Rekordszámú vendég érkezik a 12. Szemrevaló Filmfesztiválra
  • Itt az új Ed Sheeran lemez
  • Nem kell, hogy minden évben ránk rontson az allergia!
  • Egyre elterjedtebb, de még mindig sok a tévhit a munkaerő-kölcsönzés körül
  • Jobb, mint a Lego? A MEGA Barbie Corvette klasszikusan menő, és előrendelhető
  • Van képünk hozzá (23.10.01.) –  Toyota GR86 40th Anniversary Limited Edition Japan
  • Van képünk hozzá (23.09.30.) –  Honda Shogo
  • Hétvégén szezonzáró futam a fotelralisták bajnokságában
  • Van képünk hozzá (23.09.29.) –  Subaru BRZ STI Sport Japan
  • A legjobb üzemanyag fogyasztással rendelkező tehergépkocsi a Scania Super
  • A Siemens Mobility Mireo Plus hidrogénvonata sikeresen teljesítette első tesztútját Bajorországban
  • Éles teszt! Megnyerte első versenyét az új Toyota GR Yaris Rally2
  • Banktudós egyetemisták kerestetnek a teszten
  • A Lego tovább tesztel, de jelenleg lemondott az újrahasznosított műanyagból készített építőkockák gyártásáról
  • Magyar háztartások egyre kevesebb élelmiszert pazarolnak
  • Vajon hizlalnak-e a sós nassolnivalók?
  • Úton a fenntartható élelmiszeripar felé
  • Erre kell odafigyelni a tökéletes kávéélményért
  • Érik a magyar körte, október végéig szüretelik
  • Anitával és Sanyival a Toyota Corolla Crosst is körbejártuk
  • Anita és Sanyi a csoDálatoS DS 9 E-Tense modellel is megismerkedett
  • Begurulva a tik-tokon is!
  • Kivételes Land Cruiser 2024 First Edition podcast
  • Exkluzív Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • Világraszóló szenzációról podcastolunk
  • Egy kevéske “alap” Sandero
  • Nincs megállás! A tik-tokon is elindultunk!
  • 2024-es Toyota Land Cruiser First Edition podcast
  • Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • A 2024-es Honda NT1100 Dupla Kuplungos Automatikus Váltója Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 erőforrása és elektronikája Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 erőforrása Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 váza és futóműve Bemutató
  • A vadonatúj WR450F Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 stílusa és felszereltsége Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 Bemutató
  • A Honda koncepciókínálata a japán mobilitási kiállításra sportkocsit és városi elektromos autókat tartalmaz Bemutató

In memoriam Zsiska Ferenc

Youtube

NMHH

Mti hírfelhasználó

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT