Az új BMW M4 Coupé és az új BMW M4 Cabrio

Nagyobb erő, markánsabb stílusjegyek, új személyre szabhatósági opciók és számos digitális innováció: a BMW M GmbH az exkluzív teljesítményélmény területein végzett következetes fejlesztésekkel írja tovább a prémium középkategória négykerekű legendáinak sikertörténetét. Az új BMW M4 Coupé és az új BMW M4 Cabrio minden korábbinál intenzívebben hangsúlyozza ki a bennük lakozó motorsport-géneket.

Exkluzív BMW podcastok a PodCARs és a Begurulva csatornákon!

További fotók/képgalériák a Médiabirodalom és a Trollverda oldalainkon

A 2024-es modellév főbb fejlesztéseit az M xDrive intelligens összkerékhajtással dolgozó BMW M4 Competition Coupé (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 10,0 – 10,1 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 226 – 229 gramm / km) és BMW M4 Competition Cabrio (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 10,2 – 10,3 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 231 – 233 gramm / km) 15 kW / 20 lóerő teljesítmény-többlete, az új első fényszórók, a lézerfény-technológiával dolgozó hátsó lámpák, az új kialakítású, kovácsolt BMW M könnyűfém keréktárcsák, az új kormánykerekek és új utastéri kárpitok, valamint a BMW 8.5 operációs rendszer érkezése fémjelzik.

A jövőben az M TwinPower Turbo technológiával dolgozó, soros hathengeres benzinmotor három teljesítményszinttel lesz elérhető. A 353 kW / 480 lóerő maximális teljesítményre képes erőforrás és a hatfokozatú manuális váltó konfigurációja továbbra is egyedülálló a szegmensben: az új BMW M4 Coupé (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 10,0 – 10,1 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 226 – 230 gramm / km) párját ritkítja. Az új BMW M4 Competiton Coupé (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 9,7 – 9,9 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 219 – 223 gramm / km) erőforrása 375 kW / 510 lóerő maximális teljesítmény leadására képes, a soros hathengeres benzinmotorhoz itt egy Drivelogic-kal dolgozó, nyolcfokozatú M Steptronic automataváltó kapcsolódik. Az M xDrive intelligens összkerékhajtással kiegészülve mindez extrém sportos menetdinamikával és 390 kW / 530 lóerő maximális teljesítménnyel kecsegtet, a Coupé és a Cabrio karosszériaváltozat esetében egyaránt.

Az aktuális fejlesztéseknek köszönhetően a prémium középkategória nagyteljesítményű legendáiban minden előfeltétel adott ahhoz, hogy tovább folytassák népszerűségüket a nemzetközi piacon és világszerte megszilárdítsák kategóriaetalon pozíciójukat. Az Egyesült Államok a BMW M4 Coupé elsőszámú önálló piacává lépett elő, amelyet Kína, Németország és Nagy-Britannia követ. A tengerentúlon a BMW M4 Cabrio is messze a legmagasabb értékesítési mutatókat produkálja. Ráadásul a nyitott tetős négyüléses Németországban és Nagy-Britanniában is kimagasló népszerűségnek örvend. A BMW M4 modellsorozat tagjai globálisan és az egyes piacokon is szemmel látható előnnyel vezetik saját szegmensüket.

A BMW M4 Coupé és a BMW M4 Cabrio új kiadásai a BMW Group dingolfingi gyárában készülnek. Mindkét modell piaci bevezetése a 2024 márciusában induló sorozatgyártást követően kezdődik.

Legendás modellek hamisítatlan M teljesítménnyel

A BMW M4 modellsorozat tagjait kompromisszumoktól mentes menetdinamika jellemzi, a hétköznapokban és a versenypályákon egyaránt. Mindez a modellek formanyelvében is visszaköszön: a kimagasló teljesítményről erőteljes karosszériaarányok, valamint hűtőlevegő-ellátást optimalizáló és aerodinamikai egyensúlyt garantáló, M-specifikus stílusjegyek árulkodnak. A nagyméretű, függőlegesen megrajzolt BMW hűtőrácsok vízszintesen elrendezett, M-specifikus duplalamellákat viselnek, a kerékjárati ívek erőtől duzzadnak, a Coupé és Cabrio modellekben rejlő dinamikus potenciált pedig magasfényű fekete kontraszttal húzott, kidolgozott küszöbtoldatok és első-hátsó koptatók sugallják.

A legendás modellsorozat minden egyes tagja egyedülálló, önálló entitás, amely páratlan stílusban adja át a bajor prémiummárka ügyfeleinek a vezetés extrém sportos élményét. A szénszál-erősítésű műanyagból (CFRP) készült tető például a BMW M4 Coupé összes modellváltozata esetében az alapfelszereltség része. Az M xDrive intelligens összkerékhajtással dolgozó BMW M4 Competition Cabrio eközben a hamisítatlan M teljesítmény és a nyitott tetős vezetési élmény párosának kiváltképp egyedülálló lehetőségét kínálja. A modell kifinomult, panelekkel erősített vászonteteje a lenyitható keménytetők és a klasszikus vászontetők előnyeit egyesíti, elektromos működtető mechanizmusa ráadásul a menet közbeni nyitást és zárást is lehetővé teszi.

Soros hathengeres benzinmotor motorsport-technológiával és új teljesítményspecifikációval

Az új BMW M4 Coupé és az új BMW M4 Cabrio soros hathengeres benzinmotorja a BMW M GmbH erőforrásaira jellemző, kivételesen széles fordulatszám-tartományt a legkorszerűbb M TwinPower Turbo technológia innovációival egyesíti. A 3.0 liter hengerűrtartalmú motor összes változatát reszponzív teljesítmény-leadás és kimagasló forgatónyomaték jellemzi, még a legfelső fordulatszám-tartományban is. Ezen kvalitások azon összetéveszthetetlen, egyenletes teljesítmény-karakterisztika sajátosságai, amelyek a BMW M divízió modelljeit évtizedek óta hőn áhított ikonokká emelik.

Az erőforrás műszaki alapjai közvetlenül a motorsport élvonalából érkeznek, a zárt tetős kialakítású, extrém merev motorblokktól kezdve, a súlycsökkentett, kovácsolt főtengelyen keresztül, egészen a hengerperselyek ívhuzalos szórási eljárással (AWSP) felvitt vasbevonatáig. A hengerfej háromdimenziós nyomtatással előállított központi része a hűtőcsatornák olyan precíz elrendezését teszi lehetővé, amely a hagyományos fémöntési eljárással lehetetlen lenne. A mérnökök ezzel az eljárással úgy optimalizálták tovább a motor hőkezelő rendszerét, hogy közben csökkentették az alkatrész saját tömegét. A hajtáslánc kenési- és hűtőrendszerét a legextrémebb versenypályás használat szempontjai szerint tervezték meg.

Az erőforrás M TwinPower Turbo technológiája két darab egycsatornás (mono-scroll) turbófeltöltővel dolgozik, mindkettő három-három hengert lát el sűrített levegővel. A közvetett töltőlevegő-hűtő munkáját alacsony hőmérsékletű kör segíti, a töltőegység teljesítmény-leadását pedig speciális kompresszorok optimalizálják. A technológiai csomagnak ráadásul 350 bar maximális befecskendezési nyomásra képes, magas pontosságú közvetlen üzemanyag-befecskendező rendszer, VALVETRONIC változó szelepvezérlés és dupla-VANOS változó vezérműtengely-állítás is része.

A soros hathengeres benzinmotor az M xDrive intelligens összkerékhajtással dolgozó, új BMW M4 Competition Coupé és új BMW M4 Competition Cabrio motorházteteje alatt adja le legnagyobb teljesítményét: a percenkénti 6 250 főtengely-fordulatnál jelentkező 390 kW / 530 lóerő maximális teljesítményhez itt 650 Nm csúcs forgatónyomaték társul, amely percenkénti 2 750 és 5 730 főtengely-fordulat között mindvégig a vezető rendelkezésére áll. A minden korábbinál nagyobb, folyamatosan jelenlévő teljesítmény a kiváltképp dinamikus vezetési szituációkban felfokozott teljesítményélményt garantál. A 15 kW / 20 lóerő teljesítmény-többletet a mérnökök az erőforrás vezérlőelektronikájának módosításával varázsolták elő, újabb bizonyítékul szolgálva a BMW M GmbH által fejlesztett soros hathengeres benzinmotorban rejlő kimagasló potenciálra. Ez a motor szolgál a hosszútávú megmérettetéseken rajthoz álló BMW M4 GT3 versenyautó erőforrásának műszaki alapjául is.

Amíg az M xDrive intelligens összkerékhajtással dolgozó, új BMW M4 Competition Coupé 3,5 másodperc alatt teljesíti a nulla-százas sprintet, addig az M xDrive intelligens összkerékhajtással dolgozó, új BMW M4 Competition Cabrio modellnek ehhez 3,7 másodpercre van szüksége. A hajtáslánc vezérlőelektronikája az új BMW M4 Coupé és az új BMW M4 Cabrio összes modellváltozatának végsebességét 250 km/óránál korlátozza, az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető M Driver’s Package teljesítménynövelő csomag azonban ezt az értéket egészen 290 km/óráig (az M xDrive intelligens összkerékhajtással dolgozó, új BMW M4 Competition Cabrio modell esetében 280 km/óráig) képes kitolni.

A Nürburgringen tökéletesítve: hamisítatlan M teljesítménycsomag a motor, a váltó és a futómű-technológia finomhangolásával

Ahogyan az összes modellváltozatba épített, Drivelogic-kal dolgozó, nyolcfokozatú M Steptronic automataváltót, úgy az új BMW M4 Coupé hatfokozatú manuális váltóját is tökéletesen az erőforrás teljesítmény-karakterisztikájához hangolták a mérnökök. A megannyi módon személyre szabható vezetési élmény felé vezető utat spontán váltásokat lehetővé tevő, kormány mögé épített váltófülek és számos váltókarakterisztikát kínáló Drivelogic gomb kövezi ki.

A soros hathengeres benzinmotor legerősebb változatához ráadásul M xDrive intelligens összkerékhajtás kapcsolódik. Az M xDrive intelligens összkerékhajtással dolgozó, új BMW M4 Competition Coupé és az M xDrive intelligens összkerékhajtással dolgozó, új BMW M4 Competition Cabrio párosa így kivételes tapadást, és mint ilyen, letaglózó gyorsulásélményt garantál. A hátsókerék-meghajtás preferenciái szerint hangolt működési módnak és a hátsó tengelyen dolgozó, 0-100 százalék közötti arányban változtatható aktív M differenciálműnek köszönhetően az M xDrive intelligens összkerékhajtás még a legdinamikusabb kanyarokban is hamisítatlan M teljesítményt ígér. Sőt mi több, a vezetőnek arra is lehetősége nyílik, hogy az alapbeállításként aktiválódó 4WD vezetési üzemmódot 4WD Sport vezetési üzemmódra változtassa, amely még inkább a hátsó tengely meghajtását helyezi előtérbe. A dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC – Dynamic Stability Control) kikapcsolásával ráadásul a 2WD vezetési üzemmód is aktiválhatóvá válik, amely színtiszta hátsókerék-meghajtást tesz lehetővé.

A karosszériaváz és a futómű-bekötési pontok kimagasló torziós merevsége a magával ragadó agilitás és az azonnali kormányreakciók ideális előfeltételeit teremti meg. A lélegzetelállító menetdinamika, a versenyautós agilitás és a mérnökien precíz irányíthatóság BMW M modellekre jellemző egységéhez a típus-specifikus merevítések is nagymértékben hozzájárulnak.

A kettős ágyazású lengőkarra támaszkodó rugóstaggal dolgozó első- és az ötkaros hátsó kerékfelfüggesztés M-specifikus elasztokinematikai hangolása az összes modellváltozat esetében garantálja az extrém menetdinamika és a kimagasló menetkomfort közötti tökéletes harmóniát, a hétköznapokban és a hosszabbra nyúló utazások során egyaránt. Az alapfelszereltségként kínált adaptív M futómű az M Setup menüponton keresztül háromféle beállítási lehetőséget kínál. A nagyteljesítményű modellsorozat futómű-technológiájának az M-specifikus Servotronic funkcióval dolgozó kormányberendezés és az integrált fékrendszer is része, utóbbi BMW M fékrendszerrel, az opcionális extrafelszereltség részeként pedig BMW M karbon-kerámia fékrendszerrel dolgozik együtt.

Az integrált hajtáslánc- és futómű-technológiai rendszerek – amelyek együttműködését többek között a Nürburgring északi aszfaltcsíkján tökéletesítettek a mérnökök – a hétköznapokban is kiváltképp dinamikus, mérnökien precíz irányíthatóságot garantálnak. A kategóriában egyedülálló vezetési élményt dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC – Dynamic Stability Control) és M Dinamikus Mód (MDM – M Dynamic Mode) fokozza, amelyek mentén a vezető tíz fokozatban, saját preferenciái szerint állíthatja be a kipörgésgátló rendszer beavatkozási határértékét. Az M Traction Control tapadásvezérlés – amely a Competition modellek esetében az alapfelszereltség, az új BMW M4 Coupé esetében pedig az opcionális extrafelszereltség része – lehetővé teszi, hogy a vezető fokozatosan csökkentse a menetstabilizáló technológia közreműködését és egyre inkább megközelítse a vezetés fizikai határait, például versenypályás használat során. Az M Laptimer és az M Drift Analyser funkciók eközben a zárt aszfaltcsíkokon nyomatékosítják tovább a nagyteljesítményű sportmodellek versenyautós karakterét.

Tengelyenként változó kerékméretek és új kialakítású, kovácsolt BMW M könnyűfém keréktárcsák

A dinamikus kanyarodások közben felépülő oldalirányú erőhatások rendkívül hatásos elnyelését tengely-specifikus kerékméretek garantálják. Az új BMW M4 Coupé és az új BMW M4 Competition Coupé alapfelszereltségként elöl 18”, míg hátul 19” méretű, kovácsolt BMW M könnyűfém keréktárcsákon gurul le a gyártósorról. Az M xDrive intelligens összkerékhajtással dolgozó, új BMW M4 Competition Coupé és új BMW M4 Competition Cabrio modellpárosa ezeket elöl 19”, hátul pedig 20” méretű, kovácsolt BMW M könnyűfém keréktárcsákra cseréli.

A 19” és 20” méretű felnik az opcionális extrafelszereltség részeként az új BMW M4 Coupé és az új BMW M4 Competition Coupé számára is elérhetőek. Az extrafelszereltségi palettán újdonságként mutatkoznak be a fenti méretekben elérhető, új BMW M könnyűfém keréktárcsák, amelyek duplaküllő-dizájnnal és ezüst árnyalatban érhetők el, most először. Fényesen ragyogó felületük egyszerre kínál sportos és kifinomultan elegáns megjelenést.

A cikknek még nincs vége!
Lapozz a következő oldalakra!