Az új BMW R 18 B és R 18 Transcontinental

Az új BMW R 18 Transcontinental és az R 18 B: a „Big Boxer”, amely egy igazi Grand American Tourer a luxusutazásokhoz, és egy Bagger a vagány amerikai országúti kalandozásokhoz.  

FOTÓK >>>

Az új R 18 Transcontinental modellel a BMW Motorrad egy Grand American Tourerrel egészíti ki az R 18-as családot, valamint az R 18 B „Bagger” modellel, amely különösen népszerű az Egyesült Államokban. A korábbi R 18-as modellekhez hasonlóan az új R 18 Transcontinental és az R 18 B a „Big Boxer” izgalmas erejét a történelmi modellek klasszikus futóműkoncepciójával, exkluzív felszereltséggel és stílusos dizájnnal ötvözi.

Ezáltal az R 18 Transcontinental ideális az amerikai stílusú utazásokhoz és hosszú távú túrákhoz – mind szólóban, mind pedig utassal és csomagokkal. Az R 18 B-t ezzel szemben „a motoros gépének” tervezték, amely szenvedélyes motorozási élményt nyújt, és ideális laza túrázáshoz vagy cirkáláshoz.

Az új R 18 Transcontinental különleges jellemzői a következők: Magas szélvédővel, légterelővel és szárnyakkal ellátott első borítás. Műszerfal négy analóg, kerek műszerrel és 10,25 colos TFT színes kijelzővel, kiegészítő fényszóró, Marshall hangrendszer, motorvédő bukócsövek, hátsó-, és oldaldobozok, ülésfűtés, krómozott díszítések és ezüstmetál színre fújt motorblokk.

Ezzel szemben az új R 18 B nélkülözi a hátsó dobozt és a „bagger” stílushoz illeszkedve többek között alacsony szélvédőt, karcsúbb ülést és matt fekete metálfényű motort kínál.

Minden idők legerősebb BMW boxermotorja, tele nyomatékkal. Az új R 18 Transcontinental és R 18 B motorok szíve egy kéthengeres boxermotor, a „Big Boxer”, amely egy teljesen új fejlesztés az R 18 modellek számára. Nemcsak lenyűgöző megjelenése, hanem műszaki specifikációi is mutatják, hogy kötődik a hagyományos léghűtéses boxermotorokhoz, amelyek több mint hét évtizede, a BMW Motorrad 1923-as motorkerékpár-gyártásának kezdete óta inspiráló motorozási élményt nyújtanak. A motorkerékpárok sorozatgyártásában valaha épített legerősebb kéthengeres boxermotor 1802 köbcentiméteres hengerűrtartalommal büszkélkedhet. Teljesítménye 67 kW (91 LE) 4 750 fordulat/perc fordulatszámon. A 2000 és 4000 fordulat/perc közötti tartományban több mint 150 Nm nyomatékot, valamint elemi húzóerőt és feltűnő hangot produkál. 

KÉPEK >>>

Dupla bölcsős, acél csőváz és hátsó lengőkar zárt szöghajtással, merev vázra emlékeztető látvánnyal.

Az új R 18 Transcontinental és az R 18 B futóművének központi eleme a dupla bölcsős, acél csőváz. Dizájnja a hagyományos BMW Motorrad váztípust viszi tovább. A kiemelkedő gyártási minőség és a részletekre való aprólékos odafigyelés olyan, elsőre fel sem tűnő elemekben is tetten érhető, mint az acélcsövek közötti hegesztések vagy a kovácsolt, illetve öntött elemek. A legendás BMW R 5-höz hasonlóan a hátsó lengőkar körbeveszi a hátsó tengelyt, a nagy előd látványát csavarkötésekkel reprodukálva.

Teleszkópvilla burkolt csúszószárakkal elöl, Cantilever rugóstag hátul, könnyűfém öntött kerekek és tárcsafékek BMW Motorrad Full Integral ABS-szel kombinálva.

Az új R 18 Transcontinental és R 18 B felfüggesztési elemei tudatosan nélkülöznek minden olyan beállítási lehetőséget, amelyet a motorosnak kell elvégeznie. Ehelyett egy teleszkópvilla és egy közvetlenül a lengőkarra szerelt, úttól függő csillapítással és automatikusan állítható rugóelőfeszítéssel ellátott konzolos rugóstag biztosítja a kiváló könnyűfém öntvény kerék vezérlését és az érzékeny rugózási kényelmet. Annak érdekében, hogy a lehető legjobb rugózási reakciókat érje el még akkor is, ha a utassal és teljesen megpakolva közlekedik, a hátsó rugóstag menetfüggő csillapítással és automatikus terheléskiegyenlítéssel rendelkezik. A legendás BMW R 5-öshöz hasonlóan a teleszkópvilla csöveit burkolt csúszószár takarja. A villa csőátmérője 49 mm, a rugóút elöl és hátul 120 mm. Az új R 18 Transcontinental és az R 18 B lassítását elöl dupla tárcsafék, hátul pedig szimpla tárcsafék biztosítja, négydugattyús fix féknyergekkel és BMW Motorrad Full Integral ABS-szel együtt.

Dinamikus sebességtartó automatika (DCC) az alapfelszereltség része. Aktív sebességtartó automatika (ACC) – sebességtartó automatika integrált távolságtartó automatikával a nyugodt utazás érdekében, gyárilag rendelhető opcióként. 

Az R 18 Transcontinental és az R 18 B már alapfelszereltségként rendelkezik DCC elektronikus sebességtartó automatikával (Dynamic Cruise Control). A DCC automatikusan szabályozza a motoros által beállított haladási sebességet. A dinamikus azt jelenti, hogy az előre beállított sebességet még lejtmenetben is állandóan tartja. Az aktív sebességtartó automatika (ACC) lehetővé teszi a nyugodt „siklást” távolságtartással – anélkül, hogy a motorosnak az előtte haladó járműhöz kellene igazítania a sebességet. Az első sárvédőbe épített radarérzékelők segítségével a motorkerékpár vagy automatikusan gyorsít a sebesség beállításához, vagy az új, szériafelszereltségű, teljesen integrált fékrendszert alkalmazza lassítás céljából, az útviszonyoktól függően. Az ACC emellett különösen biztonságos kanyarodást is biztosít. Szükség esetén a kanyarvezérlő rendszer automatikusan csökkenti a sebességet, így a motoros a kényelmes és biztonságos kanyarodási szöghöz megfelelő sebességet kapja.

Koherens ergonómia a lehető legjobb motorvezérlés érdekében.

Az új R 18 Transcontinental és az R 18 B a lábtartók laza, úgynevezett „középre szerelt” pozíciójával rendelkezik, amely teljes mértékben megfelel a BMW Motorrad filozófiájának.

Ez a klasszikus, hengerek mögötti pozíció nem csak a BMW-re jellemző, hanem a lehető legjobb motorkerékpár-irányítás érdekében nyugodt és aktív vezetési pozíciót is lehetővé tesz. Az R 18 Transcontinental szériafelszereltségként különösen kényelmes üléssel és ülésfűtéssel rendelkezik, hogy még kétszemélyes üzemmódban is biztosítsa a hosszú távú motorozás kényelmét. Az R 18 B valamivel karcsúbb kétszemélyes üléspaddal rendelkezik. Az új R 18 Transcontinental szériafelszereltségként széles lábtámaszokkal, az új R 18 B pedig az R 18-nál szélesebb és kényelmesebb lábtartókkal érkezik.

VAN, ITT IS NÉHÁNY FOTÓ >>>

A műszerfal klasszikus kialakítású kerek műszerekkel és 10,25″-os TFT színes képernyővel rendelkezik, a térképes navigáció a kényelmes útvonaltervezéshez, és a széles körű csatlakozási lehetőségek szintén az alapfelszereltség része.

Az új R 18 Transcontinental és az R 18 B számára speciálisan kialakított műszerfal négy analóg kerek műszerrel és egy

10,25 hüvelykes TFT színes kijelzővel harmonikusan illeszkedik a klasszikus megjelenésbe. Az ikonikus „BERLIN BUILT” felirattal ellátott műszer egyrészt követi az új R 18 Transcontinental és R 18 B klasszikus stílusát, másrészt tökéletesen olvasható, maximális funkcionalitást és információt nyújtó TFT színes kijelzőt kínál.

MÉG, KÉPEK >>>

Három vezetési mód, valamint az ASC és az MSR alapfelszereltség a nagyfokú motorozási élmény és biztonság érdekében. Tolatássegítő és Hill Start Control (hegymeneti indításvezérlés) opcióként.

Az ügyfelek egyedi igényeinek kielégítése érdekében az új R 18 Transcontinental és az R 18 B alapfelszereltségként és opcióként is rendelkezik a három „Rain”, „Roll” és „Rock” menetmóddal, ami szokatlan ebben a kategóriában. Az alapfelszereltséghez tartozik az ASC (kipörgésgátló) is, amely magas szintű menetbiztonságot garantál. Az új R 18 Transcontinental és az R 18 B emellett szériafelszereltségként motorfék-szabályozóval (MSR) is rendelkezik. Az egyéb opciók mellett a tolatási segédberendezés kényelmessé teszi a manőverezést, a Hill Start Control funkció pedig megkönnyíti az emelkedőn való elindulást.

TOVÁBBI KÉPEK >>>