Az új BMW X1 M35i xDrive

Az új BMW X1 portfóliójának csúcsára egy hamisítatlan M-jegyekkel felvértezett, teljesítményre optimalizált modell gurul fel. Az új BMW X1 M35i xDrive a kompakt méretű Sports Activity Vehicle (SAV) modell génjeibe kódolt vezetési élményt a BMW M modellek által fémjelzett menetdinamikával, agilitással és precizitással fűszerezi. M TwinPower Turbo technológiával dolgozó, soros négyhengeres erőforrása a BMW Group EfficientDynamics motorcsaládjának új, moduláris generációját képviseli, 221 kW / 300 lóerő maximális teljesítménnyel.

Hajtáslánc és vezetési élmény

A legkorszerűbb motorgeneráció legerősebb négyhengeres erőforrása, M-specifikus futómű-technológia, BMW xDrive intelligens összkerékhajtás

Az új BMW X1 portfóliójának csúcsára egy hamisítatlan M-jegyekkel felvértezett, teljesítményre optimalizált modell gurul fel. Az új BMW X1 M35i xDrive a kompakt méretű Sports Activity Vehicle (SAV) modell génjeibe kódolt vezetési élményt a BMW M modellek által fémjelzett menetdinamikával, agilitással és precizitással fűszerezi. M TwinPower Turbo technológiával dolgozó, soros négyhengeres erőforrása a BMW Group EfficientDynamics motorcsaládjának új, moduláris generációját képviseli, 221 kW / 300 lóerő maximális teljesítménnyel.

Az új BMW X1 M35i xDrive 5,4 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra, végsebességét pedig a hajtáslánc vezérlőelektronikája 250 km/óránál korlátozza. M-specifikus futómű-technológiája – amely az opcionális extrafelszereltség részeként, a teljesítményre optimalizált modellek történetében először BMW M fékrendszerrel is felszerelhető – BMW xDrive intelligens összkerékhajtással dolgozik együtt, magával ragadó menetteljesítményt garantálva. Az új BMW X1 M35i xDrive rendkívül sportos adottságai a karosszéria formanyelvében és az utastérben is visszaköszönnek: a csúcsmodell olyan exkluzív stílusjegyekkel és felszereltségi tételekkel érkezik meg az utakra, amelyek eredetileg a BMW M GmbH nagyteljesítményű sportautóinak sajátjai. Ilyenek többek között a kipufogórendszer dupla ikervégződései és a világító M logóval ellátott BMW M sportülések is.

Az új BMW X1 M35i xDrive a digitális technológia terén is élen jár, hiszen az elsők között kapja meg a QuickSelect koncepció szerint felépített BMW iDrive járművezérlő technológia és a BMW 9.0 operációs rendszer párosát. Az új BMW X1 M35i xDrive piaci bevezetése 2023 novemberében kezdődik. A csúcsmodell a BMW Group regensburgi gyárában készül majd, az új BMW X1 összes modellváltozatával és a tisztán elektromos meghajtású BMW iX1 modellel közös gyártósoron.

Új négyhengeres benzinmotor még több erővel

A legkorszerűbb moduláris motorgeneráció legerősebb négyhengeres erőforrása lélegzetelállító teljesítménnyel ruházza fel az új BMW X1 M35i xDrive modellt. Ehhez számos technológiai innováció hozzájárul, így többek között a Miller-ciklus alkalmazása, az újratervezett szívónyílások és égésterek, illetve a vezérműtengely-állítás, a befecskendezés, a gyújtórendszer és a kipufogógáz-elvezetés terén eszközölt változtatások is.

A 2.0 liter hengerűrtartalmú erőforrás M-specifikus újításainak sorát színesíti továbbá az új, extrém masszív főtengely, a dugattyúk hűtőcsatornákkal optimalizált kenési rendszere, valamint a legkorszerűbb soros hathengeres benzinmotor főcsapágycsészéi és főtengely-csapágyfedelei. Az erőforrás M TwinPower Turbo technológiáját a turbófeltöltő és a közvetett töltőlevegő-hűtő rendszer teljesítményének növelésével, illetve a kettős befecskendezés alkalmazásával optimalizálták tovább. A benzinmotor hatékonyságát optimalizált kenésű működtető egységgel dolgozó VANOS változó vezérműtengely-állítás és VALVETRONIC változó szelepvezérlés fokozza. Az erőforrás percenkénti 5 750 és 6 500 főtengely-fordulat között adja le maximális teljesítményét, csúcs forgatónyomatéka pedig percenkénti 2 000 és 4 500 főtengely-fordulat között mindvégig a vezető rendelkezésére áll.

Az új négyhengeres erőforrás letaglózó erejét az M-specifikus kipufogórendszer szólaltatja meg. Az új BMW X1 M35i xDrive a BMW M GmbH első olyan teljesítményre optimalizált modellje, amely dupla ikervégződéssel dolgozó kipufogórendszert visel. A hátsó lökhárító széleit ékesítő kipufogóvégek, amelyek mindeddig a nagyteljesítményű BMW M modellek kiváltságai voltak, most a kompakt SAV modell csúcsára is megérkeztek.

Hétfokozatú, duplakuplungos Steptronic automataváltó M Sport Boost funkcióval

Az új BMW X1 M35i xDrive modellben dolgozó hétfokozatú Steptronic automataváltót kimagaslóan gyors váltás jellemzi. A vezetés élményét a kormány mögötti váltófülekkel elvégezhető manuális váltások emelik új szintre.

Az M Sport Boost funkció eközben sportautós kigyorsításokat tesz lehetővé. A funkció aktiválásával – a kormány mögötti bal oldali váltófül legalább egy másodpercig tartó, folyamatos meghúzásával – az összes hajtáslánc- és futómű-technológiai rendszer a legsportosabb beállítás szerint dolgozik együtt.

Lélegzetelállító tapadás és agilitás: BMW xDrive intelligens összkerékhajtás, mechanikus differenciálmű az első tengelyen

BMW xDrive intelligens összkerékhajtás minden vezetési szituációban a lehető legoptimálisabban, a futómű-vezérlő rendszerekkel folyamatosan együttműködve osztja el a motorból érkező erőt az első és a hátsó tengely között, az elektrohidraulikus vezérlésű, szabadonfutó hátsó differenciálmű pedig a másodperc törtrésze alatt osztja tovább a szükséges forgatónyomatékot a bal hátsó és a jobb hátsó kerék között – ezzel is garantálva a BMW által fémjelzett tapadás, iránystabilitás és sportos vezethetőség egységét.

A BMW xDrive intelligens összkerékhajtás munkáját a hétfokozatú Steptronic automataváltóba épített mechanikus differenciálmű is segíti, korlátozva az első kerekek eltérő forgási sebességét. Az akár 26 százalékos záró funkcióra is képes technológia laza terepen és kedvezőtlen útviszonyok közepette a tapadást, tempósan vett kanyarodásoknál pedig az agilitást és a menetdinamikát fokozza.

Adaptív M futómű és sport kormánymű alapfelszereltségként

Az új BMW X1 M35i xDrive alapfelszereltségének az adaptív M futómű is része, amely mechanikusan vezérelt, állítható és folyamatosan alkalmazkodó lengéscsillapítókkal fokozza a modell agilitását és hosszútávú menetkomfortját. A lengéscsillapítók kifinomult működését az egységek belsejébe épített, aktív kiegészítő szelepek segítik, így komfortos utazás közben a technológia úgy képes csillapítani és kiegyenlíteni az úthibákat, hogy maradéktalanul fenntartja a sportautósan dinamikus vezethetőség lehetőségét is.

A teljesítményre optimalizált modell M-specifikus futómű-technológiája 15 milliméterrel csökkenti a BMW X1 hasmagasságát. A Servotronic sebességfüggő rásegítéssel dolgozó sport kormánymű ugyancsak az új BMW X1 M35i xDrive alapfelszereltségének része.

Integrált fékrendszer, az opcionális extrafelszereltség részeként BMW M fékekkel

Az új BMW X1 M35i xDrive integrált fékrendszere mérnöki precizitással adagolható és pontos visszajelzéseket garantál. A technológia a fékaktiváló, a fékrásegítő és a fékvezérlő funkciókat egy kompakt modulban egyesíti, a szükséges féknyomást pedig egy elektromos működtető egység állítja elő.

Az új BMW X1 M35i xDrive a BMW M GmbH első olyan teljesítményre optimalizált modellje, amely az opcionális extrafelszereltség részeként BMW M fékrendszerrel is felszerelhető – az első tengelyen négydugattyús nyergekkel és 385 milliméter átmérőjű tárcsákkal, a hátsó tengelyen pedig egydugattyús úszónyergekkel és 330 milliméter átmérőjű tárcsákkal. A belső szellőzésű féktárcsákat öntöttvas és alumínium kettőséből állítják elő. A BMW M fékek még a legintenzívebb terhelések közepette is kényelmes fékezést, abszolút visszajelzéseket és magabiztos lassító erőt garantálnak. Sőt mi több, a hagyományos fékrendszerekhez képest a BMW M fékek alacsonyabb saját tömeget és alacsonyabb rugózatlan tömeget is jelentenek. A féknyergeket szürkére fényezik és látványos M logókkal látják el.

Hajtásfüggő kipörgés-korlátozás a még intenzívebb agilitás érdekében

Az új BMW X1 M35i xDrive precíz vezethetőségének és rendkívüli agilitásának páratlan harmóniájához nagymértékben hozzájárul – a dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC – Dynamic Stability Control) mellett – a hajtásfüggő kipörgés-korlátozás. A technológia tapadásvezérlő funkcióját a mérnökök az erőforrás vezérlőelektronikájába integrálták, amelynek köszönhetően a DSC vezérlőegységéhez vezető jelcsatorna jelentős mértékben lerövidült, így a rendszer közbeavatkozása a hagyományos megoldásokhoz képest tízszer gyorsabbá és kivételesen precízzé vált. A hajtásfüggő kipörgés-korlátozás még csúszós útfelületeken is optimális tapadást kínál, miközben extrém kigyorsítások közben is higgadt teljesítmény-leadást, kanyarodásoknál pedig kiváló iránystabilitást garantál.

19” méretű BMW M könnyűfém keréktárcsák alapfelszereltségként

A 19” méretű, ikerküllő-dizájnú BMW M könnyűfém keréktárcsák az új BMW X1 M35i xDrive típus-specifikus futómű-hangolásának ékei. A csúcsmodell minden korábbinál dinamikusabb kvalitásai érdekében az alapfelszereltségként kínált felniken az elődmodellhez képest 20 milliméterrel szélesebb gumiabroncsok feszülnek. Az opcionális extrafelszereltségeket egyesítő palettán a 20” méretű, exkluzív ikerküllő-dizájnú, sport gumiabroncsokkal szerelt BMW M könnyűfém keréktárcsák is megtalálhatók.