Az új CBR500R stílusa és felfüggesztése

2021 Honda CBR500R
  • Agresszív vonalvezetés és dupla, LED fényszóró
  • Aerodinamikailag hatékony, ergonomikus és kényelmes
  • A kormánycsutkák sportos üléspozíciót biztosítanak
  • Folyadékkristályos műszeregység váltófokozat-visszajelzéssel és váltások esedékességére figyelmeztető lámpával
  • Minden elemében LED világítás 

Mint afféle ék, úgy hasítja a levegőt a CBR500R. Elnyújtott, egyenes vonalai és szélesebbé tett alsó elemei álló helyzetben is azt a hatást keltik, mintha száguldana a motor, és az is sokat dob az összhatáson, hogy a nyereg, valamint a felső és az oldalsó idomok táján 2019-ben karcsúbbá tették a modellt. Pengeéles vonalak jellemzik a már-már gonosz tekintetet kölcsönző, dupla, LED fényszórót is, és mivel az irányjelzők is fénydiódásak, kijelenthető, hogy minden lámpában LED-ek kaptak helyet. 

A CBR500R nyergébe pattanva egyből a motorsport világában érezheti magát a pilóta. A kormánycsutkák lejjebb, az áttervezett felső villahíd aljára kerültek tavaly, így az üléspozíció 8 fokkal előrébb dől, és az idomzat is alacsonyabb lett, érvényesült tehát az a tervezési filozófia, aminek a Honda motorjaira jellemző precíz irányíthatóság és remek úttartás köszönhető.

LCD-műszeregysége nemcsak váltófokozat-visszajelzésre képes, hanem a váltások esedékességére is figyelmeztet. Visszajelző lámpája alapesetben 8750-es percenkénti főtengelyfordulatnál villan fel, de a tulajdonos maga is eldöntheti, hogy mikor lépjen működésbe. A beállított érték 5000 és 8750 között lehet, és 250-es lépcsőkben ugorhat a pilóta. 

A 35 mm átmérőjű acélcsövekből készített vázon nem változtattak, hiszen roppant könnyű és erős szerkezet, amelynek úgy határozták meg geometriáját, hogy pontos visszajelzéseket adjon az útfelületről. A motortartóbakok alakját és helyzetét, valamint a váznyúlványok merevségét úgy határozták meg, hogy a zavaró rezgések ne jussanak el a pilótáig. 

Az utánfutás 102, a tengelytáv 1410 mm, a villaszög pedig 25,5 fok – ez a gondosan meghatározott mesterhármas garantálja, hogy minden helyzetben magabiztos legyen a pilóta. A csupán 192 kg tömegű CBR500R tervezésénél az ideális súlyelosztásra és a tömeg-középpontosításra is nagy hangsúlyt fektettek, erről árulkodik a hátsó villa motorhoz közeli bekötési pontja, valamint a páratlan fordulékonyság és úttartás is. 

A könnyű kezelhetőség és a kényelmes, pihentető testtartás érdekében továbbra 785 mm magasan húzódik az ülőlap, és nem változtak számottevően a méretadatok sem. A 2020-as CBR500R 2080 mm hosszú, 755 mm széles és 1145 mm magas, szabad hasmagassága pedig 130 mm. A méretes üzemanyagtartályba 17,1 liter benzin tölthető, tehát a kedvező üzemanyag-fogyasztást figyelembe véve kb. 480 km-es hatótávolsággal kecsegtet. 

A 41 mm-es csúszószár-átmérőjű teleszkópokból összeállított első villa 120 mm-es rugóúton jár fel és alá. Kifinomult építésmódja minden helyzetben pontos visszajelzéseket és hatékony csillapítást garantál. Akárcsak a nagy összlökettérfogatú sportmotorokon, a CBR500R hátsó futóművében is egycsöves, nagy átmérőjű dugattyúra épülő rugóstag dolgozik. Ez gyors, kifinomult válaszokat ad a változó útviszonyokra, illetve kormánymozdulatokra, és hőleadása is gyorsabb. Rugó-előfeszítése 5 lépésben szabályozható és merev, zártszelvényekből összeállított lengővillához kapcsolódik, melynek végein erős, préselt acélból készült láncfeszesség-állítók kaptak helyet. 

Az erőátvitelről 520-as, burkolt lánc gondoskodik, az elöl 3,5″, hátul 4,5″ széles, 17″-os átmérőjű öntött alumíniumkerekek ráfjaihoz pedig üreges, Y alakú „küllők” kapcsolódnak. Az abroncsok mérete 120/70 ZR17, illetve 160/60 ZR17. A 320 mm-es, hullámos peremű, kétdugattyús nyereggel társított első féktárcsa 240 mm-es, szintén hullámos peremű, ámde egydugattyús féknyereggel felszerelt hátsó tárcsával dolgozik együtt, a blokkolásgátló szériatartozék. 

A CBR500R az alábbi színekben lesz elérhető:

Matt Axis Grey Metallic (szürkemetál)

Grand Prix Red (piros)

Pearl Metalloid White (gyöngyházfehér)