Az új Continental GT Speed ​​debütál a Goodwood Festival of Speed ​​rendezvényen

  • Megerősítették az új Continental GT Speed ​​nyilvános debütálását az idei Speed ​​Festival of Speed-en, amely támogatja a Goodwood-témát, a „Horseless to Hybrid – Revolutions in Power” címet.
  • Az új Continental GT Speed ​​beállította a nem hivatalos „víz alatti sebességrekordot”, 208 mph / 335 km/h-t – ez valószínűleg a leggyorsabb alagúton áthaladó sebesség a világon
  • Egyedi „FOShtank” az új autó bemutatására és a Víz alatti sebességrekord filmre, a projekt színfalai mögötti új felvételekkel
  • Ultra Performance hibrid hajtáslánc 782 LE-vel és 1000 Nm-rel
  • Rekordot értek el a SUSTAIN második generációs megújuló bioüzemanyag használatával a világ leghosszabb, legmélyebb tenger alatti közúti alagútjában

Az új, negyedik generációs Continental GT Speed ​​az e heti Goodwood Festival of Speed ​​rendezvényen debütál a nagyközönség előtt. A nem hivatalos „Víz alatti sebességrekord” megszerzése után, amelyről úgy tartják, hogy ez a leggyorsabb autó, amit valaha egy alagúton áthaladt, a 208 mph / 335 km/h-s napi sebességű szuperautó kupé és kabrió változatban is megjelenik a rendezvényen, és a a híres Goodwood Hill Climb naponta kétszer csütörtöktől vasárnapig.

Az új Continental GT Speed ​​két példánya mellett, amely a Goodwood-i Hill Climb-en jelenik meg, egy harmadik autó is látható lesz a Speed ​​Festivalon egyedülálló módon, hogy megünnepeljék a víz alatti sebességrekordot. A „FOShtank” az üveg „Toy Box” kijelzőegységek testreszabott változata, amelyet a Bentley az angliai crewe-i Dream Factory campusán használ, de úgy módosították, hogy egy egyedi építésű akváriumot is tartalmazzon. víz alatti téma.

A Tourmaline Green Continental GT Speed ​​kijelzős autó egy háromtonnás akvárium mögött jelenik meg, amely 1400 liter vizet és 30 Shubunkint és egyéb aranyhalakat tartalmaz. Két különálló tartály együtt több mint három tonnát nyom, ha megtelik, a vizet 80 mm vastag akrillapok tartják vissza. Minden tartály áramlási sebességgel és szűréssel rendelkezik, hogy biztosítsa a víz tisztaságát, és egy helyszíni akváriumspecialista gondoskodik a 30 lakó jólétéről a Speed ​​Festival ideje alatt. A kijelző hátsó falán egy nagy, kültéri LED-képernyő kapott helyet, amely lejátssza az Underwater Speed ​​​​Rekord indítófilmjét és egy új kulisszák mögé a rekord elérésének módját.

A víz alatti sebességrekord – A színfalak mögött

Az új Continental GT Speed ​​április 18-án érte el végsebességét a 14,5 km-es norvégiai Ryfylke alagúton – ez a világ leghosszabb közúti alagútja és legmélyebb tenger alatti alagútja, a legalacsonyabb pontja 292 méterrel a tengerszint alatt van. A Bentley új Ultra Performance Hybrid elektrotöltésű hajtásláncával meghajtott új Continental GT Speed ​​könnyedén ki tudta adni mind a 782 LE-t és 1000 Nm-t, a Coryton SUSTAIN második generációs megújuló bioüzemanyagával és a Bentley saját napelemrendszeréből származó elektromos árammal feltöltött hibrid akkumulátorral. .

Az új, kategóriaelső hajtáslánc extrém teljesítményt nyújt több lóerővel és nagyobb nyomatékkal, mint a korábbi W12, valamint jelentős, 29 g/km-re csökkent CO2-kibocsátással. Ez viszont a vezetési képességek rendkívüli skáláját biztosítja az extrém teljesítménytől a csendes és könnyed elektromos luxusig.

13 hónapos előkészületekre és tervezésre volt szükség a nagysebességű alagút biztonságos lefutásához. Minden új Continental GT Speed ​​a gumiabroncsok megfelelő nagy sebességű nyomásra való felfújásán túl módosítás nélkül is elérheti a végsebességét, de az alagút határában való futáshoz extra óvintézkedésekre volt szükség.

Az első lépés a megfelelő alagút biztosítása volt. A Ryfylke alagút a norvégiai Stavanger városa közelében tökéletes jelölt volt, mivel viszonylag egyenes, sima és nagy hossztartalékokkal rendelkezik. A Bentley hálás a norvég autópálya-hatóságnak (Statens Vegvesen) és a helyi stavangeri rendőrségnek a projekt megingathatatlan támogatásáért, mind az alagút biztosításában, mind a sebességhatár túllépéséhez szükséges engedélyért.

Az autó „Vmax” (végsebesség) fizikáját egy 10 méter széles csőben a Computational Fluid Dynamics segítségével szimulálták, amiből kiderült, hogy az aerodinamikai légellenállás 11 százalékkal nagyobb lesz az alagútban. Az autó aerodinamikai terhelésére hatással voltak a lökéshullámok és az alagút falairól visszapattanó autó nyoma is, ami azt jelenti, hogy a Bentley karosszériamérnökeinek fel kellett mérniük az autó körüli panelekre ható atipikus erőket is. A szimuláció megmutatta annak fontosságát, hogy az autót az alagút közepén fussanak – az oldalak közelsége felgyorsítja a levegő áramlását az autó és az alagút fala között, és olyan szívást hoz létre, amely egyre közelebb húzza az autót a falhoz.

A Vmax autót – amelyet kizárólag nagy sebességű futásokra készítettek bukóketreccel és kanálülésekkel – 22”-os Pirelli abroncsokkal szerelték fel, amelyeket megröntgeneztek, hogy ellenőrizzék az esetleges inkonzisztenciákat a felszín alatt. Az autót a korábbi brit rally-bajnok, Mark Higgins vezette, aki a Man-szigeti TT pálya körrekordja.

A végsebességű futásokat helyi idő szerint hajnali 01:00-kor hajtották végre, amikor a két alagút egyikének lezárása minimális fennakadást okozna a helyi forgalomban, amelyet a késések elkerülése érdekében a tartalék alagútba irányítottak. A megnövekedett légellenállás ellenére az új Continental GT Speed ​​mindössze 33 másodperc alatt gyorsult álló helyzetből 335 km/órára, és addig tudta tartani a végsebességét, ameddig a film rendezője, Jon Richards (korábban a Top Gear) megkívánta.

Tudtad?