Az új Corollából építettek egyedi hibrid versenyautót
Az új generációs Toyota Corolla a 2019-es szezon óta vesz részt a brit túraautó-bajnokságban, azonban a sok újdonságot ígérő 2022-es évad módosított szabályrendszeréhez igazodva – a sorozat történetében elsőként – különleges hibrid hajtásláncot alkalmaznak a kompakt ferdehátú modellben.
A 2018-ban bemutatott, új generációs Toyota Corolla alapjaira épül a Cosworth TOCA Hybrid. A brit túraautó-bajnokság nagy szenzációja nem a Toyota megszokott gyári benzin-elektromos hajtásláncát alkalmazza, hanem egy egészen különleges megoldást használ.
A brit túraautó-bajnokságot 1991 óta szervező, azt a világ egyik legnézettebb, legnagyobb versenysorozatává fejlesztő TOCA az idei évtől fokozatosan átalakítja a BTCC-t. A legnagyobb léptékű változás, hogy 2022-től hibrid modelleket állítanak rajthoz a szériában. A fejlesztési terveket még 2018-ban tették közzé, mostanra pedig elkészült a leendő versenyautók első prototípusa: stílusosan egy Toyota Corolla.
Július 7-én, kedden tartotta nyilvános tesztpremierjét az a Toyota Corolla versenyautó, amelyet a Toyota régi partnere, a Speedworks Motorsport és a brit hajtáslánc-specialista Cosworth közösen fejleszt a BTCC (brit túraautó-bajnokság) 2022-es szezonjára. Szó sem volt még mért körökről, a partnerek a fejlesztés korai fázisában járnak még, az első tesztprogram célja nem volt több, mint hogy lássák: a gyakorlatban is jól működnek-e a rajzasztalon vázolt elképzelések.
„Elképesztő mennyiségű rendszerellenőrzést végeztünk a snettertoni körpályán” – mondta Neal Bateman, a Cosworth Electronics igazgatója. „Nemcsak a hibrid rendszer új, hanem a teljes elektronikai csomag, a motorvezérléstől a hibrid kontrolleren át az új műszerfalig. Mindezeket a rendszereket a hibrid hajtáslánccal együtt 2022-ben vezetjük be a szériában.”
„Az első tesztnap célja az volt, hogy …” >>>