Az új csúcsmodell, a Mercedes-AMG GT 63 S E PERFORMANCE világpremierje Sanghajban

  • E PERFORMANCE hibrid hajtás 600 kW (816 LE) rendszerteljesítménnyel
  • Az AMG sorozatú modellek leggyorsabb gyorsulása: 0-ról 100 km/h-ra mindössze 2,8 másodperc alatt
  • Alapfelszereltség borulásstabilizátorral, összkerékhajtással, hátsó tengely kormányzással és kerámia nagy teljesítményű kompozit fékrendszerrel
  • Széles körű testreszabási lehetőségek, beleértve a MANUFAKTUR programot

Exkluzív Mercedes podcastok a Begurulva (spotify + youtube) és a podCARs (spotify + youtube) csatornáinkon!
Hallgass ránk!

A sanghaji Forma-1™ hétvége pálya szélén a Mercedes-AMG bemutatta GT sorozatának új csúcsmodelljét. A V8-as motorból és villanymotorból álló, rendkívül erős E PERFORMANCE hibrid hajtás villámgyors reagálást biztosít a bemenetekre, valamint hangsúlyos teljesítményleadást. A Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team által ihletett innovatív motorsport-technológia képezi a teljesítménnyel és menetdinamikával teli egyedülálló motorozási élmény alapját.

„Nulláról 100-ra 2,8 másodperc alatt – még soha nem sprintelt ilyen gyorsan az AMG sorozatú modell. Ezeket az értékeket figyelembe véve egyértelmű volt, hogy az új AMG GT 63 S E PERFORMANCE világpremierjét egy Formula 1™ futam szélén kell megtörténni. Négyliteres V8-asunk a teljesítmény hibrid rendszerrel kombinálva a járművet a GT családunk csúcsmodelljévé teszi. A GT 63 S E PERFORMANCE a hatalmas teljesítményt nagyon dinamikus vezetési élménnyel ötvözi, és így tiszta libabőrt kelt. Ugyanakkor a jármű széles felszerelési lehetőséget és kiváló minőségű anyagokat kínál, így az egyik legexkluzívabb teljesítményű kupé a piacon.”
Michael Schiebe, a Mercedes-AMG GmbH vezérigazgatója és a Mercedes-Benz G-Class & Mercedes Maybach üzletágának vezetője

Az új AMG GT 63 S E PERFORMANCE-ban (súlyozott energiafogyasztás: 12,6 kWh/100 km plusz 8,2 l/100 km | üzemanyag-fogyasztás kombinált lemerült akkumulátorral: 12,3 l/100 km | CO₂-kibocsátás kombinált súlyozott: 188 g/km | CO₂ osztály kombinált súlyozott: G | CO₂ osztályú lemerült akkumulátor: G)[1], a 4,0 literes V8-as biturbó motor és az AMG elektromos meghajtó egység együttesen 600 kW (816 LE) rendszerteljesítményt és akár 1420 Nm maximális nyomatékot adnak [2]. A 2,8 másodperc alatt 100 km/órára gyorsulás és a 320 km/órás végsebesség kiemeli az erőteljes teljesítményt. Az olyan rendszerek, mint az AMG ACTIVE RIDE CONTROL felfüggesztés félaktív dőlésstabilizálóval és az aktív hátsó tengely kormányzásával, széles skálát biztosítanak a vezetési dinamika és a mindennapi kényelem között.

E TELJESÍTMÉNY: Elöl belső égésű motor, hátul villanymotor

Az új AMG GT 63 S E PERFORMANCE hajtáslánca egyesíti az AMG 4,0 literes V8-as biturbó motorját az első tengelyen és a hátsó tengelyen lévő elektromos meghajtó egységet. Egy 150 kW-os (204 LE) teljesítményű, állandó gerjesztésű szinkron villanymotort tartalmaz, elektromosan kapcsolt kétfokozatú sebességváltóval és mechanikus hátsó tengelyes, korlátozott csúszású differenciálművel. A könnyű, nagy teljesítményű akkumulátor szintén a hátsó tengely felett található. Ez a kompakt kialakítás számos előnnyel jár. Az elektromos motor közvetlenül a hátsó tengelyre hat, így az erejét közvetlenül meghajtásra tudja alakítani. Ez extra lökést ad induláskor, gyorsításkor vagy előzéskor. A hátsó tengely csúszásának növekedésével az elektromos motor hajtóereje szükség szerint az első kerekekre is átkerül. A teljesen változtatható AMG Performance 4MATIC+ összkerékhajtás mechanikus csatlakozása ezt a kardántengelyen és az első kerekek hajtótengelyein keresztül teszi lehetővé. A hátsó tengelyen történő elhelyezés javítja a tömeget és a tengelyterhelés eloszlását a járműben, és így megalapozza a meggyőző kezelhetőséget.

Az Affalterbachban kifejlesztett Formula 1™ ihlette: az AMG High Performance akkumulátor

Az akkumulátoroknak meghatározott hőmérsékletre van szükségük az optimális teljesítmény eléréséhez. Ha túl hidegek vagy túl melegek lesznek, átmenetileg elveszítik az áramot, vagy akár le is kell kapcsolni, hogy elkerüljék a károsodást, ha a hőmérséklet túl magas. Az akkumulátor egyenletes hőmérséklet-szabályozása ezért döntően befolyásolja annak teljesítményét, élettartamát és biztonságát. A hagyományos hűtőrendszerek, amelyek csak levegőt használnak, vagy a teljes akkumulátorcsomagot közvetve vízzel hűtik, gyorsan elérik korlátaikat – különösen, mivel a követelmények folyamatosan nőnek az egyre energiasűrűbb cellák miatt.

Az AMG 400 voltos akkumulátor nagy teljesítményének alapja az innovatív közvetlen hűtés: először az 560 cellát külön-külön hűtik. Folyamatosan egy csúcstechnológiás, nem gyúlékony folyadékon alapuló hűtőfolyadék veszi körül őket. A vízhez képest a hűtőfolyadék hőkapacitása kétszer-háromszor nagyobb, és több hőenergiát tárol. A közvetlen hűtéshez az AMG szakembereinek új, milliméter vékonyságú hűtőtengelyeket kellett kifejleszteniük, amelyek szélessége megfelel a hengeres cellák magasságának.

A lítium-ion energiatároló rendszer fejlesztését összességében olyan technológiák ihlették, amelyek a Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team Formula 1™ versenyautóiban beváltak. Az AMG High Performance akkumulátor nagy teljesítményt kínál, amely rendszeresen és folyamatosan elérhető. Ez növeli az AMG GT Coupé általános teljesítményét. Ehhez járul még a gyors energiafogyasztás és a nagy teljesítménysűrűség. A nagy teljesítményű akkumulátor 6,1 kWh kapacitást, 70 kW folyamatos teljesítményt és 150 kW csúcsteljesítményt kínál. A töltés a beépített 3,7 kW-os, váltóáramú fedélzeti töltőn keresztül történik töltőállomáson, fali dobozon vagy háztartási aljzaton keresztül. Az akkumulátort gyors energiaellátásra és -fogyasztásra tervezték, és 13 kilométeres tisztán elektromos utazást tesz lehetővé (EAER).

Működési stratégia: elektromos áram mindig rendelkezésre áll

Az alapvető működési stratégia a Mercedes-AMG PETRONAS Formula 1™ versenyautó hibrid erőforrásából származik. A motorsport első osztályához hasonlóan a maximális meghajtás mindig rendelkezésre áll, amikor a vezetőnek szüksége van rá – például ahhoz, hogy kanyarokban vagy előzéskor erőteljesen tudjon gyorsulni. Az elektromos energia mindig elérhető és gyakran reprodukálható a nagy regenerációs teljesítmény és az igény szerinti újratöltés révén. A független akkumulátor-koncepció optimális kompromisszumot tesz lehetővé a maximális menetdinamika és a hatékonyság között. Minden alkatrész tökéletesen összehangolt egymással: a teljesítménynövekedés azonnal tapasztalható és mérhető.

A nyolc AMG DYNAMIC SELECT „Electric”, „Battery Hold”, „Comfort”, „Slippery”, „Sport”, „Sport+”, „RACE” és „Individual” vezetési program pontosan az új hajtástechnológiához van szabva. A vezetési élmények széles skáláját kínálják – a hatékonytól a dinamikusig. A vezetési programok olyan fontos paramétereket adaptálnak, mint a hajtás és a sebességváltó reakciója, a kormányzási karakterisztika, az alváz csillapítása vagy a hang. A programok az AMG gombbal és a középkonzolon található központi kijelzővel vagy az AMG kormánykerék gombjaival választhatók ki.

A teljesítményhibrid rendszerint csendesen indul („Silent Mode”) a „Comfort” vezetési programban, amikor az elektromos motort bekapcsolják. A „Ready” ikon a műszercsoportban jelzi, hogy a jármű készen áll a vezetésre. Emellett erőteljes, hangzatos, AMG-re jellemző indítási hang hallatszik a vezetési készenlét akusztikus visszajelzéseként. A jármű hangszóróin keresztül sugárzik a belső térbe. Egy könnyű lépés a gázpedálon elég ahhoz, hogy az AMG Performance Hybrid elinduljon.

A gyógyulás négy szakaszban választható

Mivel a High Performance akkumulátor a közvetlen hűtésnek köszönhetően mindig az optimális, körülbelül 45 fokos hőmérsékleti ablakban van, a regeneráció is optimalizálható. Általában az akkumulátor nagyon felmelegszik, ha magas a rekuperációs teljesítmény, ezért az energia-visszanyerést korlátozni kell. Közvetlen hűtéssel nem így van. Ezért a regenerálódás már kifutó üzemmódban a fékpedál megérintése nélkül megkezdődik. Ez feltölti az akkumulátort, és fékezőnyomatékot hoz létre. A kerékfékek védettek, vagy a regenerálódási szinttől és a forgalmi helyzettől függően egyáltalán nem kell őket aktiválni.

Négy különböző gyógyulási szint választható ki a jobb oldali AMG kormánygombbal. Ez minden vezetési programra vonatkozik, a „Slippery” kivételével. A legmagasabb szinten lehetséges az úgynevezett „egypedálos” vezetés. Több mint 100 kW teljesítmény visszavezethető az akkumulátorba. A gyógyulás másik előnye: a jármű nem lesz gyorsabb, ha meredeken lefelé halad. A rendszer úgy működik, mint egy motorfék.

A cikknek még nincs vége!
Lapozz a következő oldalakra!


Aktív aerodinamika

Az aktív aerodinamikai elem, amely a motor előtt az alvázban van elrejtve, hozzájárul a könnyen irányítható vezetési viselkedéshez. Az AMG GT csúcsmodellben alapfelszereltség. Ez a szénprofil egy exkluzív AMG fejlesztés és szabadalmak által védett. Az AMG vezetési programok helyzetére reagál, és 80 km/órás sebesség mellett automatikusan lefelé nyúlik körülbelül 40 millimétert. Ez létrehozza az úgynevezett Venturi-effektust, amely ráadásul felszívja az autót az úttestre, és csökkenti az első tengely emelését.

Egy másik aktív elem a csomagtérfedélbe zökkenőmentesen integrált kihúzható hátsó légterelő. A vezetési körülményektől függően változtatja a helyzetét. Az AMG aerodinamikai csapata a nagyobb teljesítményhez igazította az AMG GT 63 S E PERFORMANCE vezérlőszoftverét, és számos paramétert módosított. A számításba beletartozik a menetsebesség, a hossz- és oldalgyorsulás, valamint a kormánysebesség. A kiválasztott menetprogramtól függően a légterelő öt új szöghelyzetet vesz fel 80 km/h-tól kezdve, hogy optimalizálja a menetstabilitást vagy csökkentse a légellenállást.

Exkluzív Mercedes podcastok a Begurulva (spotify + youtube) és a podCARs (spotify + youtube) csatornáinkon!
Hallgass ránk!

AMG ACTIVE RIDE CONTROL felfüggesztés félaktív gördülési stabilizálással

Szintén alapfelszereltség az AMG ACTIVE RIDE CONTROL felfüggesztés félaktív gördülésstabilizátorral. A visszapattanásban és kompresszióban adaptívan állítható lengéscsillapítók félaktív, egymással összekapcsolt hidraulikus elemekkel is rendelkeznek. Felváltják a hagyományos torziós rúd keresztirányú stabilizátorokat, és csökkentik a karosszéria gördülési mozgását. A csillapítókamrák hidraulikus csatlakoztatása mind a négy keréken a megfelelő vezetékeken és az adaptív lengéscsillapítókon belüli vezérlőszelepeken keresztül történik.

A négy rugós támaszték összekapcsolása, valamint a szivattyú és a kapcsolószelepek nyomásszabályozása igen széles görgős rugósebességet tesz lehetővé, ugyanakkor csökkenti a gördülési mozgásokat. Képletesen fogalmazva: minden torziós rúd a nullától a merevig automatikusan ábrázolható. Ez növeli a mindennapi élet kényelmét, mert az egyik oldali egyenetlenség is kompenzálódik. Dinamikus kanyarodáskor a hidraulika aktívan csökkenti a dőlésveszteséget is. A nagy dőlésmerevségnek köszönhetően a kupé nagyon pontosan kormányoz.

Egyenesen haladva a rendszer a vezetési programtól és a vezetési helyzettől függően teljesen kinyílik. A rendszer kompenzálja az egyoldalú akadályokat, amelyek egyébként gördülő mozgásokhoz vezetnének. A vezetők és az utasok lényegesen kényelmesebb vezetési élményben részesülnek. Az alacsonyabb gördülési mozgások kanyarodáskor növelik a kényelmet és a menetdinamikát egyaránt. Az egyes vezetési programokban a vezetési viselkedés jellemzői is tovább különböztethetők kényelem és sport között.

Az aktív hátsó tengely kormányzás egyesíti az agilitást és a stabilitást

Az AMG GT 63 S E PERFORMANCE alapfelszereltségként aktív hátsó tengely kormányzással is rendelkezik. A sebességtől függően a hátsó kerekek vagy az ellenkező irányba (100 km/h-ig), vagy ugyanabba az irányba (100 km/h-nál gyorsabban) kormányoznak, mint az első kerekek. A rendszer ezért agilis és stabil vezetési viselkedést is lehetővé tesz. Ezek olyan jellemzők, amelyek a hátsó tengely kormányzása nélkül ellentétesek egymással. További előnyök közé tartozik a könnyebb járművezérlés a határnál és a kisebb kormányzási erőkifejtés, mivel az első kerék kormányzási aránya közvetlenebb.

Könnyen irányítható és stabil: AMG kerámia nagy teljesítményű kompozit fékrendszer

Az extrém teljesítményértékeknek és az ehhez kapcsolódó teljesítménynek megfelelően az AMG kerámia nagyteljesítményű kompozit fékrendszer alapfelszereltség, elöl bronz színű 6 dugattyús fix féknyergekkel, hátul pedig 1 dugattyús úszónyergekkel. A tiszta belsőégésű motorral szerelt AMG GT modellekhez képest nagyobb méretű: az első tengely karbonkerámia féktárcsái 420 x 40, a hátsó tengelyen 380 x 32 milliméteresek. A fékrendszer igazán rövid féktávolságával, valamint maximális stabilitásával és erős igénybevétel esetén elhalványuló stabilitásával nyűgöz le. Hosszú élettartamával is pontokat szerez. A könnyű anyag további súlyt takarít meg és csökkenti a rugózatlan tömegeket.

A vizuális módosítások az E PERFORMANCE meghajtót jelzik

Az új, kétajtós AMG GT sorozat csúcsmodelljének kizárólagos megkülönböztető jegye a hátsó rész. Újdonság itt az integrált plug-in betöltő fedél és a pirossal kiemelt modellnév. Kívül hornyolt iker trapéz alakú kipufogó-díszek is találhatók. Az oldalán található „E PERFORMANCE” jelvény jelzi a meghajtót. A hibrid alapfelszereltségként 20 colos AMG könnyűfém keréktárcsákon gurul, 10 küllős kivitelben. Aerodinamikailag optimalizált, tantál szürkére festett és magas fényű felülettel van ellátva. A méretek az első tengelyen 295/35 R 20 a 10,5 J x 20-on, a hátsó tengelyen pedig 305/35 R 20 a 11,0 J x 20-on.

Az egész sorozathoz hasonlóan a hibrid változathoz is számos festék és egyedi felszerelési részlet áll rendelkezésre. A külső számos külső megjelenési csomaggal tovább hangsúlyozható. Van még egy 20 colos könnyűfém keréktárcsa és 21 colos kovácsolt keréktárcsa is, különféle kivitelben és színváltozatban.

Vezetőközpontú belső tér széles választékkal

A belső tér a sportos célcsoportot, valamint a maximális kényelmet értékelő vásárlókat szolgálja. A pilótafülke kialakítása egészen a középkonzolon lévő álló formátumú kijelzőig a vezetőre koncentrál, és harmonikus összbenyomást kelt. A praktikus méretkoncepció az opcionális 2+2 ülésekkel tágas teret kínál a belső térben.

Az utastér számos fénypontja közül az egyik az elektromosan állítható AMG sportülések. Egyesítik a jó oldaltartást a nagy távolságú kényelemmel. Három masszázsprogram biztosítja a kiváló hosszú távú kényelmet. Ez még tovább növelhető: Az ENERGIZING Package Plus kombinálja az ülésfunkciókat és a világítási hangulatot, hogy pihentető kényelmi programokat hozzon létre. Az opcionális AMG nagy teljesítményű ülések integrált fejtámlákkal és az üléstámlák szellőzőnyílásaival még sportosabbak.

Az üléshuzatok széles választéka a kényelmestől a teljesítményorientált funkciókig terjedő skálát tükrözi. Egy- és kéttónusú Nappa bőr, valamint különösen elegáns MANUFAKTUR bőr Nappa kárpitozás gyémánt foltvarrással. A sportos oldalt a Nappa bőr és a MICROCUT mikroszál kombinációja és a kontrasztos sárga vagy piros felső varrás erősíti.

Széles körű testreszabási lehetőségek a MANUFAKTUR programmal

A MANUFAKTUR az egyedi kínálat az exkluzív fényezéshez és a kiváló minőségű belső felszerelésekhez. A válogatott anyagok és a kivitelezés lehetőséget kínál arra, hogy az új AMG GT Coupé még személyesebbé váljon.

Az AMG GT kínálata immár kilenc új MANUFAKTUR lakkot tartalmaz, amelyek kiegészítik az előző szériát: a három egyszerű színű MANUFAKTUR vintage blue uni, a MANUFAKTUR szilikonszürke uni és a MANUFAKTUR sivatagi homok uni. Ezen kívül elérhető a két metál szín: MANUFAKTUR narancssárga lángmetál és MANUFAKTUR rubellitvörös metál. Négy matt festék is hozzáadásra kerül: MANUFAKTUR éjszakai fekete magnó, MANUFAKTUR high-tech ezüst magnó, MANUFAKTUR grafitszürke magno[3] és MANUFAKTUR réz narancssárga magnó.

A MANUFAKTUR belső csomag hét MANUFAKTUR színváltozatban érhető el: MANUFAKTUR klasszikus piros/fekete, MANUFAKTUR mystic piros/fekete, MANUFAKTUR rozé szürke/fekete, MANUFAKTUR szavanna bézs/fekete, MANUFAKTUR dohánybarna/fekete, MANUFAKTUR kék/black yacht zöld/fekete.

A belső csomag tartalmazza a MANUFAKTUR Nappa bőr üléseket gyémánt foltvarrással.

MANUFAKTUR színű Nappa bőrt használnak a kartámaszokhoz és az ajtók középső paneljéhez, a középső kartámaszokkal együtt a középkonzolhoz és a műszerfal alsó részéhez is. A belső csomag másik különlegessége a kézzel borított AMG Performance MANUFAKTUR Nappa bőrből készült kormánykerék, amelynek színe a megfelelő kárpitszínhez igazodik.

A mély bolyhos fekete padlószőnyegeken hímzett AMG logó és Nappa bőr csövek találhatók a MANUFAKTUR belső színben. Az ajtókivágásokban található megvilágított küszöbborítások AMG feliratot és MANUFAKTUR exkluzív mintát viselnek. A középkonzolt MANUFAKTUR feliratok díszítik fényes króm megjelenésben.

Opcióként a belső kárpitelemek megrendelhetők MANUFAKTUR réz narancssárga magnóra festve a megfelelő külső festéshez.

MBUX multimédiás rendszer hibrid-specifikus kijelzőkkel

Az MBUX multimédiás rendszer (Mercedes-Benz User Experience) intuitívan használható, és képes tanulni. Az AMG GT 63 S E PERFORMANCE számos AMG- és hibrid-specifikus kijelzőt és funkciót tartalmaz. Az olyan exkluzív menüelemek, mint az „AMG Performance”, kiemelik a sportos karaktert. A hibrid technológia vizuálisan is megtapasztalható: a kiváló minőségű grafika megjeleníti a hajtásrendszer teljesítményét. Az elektromos gép fordulatszáma, teljesítménye, nyomatéka és hőmérséklete is lehívható.

[1] A megadott értékeket a WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure) mérési eljárás szerint határozták meg. A megadott tartományok a német piacra vonatkoznak. Az autó energiafogyasztása és CO₂-kibocsátása nemcsak az üzemanyag vagy energiaforrás hatékony felhasználásától függ, hanem a vezetési stílustól és egyéb nem műszaki tényezőktől is.

[2] Az itt megadott rendszernyomaték egy számított elméleti érték, amelyet összehasonlítás céljából használnak.

[3] 2024. 3. negyedévétől rendelhető.

[4] Az itt megadott rendszernyomaték egy számított elméleti érték, amelyet összehasonlítás céljából használnak.

[5] A megadott értékeket az előírt WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure) mérési eljárás szerint határozták meg. A megadott tartományok a német piacra vonatkoznak. Az autó energiafogyasztása és CO₂-kibocsátása nemcsak az üzemanyag vagy energiaforrás hatékony felhasználásától függ, hanem a vezetési stílustól és egyéb nem műszaki tényezőktől is.