Az új Defender V8
Az új Defender V8 a Land Rover legrobusztusabb terepjárójának felsőfokát testesíti meg, egyben felidézi a nyolchengeres Land Roverek dicső vérvonalát, amely egészen az 1970-es évekig vezethető vissza. Az új, kompresszoros V8-as erőforrás a 90-es és 110-es karosszériaváltozatban egyaránt elérhető, és anélkül kínál minden eddiginél nagyobb teljesítményt és magával ragadóbb vezetési élményt, hogy csorbítaná a Defender páratlan közúti- és terepképességeit.
Az egyedi hangolású futóművel (többek között exkluzív rugókkal és lengéscsillapítókkal), illetve erőátviteli rendszerrel (pl. új elektronikus aktív hátsó differenciálművel) szerelt modell nem csak minimális oldaldőléssel, dinamikusabban és élvezetesebben vezethető, de mindezt jellegzetes V8-as hangzással festi alá.
A Land Rover 5,0 literes, V8-as kompresszoros benzinmotorja 525 lóerőt és 625 Nm forgatónyomatékot küld a kerekek felé a nyolcfokozatú automata sebességváltón keresztül. A Defender V8 90 álló helyzetből mindössze 5,2 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége 240 km/óra. A modell átlagos üzemanyag-fogyasztása 14,5 l/100km, CO2-kibocsátása 327g/km*.
A V8-as modell nem csak megőrizte a Defenderek kivételes terepalkalmasságát, de új szintre is emelte, köszönhetően a Terrain Response rendszer vadonatúj ’Dinamikus üzemmódjának’, amely kizárólag a nyolchengeres Defenderekben érhető el. Az üzemmód segít a vezetőnek, hogy aszfalton és laza útfelületen egyaránt maximálisan kiaknázza az 525 lóerős modell dinamikus karakterét és kiegyensúlyozott vezethetőségét. A valaha sorozatban gyártott leggyorsabb, legélvezetesebben vezethető Defender páratlan dinamizmust és közvetlen vezetési élményt nyújt.
Nagy sebességű kanyarodás esetén a nagyobb átmérőjű, tömör kanyarstabilizátorok mérséklik a karosszéria oldaldőlését, míg a különleges elektronikus aktív hátsó differenciálműve perdületi szabályozásra is képes, így a tapadási határon – valamint azon túl is – segít megőrizni a Defender V8 kanyarvételi képességeit.
A Terrain Response 2 rendszer új Dinamikus programjának gondos kalibrálása még dinamikusabb, még játékosabb, még közvetlenebb viselkedéssel ruházta fel a Defender V8-ast. Ebben az üzemmódban az élesebb gázreakciók, illetve a fokozatmentesen állítható lengéscsillapítók egyedi hangolása a felfüggesztés feszesebb perselyeivel együtt közvetlen, késlekedés nélküli kormányreakciókat biztosítanak. A nyomatékvektor-szabályozású fékrendszerrel, a kipörgésgátló rendszerekkel és az új perdületi szabályozó rendszerrel összehangoltan működő technológia minden eddiginél gyorsabbá, valamint élvezetesebben és pontosabban vezethetővé teszi a Defender V8-ast.
Az első pillantásra felismerhető Defender V8 egy sor exkluzív külső optikai elemet vonultat fel, az egyedi emblémáktól kezdve a különleges végcsövekben végződő, kétszer kettes kipufogórendszeren át a Satin Dark Grey kivitelű, különleges rajzolatú, 22 colos könnyűfém keréktárcsákig: ezek együttesen semmihez sem fogható megjelenést kölcsönöznek a modellkínálat legerősebb tagjának. A Defender V8 Xenon Blue színű féknyergeiről és 20 colos féktárcsáiról is felismerhető.
A Defender V8 szívó- és kipufogórendszerének gondos hangolása határozott, hamisítatlan hangzást eredményezett. A mindennapokban és különleges helyzetekben egyaránt hiteles hangzás a Terrain Response rendszer Dinamikus üzemmódjában még intenzívebbre vált.
Az ügyfelek háromféle színben rendelhetik meg az autót. A Carpathian Grey, a Yulong White és a Santorini Black árnyalatok közül az első kettő kontrasztos Narvik Black tetővel is társítható. Az új Defender V8 egyedülálló megjelenését Shadow Atlas külső dekorrészletek teszik teljessé.
A Defender V8 utasterében egyedi Ebony Windsor bőrkárpitozású üléseket találunk Miko Suedecloth és Robustec betétekkel. A fedetlen műszerfali merevítő elem speciális Satin Black kivitelt kapott. A négyküllős kormánykerék Alcantara borítása és a Satin Chrome kivitelű sebességváltó fülek a V8-as modellek kiváltságai. A légzsák fedelét és a sebességváltó kart egyaránt bőr borítja, a megvilágított küszöbdíszléceket V8 felirat díszíti.