Az új Honda Breeze egy alternatív stílusú CR-V

A GAC-Honda közzétette az első hivatalos fotókat a vadonatúj, második generációs Breeze-ről, amely a Dongfeng-Honda CR-V alternatívájaként szolgál Kínában. Elődjéhez hasonlóan a SUV-t is öt- és hétüléses elrendezésben kínálják, és nagymértékben az új Honda CR-V-re épül, mindkét végén jellegzetes stílust kölcsönöz.

A Honda Breeze és a Honda CR-V ikrek közötti kapcsolatok jól láthatóak az üvegházból és az azonos profilból. A Breeze azonban más arcot vesz fel, sokkal kisebb hűtőrácstal, nagyobb lökhárító-bemenettel és modellspecifikus LED-es fényszórókkal. A karosszéria körüli műanyag burkolatot karosszériaszínű panelek váltották fel, amelyek prémium megjelenést kölcsönöznek neki. Végül hátul egy átalakított csomagtérajtót kapott, vízszintesen szerelt LED-es hátsó lámpákkal, amelyek a hátsó légterelő aerodinamikai nyúlványaihoz kapcsolódnak.

Az újratervezett első és hátsó lökhárítók 4716 mm-es (185,7 hüvelyk) hosszúságot eredményeznek a Honda Breeze esetében, ami 22 mm-rel (0,9 hüvelykkel) hosszabb, mint a CR-V. A többi méret megegyezik, beleértve a 2700 mm-es (106,3 hüvelykes) tengelytávot is. Az első generációs Breeze-hez képest az új modell 80 mm-rel (3,1 hüvelykkel) hosszabb, a tengelytáv pedig 40 mm-rel (1,6 hüvelyk) megnyúlt, ami tágasabb utasteret jelent.

Előreláthatólag a Breeze belseje átkerült a CR-V-ből, beleértve a teljes szélességű klímanyílásokat, a digitális műszercsoportot és a szabadon álló infotainment kijelzőt. Azonban a kárpit és a díszítőelemek tekintetében megkülönböztethető. A felszerelés tartalmazza a legújabb Honda 360 Sensing csomagot, rengeteg ADAS-val. A kínai specifikációjú Honda CR-V-hez hasonlóan a Breeze-ben is elérhető háromsoros hétüléses elrendezés.

A Honda Breeze ICE-motoros formában debütál, 1,5 literes turbófeltöltős motorral, amely 190 LE (142 kW / 193 LE) és 243 Nm (179 lb-ft) nyomatékot produkál, akárcsak a CR-V testvére. Az erőt az első vagy mind a négy kerékre (AWD) kizárólag a CVT sebességváltón keresztül továbbítják.

Arra számítunk, hogy a GAC-Honda egy elektromos változattal bővíti a Breeze kínálatát, kihasználva a CR-V-ben már kínált hibrid e:HEV hajtásláncot. Pletykák keringenek egy konnektorról tölthető hibrid modellről is, amely 2023-ban következhet. A Honda Breeze első generációja benzines és öntöltő hibrid változatban jelent meg.

Az új Honda Breeze az év vége előtt kerül kereskedelmi forgalomba Kínában. Az árat még nem közölték, de arra számítunk, hogy valamivel drágább lesz, mint a CR-V, amely 185 900 ¥-től (26 646 dollár) kezdődik.