Az új Honda e:Ny1 utastere a minőséget, a kényelmet és a helykínálatot illetően is új mércét állít föl

2023 Honda e:Ny1
  • A vadonatúj belteret a természet inspirálta, és úgy tervezték, hogy kimagasló kényelmet nyújtson
  • Nagyméretű, központi érintőképernyő és digitális műszeregység került a kortárs stílusban fogant, zavaró részletektől mentes szofisztikált műszerfalra
  • Az üveg panorámatető sok fényt enged az utastérbe, tovább fokozva a térérzetet

Az e:Ny1 tervezésekor azt tűzték ki célul a Honda szakemberei, hogy kényelem és minőség terén egyaránt a legmagasabb szinten álljon a kategóriatársakhoz viszonyítva. Alkotásukhoz a természetből merítettek ihletet, így született meg a lágy hangulatvilágítással, különleges ülésekkel, illetve üléspárnákkal és alacsonyra helyezett műszerfallal hangulatossá varázsolt utastér, ami hatalmas üvegfelületekkel és széles vezető-látómezővel kápráztatja el a bent ülőket.

Hogy a sofőrnek és az utasoknak is exkluzív élményben legyen része, az átláthatóság és a használati érték állt a fejlesztés középpontjában. Ennek a gondolkodásmódnak köszönhető a középkonzol új formája és a váltógombok (Drive, Park és Neutral) kialakítása. Ez utóbbiak az elektromos rögzítőfék kapcsolója mellett, a vezető közvetlen szomszédságában kaptak helyet, miként a vezeték nélküli töltővel ellátott tárolórekesz is.

A 15,1”-os, központi érintőképernyő gyors és egyszerű hozzáférést enged a menürendszerhez, méghozzá az új, zónákra osztott felhasználói felületen, amit kifejezetten az e:Ny1-hoz hoztak létre. A vezető elé 10,25”-os, digitális műszeregység került, amelynek képernyője tökéletesen illik a kortárs stílusban fogant, zavaró részletektől mentes, szofisztikált beltérhez.

Az első üléseket a kényelem és a luxus jegyében formázták. Mindkettő vastag uretánpárnázatot kapott, és úgy alakították őket, hogy gyorsításnál és kanyarodásnál is kellőképpen tartsák a testet. Kárpitozásuk – a karosszéria színétől függően – fekete vagy világos szürke szintetikus bőr lehet, a két változat közös vonása, hogy még sportosabb megjelenéssel ruházza az e:Ny1-et.

Az Advance modellek kárpitozását speciális, látványos öltéssorokkal varrják, míg az Elegance esetében hagyományos, feketék futnak a széleken, melyek remekül passzolnak a tető világos szürke kárpitjához.

Hátul olyan kényelmes és nagy a hely, hogy felsőbb méretosztályokban is megállná helyét az e:Ny1, főleg, hogy vastag párnázat és alacsony csípőpont javítja a komfortot.

A Honda által fejlesztett, elsőként a HR-V-ben bemutatott Levegő Szétáramlását Segítő Rendszer afféle függönyt von az utasok és az ablakok közé, nem érződik tehát a kinti hideg és meleg, sőt lágy, természetes „szellő” frissíti az utastér levegőjét. A rendszer keltette légáram az oldalablakok mentén kúszik fel, és a tető felé veszi az irányt, így nem közvetlenül az utasokra áramlik. A Levegő Szétáramlását Segítő Rendszer további előnye, hogy a levegőzőrostélyok hagyományos és keringtető üzemmódban is használhatóak.

Az Advance felszereltségi szinthez kínált üveg panorámatető már-már kabriós élményt nyújt, ugyanis rengeteg fényt enged be, hogy tágasabbnak, világosabbnak hasson az utastér, és szellős, légies környezetben telhessenek a kilométerek. Az első és a két részre osztott hátsó napellenzővel könnyedén szabályozható, hogy mennyi fény jusson be. Mivel az intelligens rendszer kézzel is könnyedén kezelhető, nincs szükség elektromos motorokra és egyéb alkatrészekre. Ennek több pozitív hozadéka is van, például, hogy könnyebb és takarékosabb az autó, s jóval nagyobb a fejtér.

Az e:Ny1 panorámatetője az első, amelynél a Honda ún. Low-E (kis emissziós tényezőjű) üveget használ. Ennek mikroszkopikus bevonata fokozza a termikus hatásfokot, egyszersmind mérsékeli a beáramló infravörös és ultraibolya sugárzást, még kellemesebbé téve a kabint.

Praktikus és okos helykihasználás

Az átgondolt kialakításnak köszönhetően az e:Ny1 nagy láb- és fejtérrel, valamint könnyen variálható, tágas csomagtérrel várja az utasokat. Köszönhetően annak, hogy az akkumulátorcsomagot a padló alá építették be.

Hogy használhatóságát illetően is elsőrangú lehessen az e:Ny1, tágas csomagtérajtó-nyílás és alacsony rakodóperem könnyíti meg a hozzáférést a poggyásztérhez. A csomagtartó befogadóképessége alapesetben 361 literes, de a hátsó üléstámlák ledöntésével jelentősen bővíthető. Ilyenkor az ablakok vonaláig mérve 801, a tetőig 1176 liter1 a kapacitás.

1 Az Elegance kivitel estében. Ezt a felszereltségi szintet Magyarországon egyelőre nem forgalmazza a Honda.