Az új Honda SH150i erőforrása

24YM_SH150

  • Az új, négyszelepes eSP+ erőforrás nagyobb csúcsteljesítményt és maximális forgatónyomatékot ad (12,4 kW; 14,9 Nm)
  • Az első Honda-motor, amely megfelel az erősebb EURO5+ károsanyag-kibocsátási előírásoknak
  • A Honda Állítható Nyomatékszabályozó (Honda Selectable Torque Control, HSTC) alapfelszereltség
  • Alapjárat-leállító Rendszerrel (Idling Stop) és alacsony belső súrlódással

Az SH150i 156,9 cm3-es, folyadékhűtésű, négyszelepes eSP+ (ti. enhanced Smart Power, nyersfordításban: fokozott okosteljesítmény) erőforrása – mely az első Honda motor, amely megfelel a szigorúbb EURO5+ károsanyag-kibocsátási előírásoknak – dinamikus gyorsulást és nagy végsebességet szavatol, ugyanakkor működése gazdaságos. A – 8500-es percenkénti főtengelyfordulatnál jelentkező – csúcsteljesítmény 12,4 kW (16,9 LE), a 14,9 Nm-es legnagyobb forgatónyomaték 6500 percenkénti főtengelyfordulatnál aknázható ki.

Az SH150i modern műszakiságáról árulkodik, hogy a hátsó kerék kipörgését meggátoló Honda Állítható Nyomatékszabályozó (HSTC) szériafelszereltségként jár a modellhez. Ez a szabadon kikapcsolható, rendkívül kifinomultan működő rendszer főként vizes, csúszós úton fokozza a menetbiztonságot és a pilóta magabiztosságát, beavatkozásáról egy műszerfalon elhelyezett visszajelző lámpa tájékoztatja a vezetőt.

A furat 60 mm, a lökettel 55,5 mm; a sűrítési viszony 12,0:1. A kompakt erőforrás a tömeg-középpontosítás mintapéldánya: a hűtőradiátor például nem a motor elején helyezkedik el, hanem magába az erőforrásban, méghozzá sokkal egyszerűbb, könnyebb formában. Kisebb és könnyebb a radiátorhoz társított ultrakompakt hűtőventilátor is.

Fotókon a Honda SH150i >>>

A belső súrlódás mérséklésére irányuló műszaki megoldások számos ponton felfedezhetőek, az öntöttvas hengerpersely külső felületének apró barázdái például megakadályozzák a furat bármilyen deformációját, ezáltal kisebb az olajfogyasztás, hatékonyabb a hűtés és minimális a súrlódást. Az erőátviteli rendszerben három speciális főcsapágy gondoskodik az alacsony gördülési ellenállásáról, ezeket a terhelés lehető legpontosabb meghatározásával tervezték meg. Mindezek eredménye a WMTC szabvány szerint mért igencsak kedvező 2,2 l/100 km üzemanyag-fogyasztás.

A kedvező fogyasztási értékek elérésében az Alapjárat-leállító Rendszernek (Idling Stop) is jelentős szerepe van. A rendszert a jobb oldali markolatnál elhelyezett gombbal aktiválhatja a pilóta. Ha bekapcsolja, három másodperces alapjárati üzemet követően automatikusan leáll a motor, s akkor indul újra, ha a vezető elfordítja a gázmarkolatot.

Az – önműködő dekompresszorral kiegészített – rendszer hihetetlenül kifinomultan működik, indításkor ugyanis nem gátolja a kompresszió a főtengely megforgatását, leállításkor pedig mindig a szívási ütem előtti pozícióban áll meg a dugattyú. A modern technikai megoldások közé tartozik a kettős funkciójú, szénkefe nélküli ACG generátor, ami az indítómotor feladatait is ellátja.