Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Az új Land Cruiser a legbiztonságosabb terepjáró

Posted on 2018.04.16.2018.04.16. By Iroda Távirati

A több mint 65 évnyi múltra visszatekintő Toyota off-road legenda, a minden idők legkeményebb terepjárójának tartott Land Cruiser legújabb generációja minden eddiginél bőségesebb biztonsági felszereltséggel érkezik. Ennek köszönhetően az új modell jó eséllyel pályázik a ma elérhető legbiztonságosabb terepjáró címre, és kétségkívül ez a valaha volt legbiztonságosabb Land Cruiser. A modellhez Toyota Safety Sense rendszer a következő funkciókat tartalmazza: ütközés előtti biztonsági rendszer (PCS) gyalogosvédelmi funkcióval, adaptív sebességtartó automatika (ACC), sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (LDA), valamint automatikus távolságifény-vezérlés (AHB) és útjelzőtábla-felismerés (RSA). Ha ez nem volna elég, a legújabb generációs Land Cruiserhez elérhető a hátsó keresztirányú forgalomfelügyelettel (RCTA) kiegészített holttérfigyelő (BSM), és az abroncsnyomásra figyelmeztető rendszer továbbfejlesztett változata (TPSW) is, amelyautomatikusan megmutatja, melyik kerékben csökkent a nyomás.

A magas felszereltségi szintű legújabb generációs automata sebességváltós Toyota Land Cruiser modellekben a Toyota Safety Sense rendszere működik: az aktív biztonsági technológiákat egybe foglaló új megoldás a legkülönfélébb forgalmi helyzetekben is képes megelőzni a baleseteket, vagy mérsékelni azok súlyosságát. További vezetőtámogató és biztonsági funkciók: hátsó keresztirányú forgalomfelügyelettel (RCTA) kiegészített holttérfigyelő (BSM), valamint az abroncsnyomásra figyelmeztető rendszer továbbfejlesztett változata (TPSW).

Toyota Safety Sense

A kamerát és milliméteres hullámhosszú radart együttesen alkalmazó, ezáltal fokozott észlelési képességgel felvértezett Toyota Safety Sense rendszer a következő funkciókat tartalmazza: ütközés előtti biztonsági rendszer (PCS) gyalogosvédelmi funkcióval, adaptív sebességtartó automatika (ACC), sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (LDA), valamint automatikus távolságifény-vezérlés (AHB) és útjelzőtábla-felismerés (RSA).
A 10 km/órás tempótól egészen a végsebességig használható ütközés előtti biztonsági rendszer (PCS) felderíti az autó útjába kerülő akadályokat, csökkentve ezzel a frontális ütközés kockázatát. Ha rendszer ütközésveszélyt észlel, kép- és hangjelzéssel figyelmezteti a vezetőt a fékezésre. A PCS ezzel egy időben felkészíti a fékrendszert, hogy amikor a vezető a fékpedálra lép, extra megállító erő álljon rendelkezésére. Ha az autós nem reagál időben, a rendszer automatikusan fékez, kb. 40 km/órával csökkentve a jármű sebességét, vagy akár teljesen állóra is fékezve az autót, hogy elkerülje az ütközést, vagy mérsékelje a baleset súlyosságát. A rendszer a 10-80 km/órás sebességtartományban a gyalogosgázolás veszélyét is képes jelezni.
Az adaptív sebességtartó automatika (ACC) biztonságos követési távot tart az elöl haladó jármű mögött. A rendszer a Land Cruisert megelőző járműveket is érzékeli, és felméri azok sebességét. Az ACC egy előre tekintő kamera és egy milliméteres hullámhosszú radar segítségével az elöl haladó autó tempójához igazítja a Land Cruiser sebességét (az előre beállított sebességtartományon belül), hogy a követési távolság biztonságos maradjon. Ha a sáv újra szabaddá válik, a rendszer újra a korábban kiválasztott sebességre gyorsít.
A sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (LDA) az útra felfestett sávjelzéseket figyelve akadályozza meg, hogy az autó kisodródjon a forgalmi sávból. Ha a Land Cruiser az irányjelző használata nélkül elkezd kitérni a sávból, az LDA fény- és hangjelzéssel figyelmezteti a vezetőt.
Az automatikus távolságifény-vezérlés (AHB) kiváló látási viszonyokat teremt az éjszakai vezetéshez. A rendszer érzékeli a szembejövő autók fényszóróit és a Land Cruiser előtt haladó járművek hátsó lámpáit, és automatikusan kapcsol a tompított és a távolsági világítás között, hogy a fényszóró ne vakítsa el a többi autóst. Mivel a Land Cruiser így gyakrabban haladhat távolsági világítással, a vezető könnyebben megláthatja a gyalogosokat vagy az esetleges útakadályokat.
Az útjelzőtábla-felismerés (RSA) révén az autós figyelmét nem kerülik el a fontos közlekedési információk – még akkor sem, ha véletlenül nem vesz észre egy táblát. A rendszer felismeri a közúti jelzéseket (például a sebességkorlátozást és az előzési tilalmat) és az információt megjeleníti a műszeregység TFT multi-információs kijelzőjén. Ha a vezető túllépi a megengedett sebességet, az RSA fény- és hangjelzéssel figyelmezteti.
Mivel a Toyota Safety Sense rendszerrel felszerelt autók kisebb eséllyel szenvednek balesetet, ezekre a járművekre alacsonyabb a biztosítási díj, és kedvezőbb biztosítási besorolásba kerülnek.

HOLTTÉRFIGYELŐ (BSM) hátsó keresztirányú forgalomfelügyelettel (RCTA)

A BSM egy hátrafelé figyelő, milliméteres hullámhosszú kamera segítségével a Land Cruiser mindkét oldalán ellenőrzi, hogy tartózkodik-e valamilyen jármű a holttérben. Ha igen, a rendszer a megfelelő oldali visszapillantó tükörben megjeleníti a BSM-ikont. Ha a vezető ilyenkor az irányjelzőt használva sávváltásra készül, a tükörben látható ikon villogni kezd.
Tolatáskor (például egy zsúfolt parkolóból való kiállásnál) az RCTA a Holttérfigyelő radarjának használatával érzékeli az autós által nem látható területről közelítő járműveket. Ilyenkor az RCTA a külső tükrökben látható BSM-ikon villogásával és hangjelzéssel figyelmeztet a veszélyhelyzetre.

Abroncsnyomásra figyelmeztető rendszer (TPWS)

A megújult TPWS nemcsak folyamatosan ellenőrzi az abroncsok nyomását, hanem azt is jelzi a vezetőnek, ha a Land Cruiser valamelyik kerekében (beleértve a pótkereket is) csökkent a nyomás. Az új rendszer mindegyik kereket megjeleníti a multi-információs kijelzőn. Ha a TPWS nyomásvesztést észlel, automatikusan borostyánszínnel jelöli meg a lapos abroncsot az ábrán, és a levegőnyomás értékét is jelzi.

http://egyszermarlattamautot.hu/2018/04/13/meg-robosztusabb-lett-az-uj-land-cruiser/

 

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Hihetetlennek tűnik, de a Ferrarik szintjén és tempójával emelkedik a Lexus LFA értéke
Next Post: Reméljük, hogy ez csak kacsa!

Keresés

2023. április
hKscpsv
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
« márc    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • Világszínházi ünnepre készül a MITEM
  • Megjelent az ADM 4.2 – az ASUSTOR operációs rendszer legújabb verziója
  • Mi a különbség a zöld és a fenntartható épületek között?
  • Szombaton indul a tavi viharjelzési szezon
  • Véget ért a Médiaunió „Mentés másként” kampánya
  • Verstappen az első, Alonso a második szabadedzés leggyorsabbja
  • Van képünk hozzá (23.03.31.) – Toyota C+ walk s
  • Új lelátót építenek a Hungaroringen
  • Egyeztetés a hazai mezőgépgyártók és forgalmazók sikeréért
  • Van képünk hozzá (23.03.30.) – Lexus NX
  • A tesztek során a kutatók eddig nem találtak emberre veszélyes vírusokat a hazánkban terjedő inváziós szúnyogokban
  • Sikeresen tesztelték a Wigner FK szakemberei a szupravezető részecskegyorsító mágnest Svédországban
  • A Ford Explorer jól teljesítette IIHS töréstesztet
  • “Kicsit szarul” működik az e-matrica lekérdezés – De, nem mindenhol!
  • “Tesztversennyel kezdjük a 2023-as szezont”
  • Akár 60%-os húsvéti árcsökkenés az ALDI-nál
  • (K)Áder János szerint jó hír, hogy jövőre visszaválthatók lesznek az italosüvegek és -dobozok
  • Több cukrot, lisztet, olajat, tejet, csirkemellet és tojást vehetünk mostantól a SPAR-üzletekben
  • Demonstráltak az erdélyi gazdák, emésztőgödörbe öntötték a tejet
  • Üdvözöld a tavaszt a Bárány Napokkal!
  • Alaposan körbejárták a Nissan Townstar modellt is
  • A Grandlandot is megtapogatták
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Peugeot 508 SW
  • Alpine A110 S
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • A 2023-as AMTS – Autó Motor & Tuning Show – minden korábbi rekordot megdöntött Ctrl+C - Ctrl+V
  • Franciaországban megtiltják a 14 éven aluliak számára az elektromos roller használatát Hírek
  • 2023-ban számtalan program várja az élménymotorozás szerelmeseit Ctrl+C - Ctrl+V
  • BMW Motorrad International GS Trophy 2024 Namíbia Ctrl+C - Ctrl+V
  • A BMW R 18 Iron Annie egy fantasztikus, repülőgépek által ihletett egyedi motorkerékpár Bemutató
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 fotócsokor Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 képgaléria Hírek
  • A Harley-sok Egerbe mennek és újraélesztenék a Berva mopeded Ctrl+C - Ctrl+V

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT