Az új Mazda3 Red Dot díjat nyert

Az innovatív KODO formanyelvet “Best of the Best”-ként jutalmazták

A vadonatúj Mazda3 ismét a legjobbak között szerepelt a 2019-es Red Dot termékdizájn versenyen: megkapta a „Red Dot: Best of the best” díjat. A verseny a legértékesebb elismerése azon termékeknek, melyek formaterve igazán egyedülálló és jövőbe mutató. Az új generációs kompakt ezzel olyan korábbi Mazda modellekhez csatlakozik, melyek a KODO-t igazán híressé tették.

A tervezők a japán esztétika jegyében, és az egyszerűséget szem előtt tartva az autó karaktervonalait teljesen eltűntették a karosszériáról, így azok az autó környezetéből érkező fényt tükrözik vissza. Ez a „kevesebb több” megközelítés halad végig az autó összes részletén, és megfigyelhető pl. a fényszórók alakján is – nincsenek felesleges elemek.

„A Mazda3 formaterve mögött a letisztult szépség a kulcs” – mondja Yasutake Tsuchida, az új modell főtervezője. „De ez több, mint minimalizmus. Egy ilyen egyszerű, de gyönyörű dizájn létrehozása hatalmas munka, és folyamatos finomítás sok-sok próbálkozáson és kudarcon keresztül. Ez a forma hitünk szerint csakis agyagszobrászaink kezei által hozható létre.”

Az autó is ugyanezt a gondolkodást hozza. Embercentrikusra tervezték, hogy az autózás élmény legyen. Az új Mazda3 természetesen viselkedik, mikor a vezető gyorsít, fordul vagy fékez, és tompítja az úthibákból eredő ütéseket, mielőtt elérnék az utasokat. A vezetőt körülvevő környezet teljesen szimmetrikus. Az új ülések pl. jobban támasztják a háti medence szakaszt, ezáltal a törzs szabadabban mozoghat, így kevésbé fárasztó a hosszú vezetés. Az új Mazda3-ban mutatkozik be először a Mazda forradalmi motorja, a Skyactiv-X, mely ötvözi a benzin- és dízelmotorok előnyeit.

A nemzetközi zsűri az 55 országból érkezett 5500 pályaműből kevesebb, mint 100 terméket választott be a „Best of the Best” kategóriába. A díjazás feltétele volt az innovatív megközelítés, a funkcionalitás, az ergonómia és a tartósság. A nyertesek – köztük a Mazda – 2019. július 8-án veszik át a díjat az essen-i Aalto színházban. Az új Mazda3 csatlakozik a „Dizájn a színpadon” elnevezésű kiállításhoz is, melyen az összes díjazott termék megjelenik az essen-i Red Dot Design múzeumban, valamint a kiállításhoz tartozó Red Dot évkönyvben, website-on és alkalmazásban.

“A Red Dot: Best of the Best” nagyon különleges kategória, mert csak nagyon kevés termék kerülhet ide,” – mondja Dr. Peter Zec, a Red Dot alapító igazgatója. “Jól megszolgált elismerése egy olyan sikernek, amely bizonyítja, hogy a cég a dizájn legjobbjai között szerepel.”

Ez már a 7. KODO modell, amely megkapja a díjat. Az MX-5 soft top és RF, a Mazda CX-3, a Mazda2 2015-ben, az előző generációs Mazda3 2014-ban, a Mazda6 2013-ban került a kiválasztottak közé.

Az 1955-ben létrehozott Red Dot a legnagyobb dizájn versenyek egyike a világon. A 48 kategóriában választott nyertesek egy évig jogosultak használni a Red Dot logo-ját