Az új Mercedes-AMG CLE Coupé

.

  • A legújabb generációs MBUX AMG-specifikus funkciókkal és kijelzőkkel
  • Enyhe hibrid hathengeres soros motor dupla turbófeltöltéssel és indító-generátorral
  • Teljesen változtatható összkerékhajtás és aktív hátsótengely-kormányzás

Az új CLE 53 4MATIC+ Coupéval (kombinált üzemanyag-fogyasztás 9,7-9,3 l/100 km, kombinált CO₂-kibocsátás 220-212 g/km)[1] a Mercedes-AMG kiélezi termékportfólióját, és újradefiniálja a belépő szintű teljesítményű kupé szegmenst. . A sportos, elegáns kétajtós modell két világ legjobbjait ötvözi: a C-osztály mozgékonyságát és sportosságát az E-osztály terével és státuszával. A 3,0 literes, hathengeres soros motort dupla feltöltéssel, kipufogógáz-turbófeltöltővel és elektromos kiegészítő kompresszorral alaposan átalakították, és mára 330 kW (449 LE) teljesítményt ad. Maximális forgatónyomatéka 560 Nm (600 Nm túlhajtással 12 másodpercig). Az integrált indítógenerátor rövid időre további 17 kW (23 LE) teljesítményt és 205 Nm nyomatékot ad le. Ez táplálja a 48 voltos fedélzeti elektromos rendszert is. Az új modell további műszaki jellemzői közé tartozik az AMG SPEEDSHIFT TCT 9G sebességváltó és a teljesen változó AMG Performance 4MATIC+ összkerékhajtás.

A kupék jellegzetes vizuális azonosító elemei az elülső részbe ágyazott hosszú motorháztető és két erőteljes motorháztető. Az erősen lejtős szélvédő és a hátrafelé dőlő hosszúkás tető is erre utal. A szintén lapos hátsó ablakon keresztül a sportos, rövid hátsóba vezet a jóval hátrébb helyezett utascella.

A fokozatosan előre dőlő első rész („Shark Nose”) a precízen kialakított motorháztetővel kombinálva sportos és elegáns megjelenést biztosít. Az AMG-specifikus A-alakú hűtőrács és a lapos, élesen kivágott full-LED fényszórók különösen erőteljes benyomást keltenek. A DIGITAL LIGHT fényszórók vetítési funkcióval és anélkül opcionálisan kaphatók. Nappali menetfény ellipszisekkel és kék világítással rendelkeznek a fényszórók alján, ami fokozza a dinamikus megjelenést.

A markáns kialakítású elülső kötény középső részén A-alakban („A-szárny”) van megemelve. Ez nagy levegőbemenetet tesz lehetővé a nagy légáramlás érdekében. Ez vonatkozik a két keresztléccel ellátott külső levegőbemenetekre is. A jellegzetes alakú élek strukturálják az oldalnézetet. A kiszélesedő első és hátsó sárvédők, a széles nyomtáv (plusz 58 milliméter elöl, plusz 75 milliméter hátul a Mercedes-Benz modellhez képest) és a 19 colos kerekek erőteljes megjelenést kölcsönöznek az új AMG Coupénak. Opcióként 20 colos kerekek rendelhetők.

Az izmos hátlapot az áramló felületek, a sima átmenetek, valamint a háromdimenziós fénytesttel ellátott, kétrészes LED-lámpák jellemzik. A hátsó lámpákat egy sötétvörös dizájnelem köti össze egymással. Kihangsúlyozza a hátsó rész szélességét. A fő elemek a kerek, dupla kipufogócső burkolatok, amelyek harmonikusan illeszkednek a hátsó köténybe. A kerékívek mögötti oldalsó rész kialakítása javítja az aerodinamikát: jobb a légáramlás a kerékívek körül. A csomagtérfedél légterelő pereme a jármű színére van festve, de opcionálisan fekete színben is elérhető az AMG stíluscsomag részeként.

Az opcionális AMG Optics csomag még sportosabb hangsúlyokat ad. Az első és a hátsó kötényen további frizurákat, markánsabb légterelőt a csomagtartó fedelén, valamint diffúzort tartalmaz a kipufogócső burkolatok között. A további személyre szabás érdekében két AMG Night csomag és AMG Carbon csomag is elérhető.

Belső, független berendezéssel és speciális kijelzőkkel

A belső tér egyedi felszereltséggel, exkluzív anyagokkal és a legújabb generációs MBUX infotainment rendszerrel várja az utasokat. A szemet gyönyörködtető a szabadon álló 12,3 hüvelykes, teljesen digitális illesztőprogram-kijelző, a 11,9 hüvelykes, vezető-orientált, felhasználóbarát portré formátumú központi kijelző és a dinamikus, 64 színű környezeti világítás. Kívánt esetben a középkonzoltól a külső szellőzőnyílások alá húzódik. Mindegyik ajtóban egy fénycsík fut végig a kartámasz és az övvonal kontúrvonalai mentén a hátsó rész felé.

Egy másik kiemelés az ARTICO műbőr/MICROCUT fekete mikroszálas beépített ülések AMG-specifikus grafikával és piros kontrasztos varrással. A sportosságot erős oldaltartással ötvözik. További belső jellemzők közé tartozik a piros biztonsági övek és a fényes karbon borítás. Kérésre számos bőr és nappa bőr kárpit is elérhető. Nappa bőr kiválasztásakor az AMG címer az első fejtámlákba van domborítva.

Az AMG teljesítményülés opcionálisan rendelhető. Különösen a markánsabb üléspárnák jellemzik, amelyek még jobb oldaltartást biztosítanak. A függőleges nyílások vizuális hangsúlyt kölcsönöznek, de súlyt is megtakarítanak, és jobb szellőzést tesznek lehetővé a hátnak. Nappa bőrrel szerelve kontrasztos színben is hangsúlyosak.

AMG teljesítményű kormánykerék duplaküllős kivitelben

Az alapfelszereltséghez tartozó, lapos fenekű AMG Performance kormánykerék dupla küllős kivitelben, zökkenőmentesen integrált gombokkal, magas szintű mindennapi használatot kínál. A kerek AMG kormánygombok lenyűgöző kijelzőikkel és intuitív működési logikájukkal nyűgöznek le. Itt a fontos vezetési funkciók és az összes vezetési program vezérelhető.

A vezetői kijelzővel a vásárló válthat a „Classic”, „Sport” és az AMG exkluzív „Supersport” megjelenítési stílusok között. A „Supersport” mód különösen szembetűnő a központi kerek fordulatszámmérővel és a perspektivikus kialakítású vízszintes kijelzőkkel, amelyek a fordulatszámmérőtől balra és jobbra helyezkednek el, és a mélység térbeli benyomását keltik. A vezető az AMG menü segítségével különféle speciális kijelzőket érhet el, mint például a motoradatok, a sebességváltó, a bemelegítés, a beállítás, a G-méter és a versenyidőmérő. A központi kijelző a dinamikus tájolást is kiemeli az egyes AMG-kijelzőkkel, például a vezetési programok vagy a telemetriai adatok megjelenítésével.

Soros hathengeres beépített indítógenerátorral és elektromos kiegészítő kompresszorral

Az új CLE 53 4MATIC+ a 3,0 literes M 256 soros hathengeres turbómotor átfogóan továbbfejlesztett változatát használja. Az M 256M néven ismert nagyteljesítményű motor facelift generációja mindenekelőtt az optimalizált égésterekkel, újratervezett bemeneti és kimeneti csatornákkal, új dugattyúgyűrűkkel, optimalizált befecskendezéssel és új kipufogógáz-turbófeltöltővel nyűgöz le. Az új elektromos kiegészítő kompresszorral együtt ez 0,4 bar-ral 1,5 bar-ra növeli a töltőnyomást, és így nagyobb nyomatékot, 560 Nm-t folyamatos üzemben és 600 Nm-t overboostban akár 12 másodpercig.

Az abszolút nyomatéknál azonban fontosabb a rendelkezésre állás és a motor általános reakciója. A továbbfejlesztett elektromos kiegészítő kompresszor felelős ezért. Ma már szinte folyamatosan, hosszabb ideig üzemeltethető. A vezetők ezt különösen közepes sebességtartományban érzik. Ez azt jelentette, hogy a kipufogógáz-turbófeltöltőt nagyobbra lehetett tenni a magasabb csúcsteljesítmény érdekében.

Ugyanakkor a vásárlók profitálnak az egység megnövekedett hatékonyságából. Ez jelentősen javult, különösen teljes terhelésű üzemben. Az új, második generációs integrált indítógenerátor (ISG) is hozzájárul a hatékonysághoz. Ez most be van építve a sebességváltó harangházába. A 48 voltos elektromos rendszer központi elemeként nemcsak elektromos generátorként működik, hanem hibrid funkciókat is átvesz. Ide tartozik a 17 kW (23 LE) teljesítménnyel és 205 Nm nyomatékkal történő rövid távú növelés, a rekuperáció, a terhelési pont eltolása, a vitorlázás és a motor szinte észrevehetetlen újraindítása a start-stop funkció során.

Az elektronikusan korlátozott, 250 km/órás végsebesség 270 km/h-ra növelhető az opcionális AMG Driver’s Package csomaggal. Az AMG nagyteljesítményű fékrendszert a CLE 53 Coupé teljesítményéhez és teljesítményéhez szabták: az első tengelyen 370 x 36 mm-es perforált és belső szellőzésű tárcsák, négydugattyús fix féknyergekkel és AMG felirattal, valamint belső szellőzőtárcsák találhatók. A 360 x 26 mm méretű hátsó tengelyen egydugattyús úszónyergekkel használják.

Igazított kapcsolási idők, nagy hatásfok: AMG SPEEDSHIFT TCT 9G sebességváltó

A 3,0 literes soros motor az AMG SPEEDSHIFT TCT 9G sebességváltóval párosul, amely lenyűgöz az adaptált váltási időkkel, gyors reakciókkal, a dupla tengelykapcsoló funkcióval és a többszöri visszakapcsolással. A felfelé vagy lefelé váltás azonnal megtörténik. A sebességváltó nagyon spontán módon működik, különösen a „Sport+” vezetési programban és kézi üzemmódban. Dinamikus gyorsítási manőverek és beállított váltási idők állnak rendelkezésre, csakúgy, mint az üzemanyag-takarékos vezetési stílus, a kiválasztott vezetési programtól függően. Az AMG SPEEDSHIFT TCT 9G sebességváltó manuálisan váltható a kormánykerék perem mögött bal és jobb oldalon elhelyezett horganyzott váltófülekkel.

A cikknek még nincs vége!
Lapozz a következő oldalakra!