Az új Mercedes-AMG CLE Coupé
Karakterisztikus jellemzők: AMG DYNAMIC SELECT
Az öt AMG DYNAMIC SELECT „Slippery”, „Comfort”, „Sport”, „Sport+” és „Individual” vezetési programmal az új 53-as modellek jellemzői egy ujj érintéssel befolyásolhatók. A megkülönböztetés a hatékony és kényelmestől a nagyon sportosig terjed. Módosulnak az olyan fontos paraméterek, mint a motor, a sebességváltó, a futómű és a kormányzás reakcióképessége. Az AMG DYNAMIC SELECT vezetési programjaitól függetlenül a vezető az „M” gombbal közvetlenül kézi üzemmódba kapcsolhat, hogy a sebességet kizárólag a kormánykerék váltófüleivel váltsa. A felfüggesztési szintek szükség esetén külön is kiválaszthatók.
Az AMG DYNAMICS menetdinamikai vezérlőrendszert az AMG DYNAMIC SELECT vezetési programjaiba integrálták. Az „Alap”, „Advanced” és „Pro” szinten például befolyásolja az ESP® (elektronikus menetstabilizáló program) vagy az összkerékhajtás vezérlési stratégiáit. A vezető lépései és az érzékelő adatai alapján az intelligens elővezérlés előrejelzi a jármű kívánt viselkedését. A választék a rendkívül stabiltól a rendkívül dinamikusig terjed a kényelmesebb vagy különösen sportos vezetési élmény érdekében. Az AMG DYNAMICS funkciói közvetlenül is kiválaszthatók az AMG kormánykerék gombjaival. Mind a változtatható járműkarakterisztika, mind a kiterjedt felszerelési lehetőségek a sportosság, az elegancia és az életstílus széles skáláját teszik lehetővé, az egyedi vásárlói igényektől függően.
Teljesen változtatható AMG Performance 4MATIC+ összkerékhajtás alapfelszereltségként
A teljesen változtatható AMG Performance 4MATIC+ összkerékhajtás az optimális tapadást a dinamikus vezetési élmény érdekében a magas szintű vezetési biztonsággal ötvözi minden körülmények között: száraz utakon, valamint nedves vagy csúszós útfelületen. Az átállás a hátsóról az összkerékhajtásra és fordítva folyamatosan történik, mivel az intelligens vezérlés a jármű teljes rendszerarchitektúrájába integrálva van. Az erőeloszlást differenciáltan alkalmazzák. Mérsékelten haladva és olyan helyzetekben, amikor nincs szükség összkerékhajtásra, az első tengely teljesen leválasztható. Ez növeli a hatékonyságot. Az ESP Sport beállítástól kezdődően a vezetési viselkedés inkább hátrafelé fókuszál. Drift módban pedig az új AMG CLE Coupé hátsókerék-hajtású járműként van programozva a teljes sebességtartományban.
Független AMG RIDE CONTROL felfüggesztés a magas vezetési dinamikáért
Az Affalterbachban kifejlesztett AMG RIDE CONTROL futóművet nagyobb mozgékonyságra, semlegesebb kanyarviselkedésre és nagyobb tapadásra használják. Az acél felfüggesztés különösen sportos rugócsillapítóval és adaptívan állítható lengéscsillapítással a kiváló menetdinamikát magas szintű menetkényelemmel ötvözi. Az egyes kerekek csillapítása alkalmazkodik az aktuális vezetési helyzethez és az útviszonyokhoz. Ez gyorsan és pontosan megtörténik a lengéscsillapítókban lévő feszítési és kompressziós irányok külön szelepein keresztül. Ezenkívül a lengéscsillapító jelleggörbéje három szinten előre kiválasztható: „Comfort”, „Sport” és „Sport+”, így észrevehető különbséget tesz a nagy távolsági kényelem és a sportos menetdinamika között.
Háromfokozatú AMG sebességérzékeny kormányzás és alapkivitelű hátsó tengely kormányzás
A kormány elrendezése szintén hozzájárul a dinamika és a kényelem növeléséhez. A CLE 53 4MATIC+ Coupé háromfokozatú AMG paraméteres kormányzással rendelkezik, amely alkalmazkodik a kiválasztott vezetési programhoz. Manőverezéskor és parkoláskor csak viszonylag kis erőfeszítésre van szükség. Nagyobb sebességnél a vezető még több visszajelzést kap az adaptált kormánykarakterisztikán keresztül, különösen a „Sport” és „Sport+” felfüggesztési beállításoknál.
Az alapkivitelű hátsó tengely kormányzása legfeljebb 2,5 fokos kormányzási szöggel működik.Eddig a fokig a hátsó kerekek az első kerekekkel ellentétes irányban forognak 100 km/h sebességig (az AMG DYNAMICS beállításától függően változó). Ez a tengelytáv virtuális lerövidüléséhez vezet, és lényegesen mozgékonyabb kanyarodást, kevesebb kormánymunkát és jobb manőverezhetőséget eredményez. Ez azt jelenti, hogy kanyarodáskor vagy parkoláskor a fordulókör észrevehetően csökken. 100 km/h-nál nagyobb sebességnél (az AMG DYNAMICS beállításától függően változó) a hátsó kerekek párhuzamosan fordulnak az első kerekekkel – maximum 0,7 fokkal. A tengelytáv virtuális meghosszabbítása pozitív hatással van a vezetési stabilitásra: irányváltáskor gyorsabban építi fel az oldalirányú erőt, és így lehetővé teszi a jármű számára, hogy közvetlenebben reagáljon a kormányparancsokra. A hátsó tengely kormányzása a kiválasztott AMG DYNAMIC SELECT vezetési programtól függ.
Az AMG DYNAMIC PLUS csomag
A még érzelmesebb vezetési élmény érdekében az opcionális AMG DYNAMIC PLUS csomag különösen sportos felszerelési részleteket tartalmaz. Az egyik csúcspont a RACE vezetési program Drift móddal. A MICROCUT mikroszálas AMG teljesítményű kormánykerék kormánykerék gombokkal rendelkezik a vezetési programok és egyéb vezetési dinamikai beállítások gyors működtetéséhez. A pirosra festett féknyergek AMG felirattal az első és a hátsó tengelyen vizuálisan kiemelik a sportos karaktert. Az aktív motortartók a helyzethez igazodó elosztást kínálják a motor és a karosszéria kényelmes és sportos összekapcsolása között.
[1] A megadott értékek az (EU) 2017/1153 végrehajtási rendelet 2. cikkének 3. pontja szerint meghatározott WLTP CO₂ értékek. Az üzemanyag-fogyasztási értékeket ezen értékek alapján számítottuk ki. Az áramfogyasztást a 2017/1151/EU rendelet alapján határozták meg.
[2] elektronikusan szabályozott
[3] A megadott értékek a meghatározott WLTP CO₂-értékek az Art. 2 3. szám Az (EU) 2017/1153 végrehajtási rendelet. Az üzemanyag-fogyasztási értékeket ezen értékek alapján számítottuk ki