Az új Mercedes-Benz GLB és az új AMG GLB 35 4MATIC részletei

Műszaki információk

A GLB a Mercedes-Benz jelenlegi kompakt modellpalettájának technológiáját örökli. A legfontosabb részletek:

• A négyhengeres benzines és dízelmotorok teljesen átalakultak és továbbfejlődtek a kompakt modellcsalád új generációjában: az elődökhöz viszonyítva jóval erősebbek és nagyobb nyomatékkal rendelkeznek, illetve hatékonyságuk nőtt, a károsanyag-kibocsátásuk pedig csökkent. A benzines kínálat beszálló modelljét a hengerlekapcsolással rendelkező GLB 200 adja (vegyes üzemanyag-fogyasztás: 6,0-6,2 l/100 km, vegyes széndioxid-kibocsátás: 137-142 g/km).

• A vezetési segédrendszerek funkciói és támogatása az S-osztály szintjéhez mérhető: a továbbfejlesztett kamerás és radaros rendszereknek köszönhetően a GLB akár 500 méterre előre is lát, és bizonyos helyzetekben félautomata vezetésre is képes. Például a kanyarok, körforgalmak és kereszteződések előtt képes a megfelelő sebesség megválasztására, amelyet a DISTRONIC aktív távolságtartó tempomat magától elvégez a térkép- és a navigációs adatok alapján. Az Active Steering Assist új funkciójaként többek között az aktív sávtartó rendszer is elérhető. Amennyiben az aktív parkolási segítséggel ellátott PARKTRONIC megtalálható a fedélzeten, a GLB kibővített automatikus újraindításra is képes például autópályás torlódásoknál.

• Komfort futómű: a GLB elöl McPherson, hátul pedig a zajt és a vibrációkat kiválóan szigetelő, többlengőkaros futóművel rendelkezik. Opcionálisan adaptív lengéscsillapítás is elérhető a típushoz. Ennek segítségével a vezető a DYNAMIC SELECT üzemmódválasztóval választhat a kényelmes vagy a sportos beállítás között.

• Az intuitív módon működtethető MBUX (Mercedes-Benz User Experience) infotainment rendszer jellemzői a technológia abszolút csúcsát képviselik: briliáns kijelzők és grafikák, személyre szabható megjelenítés, színes vetített kijelző, kiterjesztett valóságú navigáció, tanulékony szoftver és a „Hey Mercedes” paranccsal aktiválható hangfelismerés.

• ENERGIZING komfort vezérlés: összeköti a gépjármű különböző kényelmi felszereltségeit, valamint a zenei és megvilágítási hangulatokkal, illetve különböző masszázsok segítségével különféle wellness programokat alakít ki. Az ENERGIZING COACH az adott helyzet függvényében ajánlja fel ezeket a programokat. Amennyiben a vezető Mercedes-Benz vivoactive® 3 okosórát vagy más kompatibilis Garmin® eszközt használ, a rendszer a személyes értékeit, így például stressz-szintjét vagy alvásminőségét is figyelembe veszi az ajánláshoz.

Ha még nagyobb tapadásra van szükség: 4MATIC összkerékhajtás

A GLB modellekhez opcionálisan elérhető a 4MATIC összkerékhajtás, és a változtatható nyomatékelosztás. A sportos összkerékhajtás karakterét a DYNAMIC SELECT üzemmódváltóval lehet befolyásolni: a három különböző módnak megfelelően a rendszer az összkerékhajtás kuplungját a körülményeknek megfelelően a takarékostól a sportosig vezérli. Normál körülmények között az ’Eco/Comfort’ programban 80:20 százalékos a hajtóerő elosztása az első és a hátsó tengely között, ami a ’Sport’ módban 70:30-ra változik. Offroad módban a kuplung köztes differenciálzárként működve 50:50 százalékos elosztásra vált.
Könnyű terepen különösen hasznos: Off-Road Technikai csomag

Az Off-Road Technikai csomag egy további vezetési módot is tartalmaz, mely finomhangolja a motor teljesítményleadását, a 4MATIC rendszer karakterét és az ABS működését a könnyű terepen. A vezetési mód a DYNAMIC SELECT gombbal aktiválható.

Az Off-Road Technikai csomag további elemei:

• A média kijelzőn megjeleníthető az aktuális vezetési helyzet ábrája. A realisztikus megjelenítés a hossz- és oldalirányú dőlésszögeket és a különböző műszaki beállításokat is megmutatja, hogy a vezető még könnyebben hozhasson döntést.

• A lejtmenetvezérlő rendszer igény szerint automatikusan bekapcsol és kb. 2 és 18 km/h közötti sebességre állítható, mely a műszercsoporton vagy az opcionális szélvédőre vetített kijelzőn olvasható le. A rendszer célzott fékezéssel segíti a beállított sebesség tartását meredek lejtőn, úgy, hogy közben az irányítás lehetőségét mindvégig megőrzi a vezető számára.

Erőteljes és hatékony: a motorok

A négyhengeres benzines és dízelmotorok teljesen átalakultak és továbbfejlődtek a kompakt modellcsalád új generációjában: az elődökhöz viszonyítva jóval erősebbek és nyomatékosabbak, miközben hatékonyságuk nőtt, károsanyag-kibocsátásuk pedig csökkent. A benzines modellkínálat beszálló modelljét az M 282-es kódjelű 1,33 literes turbómotorral felszerelt GLB 200 adja. Az erőforrás a részterheléskor képes két henger lekapcsolására, amivel még tovább fokozza a hatékonyságot.

A GLB 250 4MATIC (vegyes üzemanyag-fogyasztás: 7,2-7,4 l/100 km, vegyes széndioxid-kibocsátás: 165-169 g/km ) M 260-as kódjelű kétliteres turbómotorja alumínium motorblokkal rendelkezik, amelynek alsó része kiszélesedik a CONICSHAPE® elv alapján. Ez egy speciális, házon belül fejlesztett eljárással kerül kialakításra. Ez csökkenti a dugattyúk súrlódását, ezáltal pedig az üzemanyag-fogyasztást. Az alumínium négyszelepes hengerfej, a CAMTRONIC kétoldali változó szelepvezérlés pedig még tovább fokozza a hatékonyságot. A továbbfejlesztett emisszióvezérlő rendszerének köszönhetően a kétliteres dízelmotor (OM 654q) a 8G-DCT duplakuplungos automata váltóval (vegyes üzemanyag-fogyasztás: 4,9-5,5 l/100 km, vegyes széndioxid-kibocsátás: 128-146 g/km ) már most teljesíti az Euro 6d norma szerinti második szintű RDE ciklus előírásait.