Az új MINI John Cooper Works GP teljesítménye

A vérpezsdítő teljesítmény forrása: a MINI TwinPower Turbo technológiával dolgozó, négyhengeres benzinmotor

Az új MINI John Cooper Works GP négyhengeres szívét a minél nagyobb maximális teljesítmény leadása érdekében tervezték meg a mérnökök, a MINI John Cooper Works modelleket fejlesztő mérnökök több évtizedes motorsport-tapasztalatára támaszkodva. A 2.0 liter hengerűrtartalmú erőforrás a legkorszerűbb MINI TwinPower Turbo technológiával dolgozik, a jelentős mértékben megnövelt teljesítmény pedig a MINI John Cooper Works modell erőforrásához képes alkalmazott megannyi apró módosítás eredménye. Ilyen többek között a megerősített főtengely, a típus-specifikus dugattyúk és hajtókarok, valamint az optimalizált hűtésű torziós rezgéscsillapító.

A négyhengeres motor extrém teljesítményéhez mindezeken felül egy vadonatúj fejlesztésű turbófeltöltő is hozzájárul, amelyet a tervezők a kipufogócsonkba integráltak és a rendszerreakció optimalizálása érdekében légtelenítő szeleppel láttak el. Az új MINI John Cooper Works GP erőforrásának sűrítési aránya a turbófeltöltő nagyobb töltési nyomásával párhuzamosan 10,2-ről 9,5-re csökkent. A szívócső ugyancsak új: a nagyobb légbevezető nyílás és a vastagabb csőátmérő minden korábbinál intenzívebb levegő-ellátást biztosít.

A közvetlen üzemanyag-befecskendezés legújabb generációja azonnali teljesítmény-leadást garantál. A vadonatúj tervezésű, többcsatornás befecskendezők és a szelepek közötti központi elrendezés nagyobb befecskendezési nyomást eredményez, amelynek következtében az üzemanyag 350 bar maximális befecskendezési nyomással érkezik meg az égéstérbe. A végtelenül finom porlasztási technika mérnökien precíz üzemanyag-adagolást tesz lehetővé, amely nem csupán tisztább égést, de hatékonyabb belső működést is eredményez. A MINI TwinPower Turbo technológia ezen felül a BMW Group által szabadalmazott VALVETRONIC változó szelepvezérlés és a kétoldali, dupla-VANOS változó vezérműtengely-állítás legkorszerűbb innovációit is kamatoztatja.

Sőt mi több, az új MINI John Cooper Works GP erőforrásának optimális működését típus-specifikus kenési rendszer is segíti, hogy a benzinmotor még a legextrémebb vezetési szituációk közepette, a zárt versenypályák végtelenül dinamikus hossz- és oldalirányú gyorsulásai esetén is maximális teljesítménnyel üzemelhessen.

Azonnali teljesítmény-leadás és zabolátlan tolóerő

Az erőforrás és a MINI TwinPower Turbo technológia részletekbe menő módosításai minden korábbinál gyorsabb rendszerreakciókat hívtak életre, amelynek köszönhetően az erőforrás már a gázpedál legenyhébb érintésére is azonnali teljesítmény-leadással és még a legfelső fordulatszám-tartományban is bődületes tolóerővel reagál. A négyhengeres motor percenkénti 1 750 főtengely-fordulatnál adja le 450 Nm csúcs forgatónyomatékát és egészen percenkénti 4 500 főtengely-fordulatig fenntartja. A 225 kW / 306 lóerő maximális teljesítmény percenkénti 5 000 és 6 250 főtengely-fordulat között mindvégig a vezető rendelkezésére áll.

A motortérben dolgozó erőforrás maximális teljesítménye és csúcs forgatónyomatéka páratlan gyorsulási manővereket garantál. Az új MINI John Cooper Works GP 5,2 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre, haladás közben pedig a motor rugalmasságának köszönhetően még a nagyobb kategóriájú sportautókat is képes maga mögé utasítani. A zabolátlan erő áramlását a motor vezérlőelektronikája sem töri meg, még a magasabb sebességtartományban sem. Az új MINI John Cooper Works GP végsebessége így 265 km/óra.