Az új MINI John Cooper Works GP váza és futóműve

Extrém merev karosszériaváz, feszes motorbeágyazás és kerékfelfüggesztések

Az erőforrás, az automataváltó és a futómű-technológia feszes kapcsolatának, valamint a karosszériaváz extrém merevítéseinek köszönhetően az új MINI John Cooper Works GP már a legkisebb kormánymozdulatokra és a legenyhébb gázpedál-érintésekre is azonnali, mérnökien precíz rendszerreakciókkal válaszol. Kivételes újítás e téren a típus-specifikus motorbeágyazás, amelyet a mérnökök kifejezetten az új MINI John Cooper Works GP modellhez fejlesztettek ki. A motor, a váltó és a karosszériaváz rendkívül feszes kapcsolata még tovább fokozza a hajtáslánc rendszerreakcióit.

A kardánalagút helyén plusz merevítések támasztják meg az ugyancsak újratervezett hátsó tengelyt, amely körül egy négyszög alakú segédváz garantálja a legmagasabb szintű oldalirányú gyorsulás szerint hangolt kerékfelfüggesztési beállításokat. Az első tengelyen toronymerevítők hivatottak optimalizálni a futómű-rögzítéseket.

Típus-specifikus futómű-hangolás és GP üzemmóddal kiegészített dinamikus menetstabilizáló rendszer

Az új MINI John Cooper Works GP típus-specifikus hangolású futómű-technológiája a brit prémiumgyártó által fémjelzett, gokartosan agilis vezetési élmény új dimenzióját váltja valóra. A kerékfelfüggesztéseket a tömegtermelést megelőző intenzív tesztelések és finomhangolások során a fejlesztőmérnökök a Nürburgring Nordschleife aszfaltcsíkján és a világ számos versenypályáján igazították az élsportoló extrém teljesítményéhez: a szimpla-ágyazású lengőkarra támaszkodó rugóstaggal kialakított első kerékfelfüggesztés és a többkaros hátsó kerékfelfüggesztés típus-specifikus változatát a strapabíró kialakítás, a sportautós kinematika és a csökkentett saját tömeg szempontjai szerint fejlesztették tovább, hogy a benzinmotor letaglózó teljesítménye vérpezsdítő vezetési élményként juthasson át az aszfaltra. Az agilitás fokozása érdekében kiszélesítették a nyomtávokat, az autó hasmagassága pedig a MINI John Cooper Works modellhez képest 10 milliméterrel lejjebb került. A típus-specifikus hangolású futómű-technológiának a speciális spirálrugók, lengéscsillapítók és stabilizátorok egyaránt részei. Az új fejlesztésű függőcsapok az első kerekek nagyobb szögű dőlését teszik lehetővé, a hátsó tengely egyedi kinematikájának köszönhetően pedig az élsportoló még a legdinamikusabban vett kanyarokban is képes továbbítani az oldalirányú gyorsulás mértékét. Az önkéntelen kormánymozdulatok közben mindkét tengelyen edzett stabilizátor-csapágyak optimalizálják a kerekek futását.

Az új MINI John Cooper Works GP futóművében apró finomítások fokozzák a modell precíz irányíthatóságát, a tartócsapágyakban például az első és a hátsó tengelyen is merevebb gumik kaptak helyet. A hátsó tengely keresztlengőkarjait a külső végeken gumi helyett fémből készült gömbfejekkel szerelték, míg a belső csatlakozási pontokon merevebb gumik dolgoznak. A motortérben húzódó toronymerevítőt közvetlenül az első tengely tartócsapágyaihoz csavarozták.

Az elektromechanikus szervokormány alap funkciói között a sebességfüggő szervo-rásegítés is megtalálható, amely alacsony sebességnél a kényelmes manőverezhetőséget, magasabb tempónál pedig a precíz irányíthatóságot hivatott fokozni. Az alapbeállítás alternatívájaként a dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC – Dynamic Stability Control) GP üzemmódot is kínál, amelyet a brit prémiumgyártó ügyfelei egy billenőkapcsolóval aktiválhatnak. A technológia kitolja a fékrendszer és a motorvezérlő elektronika közbeavatkozási küszöbértékét, amely a mechanikus differenciálzárral együttműködve minden korábbinál agilisabb kormányozhatósággal ruházza fel az új MINI John Cooper Works GP modellt. A dinamikus menetstabilizáló rendszert vezérlő billenőkapcsolóval adott esetben ráadásul a DSC teljes mértékben ki is kapcsolható.