Az új Octavia

Még jobb, még tágasabb, biztonságosabb, összekapcsolt és nagyobb érzelmeket vált ki, mint valaha: a bestseller negyedik generációjának megjelenésével a ŠKODA új szintet ért el. A ŠKODA márka szíve és motorja hosszabb és szélesebb mint elődje, még nagyobb csomagtartóval rendelkezik, és még komolyabb érzelmeket vált ki az új ŠKODA tervezési stílus-nyelvnek köszönhetően. Az új belső tér koncepció ötvözi a tágasságot és a kiemelkedő funkcionalitást a kiváló minőségű anyagokkal és az okos részletekkel. Az innovatív csatlakoztathatóság és az új vezetőt segítő rendszerek még magasabb szintre emelik a kényelmet és a biztonságot.

Bernhard Maier, a ŠKODA AUTO vezérigazgatója elmondta: „A ŠKODA számára az OCTAVIA rendkívül fontos. Ez az oka annak, hogy teljesen átalakítottuk ezt az autót. Az eredmény minden idők legjobb OCTAVIA-ja – még tágasabb, praktikusabb és még biztonságosabb mint valaha. Azáltal, hogy a legújabb generációt a 60. évforduló alkalmából leplezzük le, jelentős lépést teszünk előre. Az elmúlt hat évtizedben az OCTAVIA jelentősen hozzájárult a vállalat és a márka pozitív fejlődéséhez. Egészen biztos vagyok abban, hogy az új generáció is szerepet fog játszani a pozitív fejlődés fenntartásában. „

Hatvan évvel az OCTAVIA gyártásának 1959-ben történő elindítása után a ŠKODA most bemutatja, még az 1996-os újraindítás korabeli változathoz képest is a legjobb modellt. A negyedik generációs OCTAVIA továbbra is a márka szíve és motorja, több mint 6,5 millió OCTAVIA gyártásával ez a legnagyobb darabszámban értékesített ŠKODA. Az OCTAVIA évek óta valódi ikonként szolgál, mind a szülőföldjének számító Csehországban, mind a világ számos más piacán. Ennek okai nyilvánvalóak: modern formával és modern technológiával rendelkezik, hatékony, rendkívül praktikus és magas színvonalú; kivételes nagyságú helyet és kiváló ár-érték arányt kínál.

Nagyobb és még vonzóbb

Az új OCTAVIA tovább fejlődött, az új méreteknek és a ŠKODA tervezési nyelvezet legújabb fejlesztéseinek köszönhetően még érzelmesebb és dinamikusabb, mint sikeres elődje. 4.689 mm-es hosszúságával a ferdehátú 19 mm, a COMBI pedig 22 mm-rel hosszabb, mint a harmadik generációs modell volt, míg szélessége 15 mm-rel nőtt. A COMBI csomagtartó kapacitása, amely kategóriájában a legnagyobb, 30 literrel 640 literre nőtt. A ferdehátú csomagtartója 600 liter, ami 10 literrel nagyobb, mint az előző generációnál. Az új orr-rész és a borotvaéles, keskenyebb új fényszórók látványos megjelenést nyújtanak, és a tompított-, a távolsági- és a nappali menetjelző reflektorok alapkivitelben LED-technológiával rendelkeznek. A hátsó lámpák, fék- és ködlámpák LED-technológiával is működnek. Az újonnan kialakított, keskeny tetősínek hangsúlyozzák az OCTAVIA COMBI hosszúkás sziluettjét, míg a ferdehátú szinte kupénak tűnik. A 19 collos könnyűfém keréktárcsák mindegyik modellvariánsnak kiváló megjelenést kölcsönöznek. A kristályfekete, a lávakék és a titánkék újonnan kerültek be a színválasztékba; a Chrome és a Dynamic csomag pedig opcionális extrák.

Új belső koncepció és többszintű műszerfal

Az újonnan kialakított belső térben az OCTAVIA új két küllős kormánykerékkel rendelkezik, amely opcionálisan fűthető, és – ha multifunkciós változatban rendelik – új vezérlőgombokkal és recézett görgető kerekekkel érkezik, így a járművezető összesen 14 különböző funkciót használhat anélkül, hogy a kezét levenné a kormányról. Az átalakított műszerfal moduláris és különféle szintekre rendezett egy nagy, önálló központi kijelzővel. A középső konzolt elegáns, tiszta  krómozott részletekkel díszített – csakúgy mint az új ajtó burkolatok és fogantyúk. Az új és lágy tapintású anyagok prémium megjelenést kölcsönöznek a belső térnek, míg az új LED-es hangulatvilágítás különleges vizuális érzetet ad a bejárati ajtóknak és a műszerfalnak, közvetett módon tíz különböző színű megvilágítással – kívánságra akár további színekben is megjeleníthető és koordinált világítási forgatókönyvek is választhatók.

Bemutatkozik a head-up kijelző, és a különösen gerinc barát Ergo ülés

Az opcionálisan választható, különösen gerinc barát Ergo ülések, amelyek többek között elektromos masszázs funkciót is kínálnak, először kaphatók a ŠKODA-ban. A csúcsváltozatban szellőztethetők és a „német egészségesebb hát kampány” jóváhagyási pecsétjével is rendelkeznek. Az opcionális head-up kijelző további újdonság a ŠKODA-kban. A legfontosabb információkat, mint például a sebességet, a navigációt, a felismert forgalmi jeleket és az aktivált járművezető-asszisztens rendszereket közvetlenül az opcionálisan fűtött szélvédőre vetíti. A 4,2 hüvelykes, többfunkciós Maxi DOT 16 színű kijelző alapkivitelben kapható, míg a háromzónás Climatronic először mutatkozik be az OCTAVIA-ban. Az opcionális kulcs nélküli járműnyitási rendszer (KESSY) használatával most mind a négy ajtó együtt nyitható. A széria felszereltség elektromos oldal-ablakokat és elektromechanikus parkoló féket is tartalmaz. A ŠKODA OCTAVIA már kapható akusztikus oldalsó ablakokkal, amelyek még tovább csökkentik az utastérbe jutó zajokat.

DSG shift-by-wire technológiával és opcionális teljes LED Matrix fényszórókkal

Az új OCTAVIA az első ŠKODA, amely valaha a DSG működtetésére alkalmazza a Shift-by-wire technológiát, amely elektronikusan továbbítja a vezető sebességi fokozat választását a sebességváltóhoz. A szokásos DSG kar helyére tehát van egy új vezérlőmodul, amely a középső konzolon található egy kis billenőkapcsolóval a hajtási módok kiválasztására, valamint egy gomb a parkolási módhoz. Opcionálisan kaphatók innovatív, teljes LED-es mátrix fényszórók, amelyek lehetővé teszik a vezető számára, hogy a távolsági fényt bármikor bekapcsolja, anélkül, hogy a többi úthasználót elkápráztatná. További választási lehetőséget jelentenek a kristály elemeket és a dinamikus jelzőfényeket tartalmazó teljes LED-es hátsó lámpák. A ŠKODA-ban debütál számos új biztonsági rendszer, például az új kikerülés-asszisztens (Collision Avoidance Assist), a Turn Assist, kiszállás-figyelmeztetés (Exit Warning) és a helyi forgalom figyelmeztető funkció. Az OCTAVIA további új szolgáltatásai közé tartozik az Area View, a holttér figyelő rendszer és a prediktív sebességtartó automatika, amelyek – a közlekedési tábla felismerő rendszer frissített verziójával és a továbbfejlesztett sávtartó asszisztenssel, valamint a közlekedési torlódás asszisztenssel és a vészhelyzet-asszisztenssel (Emergency Assist)- alkotják az átfogó utazási segédrendszert. A Hands-on Detect segítségével ez a rendszer azt is ellenőrzi, hogy a vezető folyamatosan a kormányon tartja-e a kezét. Akár kilenc légzsák, köztük a vezető oldali térd légzsák és a hátsó oldalsó légzsák, védi az utasokat ütközés esetén.