Az új Skoda Superb kombi biztonsága

:Új nano-érzékelők a fejlettebb és pontosabb segédrendszerekhez

  • Fokozott biztonság: új nano radarérzékelők az első kötényen, plusz hátsó radarérzékelők megnövelt hatótávolsággal – először a Škoda
  • Újdonság a Superb Estate-ben: kanyarodási asszisztens, útkereszteződés-asszisztens, ütközéselhárító asszisztens és kilépési figyelmeztetés
  • Továbbfejlesztett személyzetvédelem: akár tíz légzsák és új figyelem- és álmosság-asszisztens

A Škoda Auto az érzékelők új generációjával és a legmodernebb asszisztens rendszerekkel tovább növelte zászlóshajója ICE modelljének biztonságát. A Turn Assist, a Crossroad Assist és az Collision Avoidance Assist a továbbfejlesztett Front Assist részeként debütál, míg a Travel Assist, a Side Assist és a Trailer Assist hatóköre jelentősen bővült. Szükség esetén a Crew Protect Assist és akár tíz légzsák védi az utasokat.

Johannes Neft, a Škoda Auto igazgatótanácsának műszaki fejlesztésért felelős tagja így nyilatkozott: „A Škoda Technical Developmentnél mindig keressük járműveink fejlesztésének módjait. Különös figyelmet fordítunk az aktív és passzív biztonságra. Az új nanoradar érzékelőkkel új szintre emeljük az asszisztens rendszereket. A funkciók kibővített skálája még jobb, pontosabb vezetői támogatást biztosít – a nagyobb biztonság és ezáltal nagyobb kényelem érdekében minden vezetési helyzetben.”

Exkluzív Skoda podcastok a Begurulva (spotify + youtube) és a podCARs (spotify + youtube) csatornáinkon!
Hallgass ránk!

Új érzékelők és továbbfejlesztett asszisztens rendszerek biztosítják a nagyobb biztonságotű

A Škoda először alkalmaz új nanoradar érzékelőket vadonatúj Superb Estate-jában. Az elülső kötény jobb és bal sarkában elhelyezve ismét fokozzák a legmodernebb asszisztensrendszerek teljesítményét, mint például a továbbfejlesztett Front Assist vagy a Crossroad Assist. Ez az asszisztens rendszer figyelmezteti a vezetőket a keresztező forgalomra, a kerékpárosokat és a gyalogosokat előrehaladáskor, hogy a behajtóról vagy mellékutcáról vak kihajtást hajtsanak végre, és szükség esetén akár automatikusan is fékeznek. A szélvédőn elhelyezett továbbfejlesztett többfunkciós kamera nagyobb látómezővel rendelkezik. A képeit a Turn Assist legújabb verziója is használja. Figyelmeztetéssel reagál, és ha szükséges, automatikusan aktiválja a féket, ha a kereszteződésben a szembejövő forgalommal szemben kanyarodáskor egy jármű közeledik. A Front Assist, amely immár a Predictive Cyclist Protectiont is tartalmazza, hozzáfér az új kamera képeihez. A hátsó előtérben található nano radarérzékelők növelik a Side Assist hatótávolságát, amely a korábbi 70 méter helyett immár akár 90 méterről is érzékeli a hátulról közeledő járműveket, és figyelmeztet a veszélyes sávváltásokra. A kilépési figyelmeztetés figyelmezteti a járművezetőket a hátulról közeledő forgalomra, mielőtt kinyitna egy ajtót. 35 méteres hatótávolságot és 120 fokos szöget fed le. Az új Swerve Support 18 és 86 km/h közötti sebességnél aktív, hogy segítsen megelőzni az autók ütközését, és 18 és 52 km/h sebességnél, hogy elkerülje a gyalogosokat vagy kerékpárosokat érintő baleseteket. Automatikusan megnöveli a kormányzási szöget, ha azt észleli, hogy a vezető kormányzási reakciója túl későn jött, vagy nem elegendő az ütközés elkerüléséhez.

A Park Assist biztonságosabbá és egyszerűbbé teszi a parkolást

Az új Park Assist segítségével a Superb Estate automatikusan tud parkolni a merőleges és párhuzamos parkolóhelyeken. A funkció immár nem csak a kormányzást, hanem a sebességet is szabályozza. A jármű akkor is megáll magától, ha a rendszer akadályt ismer fel. A Park Assist egy későbbi időpontban további funkciókkal bővül. A Remote Training Parking lehetővé teszi a járművezetők számára, hogy a járművön kívülről kezdeményezzenek egy korábban végrehajtott és elmentett parkolási manővert okostelefonjuk MyŠkoda alkalmazásán keresztül. A Remote Parking segítségével a MyŠkoda alkalmazást mobiltelefonjukon használhatják a járműtől négy méteren belül. Ez a funkció lehetővé teszi számukra, hogy a Superb Estate-et automatikusan bekormányozzák az úttal párhuzamosan vagy merőlegesen parkoló járművek sorába, majd ismét kiszálljanak egy ilyen parkolóhelyről.

Továbbfejlesztett Travel Assist, új figyelem- és álmosság-asszisztens, akár tíz légzsák

A Travel Assist a virtuális pilótafülkében a közelben észlelt többi jármű jobb vizuális megjelenítését kínálja. Az adaptív sávtartó asszisztens mostantól jelöletlen utakon is működik, míg az Adaptive Cruise Control (ACC) a navigációs rendszerrel együtt a kanyarokat, csomópontokat és körforgalmakat is megelőzi. Az új Attention and Drowsiness Assist felváltja a korábbi Driver Alert rendszert. Figyelemmel kíséri a vezető viselkedését, felméri a vezető lehetséges fáradtsági szintjét, és szükség esetén vizuális és akusztikus figyelmeztetéseket indít el a virtuális pilótafülkében. A szervokormány adatain kívül az új rendszer immár hozzáfér a jármű különböző vezérlőegységeiből, köztük a Lane Assist-ből származó információkhoz is, és 6 mérföld/órás sebesség felett észleli a normál kormányzási viselkedéstől való eltéréseket. Baleset esetén akár tíz légzsák védi az utasokat. Az alapfelszereltség része a vezető és az első utasoldali légzsák, a vezető térdlégzsákja, az első ülések oldallégzsákjai, a fejlégzsákok, valamint ebben a modellsorozatban először az első ülések közötti központi légzsák. A hátsó oldallégzsákok opcióként rendelhetők.