Az új V-osztályú Marco Polo és a Mercedes-Benz egyéb újdonságai a Caravan Salonon

Mercedes-Benz Sprinter – ideale Basis für Reisemobile Mercedes-Benz Sprinter – ideal basis for recreational vehicles

A lakóautó-ipar stratégiai jelentőségű a Mercedes-Benz számára. Ennek megfelelően a sztárral rendelkező márka idén is saját standdal képviselteti magát a 16-os csarnokban augusztus 25. és szeptember 3. között a Caravan Salon Düsseldorfban, a lakókocsik és lakókocsik vezető szakkiállításán. Itt egy széles termékportfóliót mutat be a nagyobbtól a kisebbig terjedő kisteherautóval kapcsolatos álmok megvalósítására – a Hymer, Wochner, Adria és Kabe lakóautó-átalakításaitól az ikonikus Mercedes-Benz Sprinter nagyteherautó alapján a “házon belüli”ig. Marco Polo család. Ide tartozik a Marco Polo Module, amely egyebek mellett a T-osztályt pillanatok alatt mikro lakóautóvá alakítja, valamint az új, nemrég bemutatott lakóautó, a V-osztályú Marco Polo. Utóbbi vásári premierjét ünnepli Düsseldorfban.

Az új V-osztályú Marco Polo vásári premierje a Caravan Salon Düsseldorfban
Az új megjelenéssel, valamint még nagyobb kényelemmel és funkcionalitással, különösen a hozzáadott intelligens, digitális csatlakoztathatóságnak köszönhetően, az új V-osztályú Marco Polo még jobban személyre szabottan mutatkozik meg a luxus kisteherautó-élményhez, és így követi a Mercedes stratégiai átrendeződését. Benz Vans, amelynek célja, hogy a vásárlók számára a legkívánatosabb kisteherautókat és szolgáltatásokat kínálja.

Az első szemrevaló az új V-osztályú Marco Polo átdolgozott külső megjelenése. Új kialakítású, feltűnő hűtőrács és új, erőteljesen rajzolt lökhárító jellemzi. Ha az opcionális AMG Line dizájncsomagot választja, a hűtőrács is LED-es fénycsíkkal van keretezve. Az adaptív MULTIBEAM LED fényszórók további látványt adnak. A hátsó részen új lökhárító, áttervezett LED-lámpák és krómozott díszléc található Mercedes-Benz felirattal. Emellett új könnyűfém keréktárcsák is kaphatók különböző kivitelben, valamint új festési színekben.

A belső tér is vonzóbbá vált. A pilótafülkét többek között az újratervezett műszerfal jellemzi, két 12,3 hüvelykes szélesvásznú kijelzővel, új, stílusos szellőzőnyílásokkal és kapacitív kézleadás-felismeréssel rendelkező, új generációs kormánykerékkel. Az új középkonzol támogatja az opcionális vezeték nélküli okostelefon-töltést.

További új kényelmi funkciók közé tartozik az opcionális kormánykerék-fűtés, valamint az opcionálisan rendelhető tompított hátsó világítás az éjszakai vezetéshez. A környezeti világítás, amely most első ízben a lakóautó hátsó tolóajtójában is megtalálható opcióként, 64 új színnel még egyedibb világítási hangulatot kínál. Egy másik jelentős komfortnyereség a jelenlegi MBUX generáció bemutatása. Kérésre ez további funkciókat is tartalmaz a fedélzeten, mint például az ENERGIZING komfortvezérlés vagy a kiterjesztett valóságú navigáció.

Az új V-osztályú Marco Polo azonban az innovatív Mercedes-Benz Advanced Control (MBAC) interfészmodulnak köszönhetően igazi okosotthonná válik kerekeken. Számos kempingfunkció kezelhető központilag és intuitív módon a pilótafülke képernyőjén vagy az okostelefon-alkalmazáson keresztül. Újdonság: különböző funkciók kikapcsolása egy gombnyomással, amelyek nem relevánsak a kempingben vagy a természetben való tartózkodás során. Ezen kívül, ha a lakóautó enyhén egyenetlen talajon parkol, az AIRMATIC légrugózás révén most kényelmesen vízszintbe állítható – szintén egy gombnyomással.

Az újonnan megszerzett vonzerőt további, esetenként továbbfejlesztett funkciókkal kiegészített biztonsági és asszisztens rendszerek teszik teljessé.

Az új V-osztályú Marco Polo bevált élettér-koncepciója változatlan marad. A lakókocsi továbbra is négy személy elszállásolására alkalmas, és alapfelszereltségként többek között felugró tetővel tetőággyal, ülő- és emeletes kombinációval, összecsukható asztallal, teljesen felszerelt konyhával és gardróbbal rendelkezik.

A Marco Polo modullal ellátott T-osztály teszi teljessé a Marco Polo család vásári jelenlétét
A Marco Polo Module a sztárral ellátott kis furgonokat, köztük a T-osztályt is pillanatok alatt mikro-kemperekké alakítja, így lefelé kerekítve a Marco Polo családot. A modult a jármű csomagtartójában kell elhelyezni, és rögzítőszemekhez kell rögzíteni.[1] Egy standard kétszemélyes ágyból és egy opcionális konyhabútorból áll, mosogatóval és gázpatronos tűzhellyel. Igény szerint hűtődoboz is beépíthető, ami a konyhabútorban talál helyet.

Az opcionális további funkciók közé tartozik a segédakkumulátor, a Sleeping Package sötétítő elemekkel és szellőzőrácsokkal az ablaküvegekhez rovarhálóval, valamint a C- és D-oszlopok közé illeszthető ablakzsebek; asztalt és kempingszékeket is. Az asztalhoz két különböző láb tartozik. Ez azt jelenti, hogy kültéren is felállítható, de hátul is rögzíthető – elsőként a szegmensben.

A Sprinter extra biztonsággal és digitalizációval mutatkozik be Düsseldorfban
A Mercedes-Benz Sprinter, amely a kisteherautók között is ikonikus, a lakóautó-iparban is, természetesen nem hiányozhat a lakóautók és lakókocsik vezető szakkiállításáról. Négy van belőlük a Mercedes standján a 16-os csarnokban – a Summiteer 6.0 kisteherautó a Wochnertől, a félig integrált lakóautók ML-T 580 a Hymertől és a Coral Supreme MB 650 SL az Adriától és a teljesen integrált Travel Master Imperial 860 LQB Kabe, ami egy háromtengelyes jármű.

Egyes modellekhez Blind Spot Assist is tartozik, amely most először érhető el minden Sprinter-alapú lakóautó-típushoz. Ez segíthet a holttér jobb megfigyelésében a jármű oldalán – ez igazi előny, különösen bizonyos hosszúságú lakóautók esetében. A Wochner Summiteer 6.0 a Mercedes-Benz Advanced Control funkcióval is rendelkezik, amely amellett, hogy a V-osztályú Marco Polo-ban kapható, egyre inkább megállja a helyét a Sprinterre épülő lakóautó-konverziókban. Egyértelmű jele annak, hogy a digitalizáció és a biztonság a sztárral rendelkező márka alapértékei közé tartozik, és tovább bővül.

Betekintés a villamosított jövőbe
A Mercedes-Benz egyik másik kiemelt témája az elektromobilitás. A Mercedes-Benz Vans stratégiájában szilárdan rögzítette azt az igényét, hogy vezető szerepet töltsön be az elektromobilitás terén, és már következetesen villamosította valamennyi modellsorozatát.

A központi lépés az elektromobil jövő felé az új, moduláris és méretezhető “csak elektromos” architektúra, a VAN.EA lesz, amelyet 2026-tól vezetnek be. A VAN.EA alapján a lakóautók portfólióját is villamosítják és bővítik. A VAN.EA alapján a Mercedes-Benz gyárilag közepes méretű és nagyméretű, teljesen elektromos lakóautókat is kínál majd. A sztárral rendelkező márka nemzetközi lakóautó-partnereivel együtt az elektromos lakóautók új ipari szabványának kidolgozását tervezi.

[1] A többi kempingfelszerelést, mint például a szellőzőrácsokat, sötétítő elemeket, asztalt és székeket biztonságosan a kijelölt tárolóhelyeken kell elhelyezni az utazás során.