Az új Volvo EX90 a szükséges információt nyújtja, a megfelelő időben

Képzelje el, mi történne, ha ez a kommunikációs zavar autóvezetés közben lépne fel, például olyankor, amikor a kézi, a támogatott és a teljesen autonóm vezetési üzemmódok között kíván váltani. Aligha mondunk újat azzal, hogy ilyen helyzetekben semmilyen körülmények között nem elfogadható a bizonytalankodás.

KÖVESS BENNÜNKET A SPOTIFY-ON IS!



A kevesebb több

Napjaink autói bővelkednek az új képességekben, funkciókban és technológiai megoldásokban. Ezek aztán számtalan esetben okoznak zavart, vagy terelik el a vezető figyelmét. A Volvo Cars azonban arra törekszik, hogy ezek a funkciók egyszerűbbé és biztonságosabbá tegyék ügyfeleink életét. Ezért elengedhetetlen, hogy az autó mindig egyértelmű, az adott helyzetben pontosan értelmezhető tájékoztatást nyújtson.

Ezt szem előtt tartva kiemelt jelentőségű feladatként kezeljük, hogy autóink egyszerűen, ösztönösen álljanak át a kézi vezetési üzemmódról a támogatott üzemmódokra (valamint a jövőben a teljesen autonóm közlekedésre.) Ugyanez érvényes a járműfunkciók képernyőkön keresztül történő elérésére: egyszerűsített formában szeretnénk biztosítani mindazt, amire a vezetőnek szüksége van.

A Volvo hamarosan bemutatkozó, tisztán elektromos terepjárója, a Volvo EX90 ezért egy nagyméretű központi képernyőn keresztül biztosít hozzáférést a navigációs rendszerhez, a médialejátszáshoz, valamint a telefonhoz. Ugyanitt érhetők el az elsődleges kezelő funkciók és gyakran végrehajtandó parancsok. Attól függően, hogy éppen parkolunk vagy haladunk, netán telefonbeszélgetést folytatunk, egy kontextuális sávon jelennek meg azok a javasolt parancsok, amelyek az adott szituációkban a leginkább ésszerűnek és praktikusnak tűnnek.

A vezetés folyamatához szorosabban kapcsolódó információk, például az útvonal, a pillanatnyi sebesség vagy a hatótávolság, a kormánykerék mögötti, kisebb kijelzőről olvashatók le. Ugyanitt tájékoztat az autó az üzemmódváltásokról, hogy a vezető pontosan tudja, mire számíthat az autó részéről – illetve, hogy az autó mire számít vezetőjétől.
„A lényeg, hogy a jármű a megfelelő pillanatban a megfelelő tájékoztatást adja.” – mondta Thomas Stovicek, a Volvo Cars ügyfélélmény részlegének vezetője.  „Olyan vezetési élményt kívánunk nyújtani, ami a lényegre fókuszál, egyszerű és biztonságos. Mivel az autó minden eddiginél hatékonyabban és pontosabban észleli és értelmezi nem csupán környezetét, de vezetőjét is, azzal fokozhatjuk a biztonságot, ha egyértelműsítjük az aktuális üzemmódra vonatkozó tájékoztatást, csökkentjük a figyelmet elterelő ingereket, és megszüntetjük az információs túlterhelést.”



Autóink rászolgálnak vezetőjük bizalmára

Az autó külső és belső érzékelő rendszerét házon belül fejlesztett szoftverrel, valamint az autó központi vezérlő számítógépével kombinálva minden korábbinál pontosabb fogalmat alkothatunk utasainkról, valamint az őket körülvevő világról. Célunk, hogy az autó képes legyen pontosan értelmezni minden egyes helyzetet, hogy azoknak megfelelő információkat biztosíthasson vezetője számára.

Amikor tehát Ön vezet, a Volvo folyamatos segítséget nyújt. Ultramodern szenzoraink 360 fokban érzékelik a jármű környezetét, így a gépkocsi még azelőtt reagálhat az eseményekre, hogy azok veszélyhelyzetet teremtenének, függetlenül attól, hogy be van-e kapcsolva a támogatott vezetés üzemmód.

Amikor pedig támogatott üzemmódban közlekedik, együtt vezetünk Önnel. Az autó folyamatosan tájékoztatja Önt arról, hogy pillanatnyilag mit észlel, és hogy milyen információk alapján hoz döntéseket. A kormányzási támogatás biztosítása, valamint az egyenletes menetsebesség tartása mellett ebben az üzemmódban a sávváltásban is segítséget nyújt az autó.
A Volvo EX90 szabadidőjárművet felszereljük mindazzal a hardverrel, amelyre az emberi felügyelet nélkül megvalósuló, teljesen autonóm közlekedéshez szüksége lesz. A jövőben így az autó képes lesz saját magát vezetni. A helyzetfüggő kezelőfelületet úgy alakítottuk ki, hogy a lehető leginkább kiszámíthatóvá és zökkenőmentessé tegye a különböző üzemmódok közötti váltást.