Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Az új Volvo FH és Volvo FM teherautók cseppfolyósított földgázzal és biogázzal üzemelnek

Posted on 2020.09.30.2020.09.29. By AztaCARom

A Volvo Trucks fokozódó érdeklődést tapasztal a gáz iránt, amely kiválthatja az Európában a nehézkategóriás teherautókban használt dízelolajat

A fuvarozók és a szállítmányozók részéről fokozódik az érdeklődés a CO2-kibocsátás és a költségcsökkentés azon formája iránt, amely hűtött cseppfolyósított gáz üzemanyagként történő felhasználásával érhető el. Az új Volvo FH és Volvo FM teherautók ezért olyan motorokkal rendelkeznek majd, amelyek cseppfolyósított földgázzal és biogázzal üzemelnek – ugyanolyan kiváló teljesítményt nyújtva, mint a dízelmotorok. A biogáz használata lehetővé teszi a szén-dioxid-semleges szállítást és a CO2-kibocsátás akár 100%-os csökkentését.

Az európai zöld megállapodás egyértelműen kijelöli azt az utat, amelyen a közlekedési ágazatnak haladnia kell a tisztább jövő érdekében – azaz várhatóan lesz egy határidő, amellyel lezárul a fosszilis üzemanyagok használata. Így tehát a fuvarozók és a szállítmányozók még inkább keresik a dízelolajat kiváltó lehetőségeket.

„Manapság az LNG-üzemű teherautók jelentik a hagyományos dízelüzemű járművek kereskedelmi szempontból legmegfelelőbb alternatíváját a nehézfuvarozás területén. Ez az üzemanyag kellően nagy mennyiségben és versenyképes áron érhető el. Több gázüzemű teherautó forgalomba állása kedvező feltételeket teremt ahhoz, hogy idővel növekedjen a cseppfolyósított biogázra történő áttérés aránya” – meséli Lars Mårtensson, a Volvo Trucks Environment and Innovation részlegének igazgatója.

A Volvo Trucks cseppfolyósított biogázhoz és földgázhoz készült hajtásláncának energiahatékonysága a dízelüzemű modellekéhez hasonló, CO2-kibocsátása azonban jóval alacsonyabb. A cseppfolyósított biogáz, más néven bio-LNG használata akár 100%-kal csökkenti a nettó kibocsátás mennyiségét a tartálytól a kerékig mérve (TTW), míg a földgáz használata mintegy 20%-kal csökkenti a gázkibocsátást a tartálytól a kerékig mérve (TTW) a hagyományos, az európai szabványnak megfelelő dízelolajhoz képest.

A dízelolaj-függőség csökkentése jelentős beruházásokat igényel


A nem fosszilis alapú biogáz előállításához több gyártóüzem szükséges a hulladék anaerob lebontása érdekében, amely azt is lehetővé teszi, hogy a gázt cseppfolyós halmazállapotúra hűtsék. Különböző vizsgálatok által végzett számítások alapján 2030-ra Európában a dízelolaj alig több mint 20%-át helyettesítheti megújuló gáz bio-LNG formájában. A cseppfolyósított földgáz-töltőállomások száma folyamatosan növekszik, és sok útvonalon máris alternatívát jelent a dízelolajjal szemben. A töltőállomások számának azonban, a gázüzemű teherautók számának megfelelő növekedésével párhuzamosan, tovább kell bővülnie.

„Az LNG-üzemű teherautókba történő beruházással megmutatjuk, hogy a bio-LNG érdemi alternatíva a fosszilis alapú dízelolajtól való függőség csökkentésére. A klímasemleges szállításra történő áttérés felgyorsítása érdekében azonban folytatni kell a cseppfolyósított gáz-töltőállomásokba történő beruházásokat, és olyan intézkedéseket kell tenni, amelyek megkönnyítik a fuvarozók számára a gázüzemű nehézkategóriás járművekbe történő komoly befektetéseket” – mutat rá Lars Mårtensson.

Több európai ország hatóságai támogatási programokat vezettek be a nehézkategóriás teherautók gázalapú üzemanyag-előállításának megkönnyítése érdekében. Németországban 2023-ig meghosszabbították a közúti adó (MAUT) megfizetése alóli mentességet. Svédország és több más ország különféle pénzügyi ösztönzőket biztosít a gázüzemű teherautókba és gáz-töltőállomásokba történő beruházásokhoz.

A jövő a párhuzamosan együtt létező üzemanyagoké


Mivel önmagában egyetlen energiahordozó sem képes megbirkózni az éghajlatváltozással kapcsolatos összes kihívással, a belátható jövőben a különféle üzemanyagok és hajtásláncok továbbra is egymás mellett léteznek majd.

„Az új technológia elsajátítása kulcsfontosságú a klímasemlegesség elérése érdekében. Az LNG-üzemű teherautók részesedése fokozatosan növekedni fog Európában. A gázüzemű teherautók azonban nem lesznek képesek az összes szállítási nehézséget megoldani. Az elektromos autók használata fontos szerepet játszik majd mind a helyi, mind a regionális fejlődésben, az akkumulátorok és a töltési infrastruktúra fejlesztése pedig fontos tényezők lesznek a térnyerésében” – magyarázza Lars Mårtensson.

A hidrogénes üzemanyagcellákkal működő elektromos autók hosszú távon csökkenhetik a távolsági fuvarozás akkumulátorigényét.

„Noha a hidrogénes üzemanyagcella mint technológia területén ígéretes fejlesztésekre került sor, még mindig vannak legyőzendő gyakorlati és pénzügyi akadályok az előtt, hogy a technológia jelentős klímaelőnyöket jelentsen a nehézfuvarozási szegmens számára” – mondja Lars Mårtensson.

Az elektromos autók minden műszaki fejlődése ellenére a belső égésű motorok hatásfokának folyamatos javítása továbbra is kulcsszerepet játszik az éghajlati hatás mérséklésében az elkövetkező évek során.

„A modern motorokkal sokat lehet tenni az éghajlati hatás mérséklése érdekében. Például mind az új, mind az idősebb dízelüzemű Volvo teherautókba tölthető HVO, amely egy nagyon alacsony nettó CO2-kibocsátású bioüzemanyag. A nehézséget az jelentheti, ha a bioüzemanyagok elérhetősége továbbra is ilyen korlátozott marad” – összegez Lars Mårtensson.

Ctrl+C - Ctrl+V, Hírek Tags:biogáz, cseppfolyósított, cseppfolyósított földgáz, FH, FM, földgáz, Volvo, Volvo FH, Volvo FM

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Egy év múlva lesz elérhető a Corolla és a C-HR GRMN
Next Post: Váltás a következő évtizedre

Kapcsolódó cikkek

  • Busz gázolta halálra a 80 éves nénit Bagon Ctrl+C - Ctrl+V
  • A reggeli fogócska után este is “ipi-apacsoztak”… Több kilométeres a torlódás az M0-s autóúton Hírek
  • A Mobilitási Héten elkészült a 200. MOL Bubi gyűjtőállomás Ctrl+C - Ctrl+V
  • Indul az első BuBa Epic Ctrl+C - Ctrl+V
  • Bemutatták a StreetScooter WORK XL elektromos hajtású áruszállítót Bemutató
  • A debreceni polgármester szerint a BMW-beruházás átírja a város jövőjét Hírek
A honlap a Médiabirodalom lapcsoport tagja.

Keresés

@bertapress
@tesztalelkemindennek
2023. október
hKscpsv
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031 
« szept    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Médiabirodalom lapcsoport tagja.
#azélet1
A Börzsöny Speciális Mentők Egyesület támogatót keres
  • A HONOR X6a-val a vállalat újra a középkategóriás okostelefonok világában alkot nagyot
  • Még nagyobb szabadságot biztosít a Sencor új robotporszívója
  • A játszótéren is megjelennek a közösségi autók
  • Pénzügyi transzformáció most vagy soha
  • „Továbbvisszük példaképeink értékeit”
  • Van képünk hozzá (23.10.03.) –   Nissan Concept 20-23
  • A McLaren Speedtail által inspirált gitár a tökéletes múzsa
  • Van képünk hozzá (23.10.02.) –   Toyota APM Shuttle Cat Bus
  • Jobb, mint a Lego? A MEGA Barbie Corvette klasszikusan menő, és előrendelhető
  • Van képünk hozzá (23.10.01.) –  Toyota GR86 40th Anniversary Limited Edition Japan
  • Csomós Mixiék a Diósgyőr ralin teszteltek az Eb-futamra készülve
  • A Valhalla hibrid szuperautó első prototípusának tesztelése még idén megkezdődik
  • A legjobb üzemanyag fogyasztással rendelkező tehergépkocsi a Scania Super
  • A Siemens Mobility Mireo Plus hidrogénvonata sikeresen teljesítette első tesztútját Bajorországban
  • Éles teszt! Megnyerte első versenyét az új Toyota GR Yaris Rally2
  • Veszteséggel zárt a Nestlé Hungária az idei első fél évben
  • Neves hazai borászat termékeit forgalmazza a PENNY
  • Nagy István: ‘Az idén jó almatermés várható”
  • A Pick Szeged Zrt. kedvezőtlen gazdasági környezetben is növelte nyereségét az első hat fél évben
  • Magyar háztartások egyre kevesebb élelmiszert pazarolnak
  • Anitával és Sanyival a Toyota Corolla Crosst is körbejártuk
  • Anita és Sanyi a csoDálatoS DS 9 E-Tense modellel is megismerkedett
  • Begurulva a tik-tokon is!
  • Kivételes Land Cruiser 2024 First Edition podcast
  • Exkluzív Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • Világraszóló szenzációról podcastolunk
  • Egy kevéske “alap” Sandero
  • Nincs megállás! A tik-tokon is elindultunk!
  • 2024-es Toyota Land Cruiser First Edition podcast
  • Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • A 2024-es Honda NT1100 kiegészítői Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 Dupla Kuplungos Automatikus Váltója Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 erőforrása és elektronikája Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 erőforrása Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 váza és futóműve Bemutató
  • A vadonatúj WR450F Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 stílusa és felszereltsége Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 Bemutató

In memoriam Zsiska Ferenc

Youtube

NMHH

Mti hírfelhasználó

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT