Azt mondják, sportos és hatékony modell hálózatról tölthető hibrid hajtással az Audi Q5 55 TFSI e quattro

Vezetői profilok és továbbfejlesztett előrelátó hatékonysági asszisztens (PEA)
Különösen csendes és nulla károsanyag kibocsátással közlekedik a városban, ugyanakkor a belsőégésű erőforrás és az elektromos motor párosának köszönhetően nagy hatótávolságot kínál a hosszútávú utazásoknál vagy igény esetén sportosan dinamikus haladást garantál: az Audi Q5 55 TFSI e quattro** intelligensen kezeli a változatos karakterisztikákat kínáló vezetői profilokat. A koncepció lényege, hogy az ügyfelek napi autóhasználatuk oroszlánrészét elektromos üzemmódban tegyék meg.

Az előrelátó hatékonysági asszisztens (PEA) az adott helyzethez igazítja a vitorlázás közbeni fékenergia visszanyerés jellegét. A rendszer a navigáció adatbázisában található tervezett út adatait illetve az előttünk haladó járműhöz viszonyított, kamera és radarok által meghatározott távolságot használja. Az adott helyzettől függően a rendszer előrelátó módon dönt a motor lekapcsolásáról és a gépjármű szabadonfutásáról illetve a vitorlázással egybekötött rekuperációról, amikor a mozgási energia visszanyerése és elektromos energiává történő átalakítása zajlik.

Amennyiben az adaptív sebességszabályozás (ACC) aktív, az előrelátó hatékonysági asszisztens (PEA) automatikus fékezéssel és gyorsítással segíti a vezetőt, a maximális hatékonyság és kényelem elérését szem előtt tartva. Ha a vezető az adaptív sebességszabályozás nélkül vezet, az aktív gázpedáltól érkező jelzés és a műszerfalon illetve a head-up kijelzőn megjelenő vizuális figyelmeztetés tájékoztat a megfelelő pillanatról, amikor a gázpedálról levéve a lábunkat a lehető legtöbb mozgási energiát termeljük. Ezzel párhuzamosan a műszerfalon megjelenő jelzések segítenek a sebességcsökkentési javaslat okának megerősítésében. Ezek jelezhetnek sebességkorlátozást, városhatárt, kanyart, meredek lejtőt, körforgalmat, kereszteződést, autópálya lehajtót és erős forgalmat előttünk.

A vezető szabadon választhat, hogy beavatkozik és hogyan avatkozik be a két erőforrás működésébe. Három vezetési mód közül választhat:

hibrid mód automatikusan bekapcsolódik a navigációs rendszer útvonaltervezésével együtt. A “Mode” gomb megnyomásával pedig akár manuálisan is aktiválható ez a vezetési mód. Ekkor az akkumulátorban tárolt energiát egyenletesen osztja szét a rendszer a teljes út során, célja pedig – a városi illetve araszoló forgalomban való tisztán elektromos üzemmódban történő közlekedés révén – az üzemanyag-fogyasztás mérséklése. A rendszer dönt a motor lekapcsolásáról és a gépjármű szabadonfutásáról illetve a vitorlázással egybekötött rekuperációról, utóbbi pedig akár 25 kW energia pótlására is képes. Az elektromos motor felel a gyengébb, maximum 0,1 g lassulással járó fékezésekért, amely a hétköznapi használat során a fékezések többségét adja. A maximum 0,2 g lassulással járó fékezések során visszanyert fékenergia elérheti a 80 kW elektromos energiát is. A komolyabb fékezésekért a tárcsafékek felelnek.  Amennyiben az útvonaltervezés aktív az MMI navigációs rendszerben, az előrelátó működési stratégia megpróbálja az út utolsó, városi szakaszát tisztán elektromos üzemmódban megtenni és közel üres akkumulátorral elérni a kívánt úticélt. Az ellenőrző funkció alapját a nagyszámú adatok adják. Ilyenek például az online forgalmi információk, az úticéltól való távolság, a kiválasztott útvonal jellemzői, a közvetlen környezetről rendelkezésre álló pontos információk, mint például a sebességkorlátozások, az út típusa, az emelkedők és a lejtők és a fedélzeti érzékelőkből nyert legfrissebb adatok.

A hibrid mód mellett a vezető választhat az EV és a Battery Hold üzemmód közül. Az EV vezetési módban az autó kizárólag elektromos üzemmódban közlekedik, ameddig a vezető egy változó, jól észlelhető nyomásponton túl nem nyomja a gázpedált. Az EV mód szolgál alapbeállításként minden alkalommal, amikor a járművet elindítják. A Battery Hold vezetési módban az akkumulátor töltési szintjét az aktuális szinten tartja a rendszer.

Egyéniség: felszereltség és formaterv
Az Audi Q5 55 TFSI e** rendelésekor igen bőséges felszereltséglistáról választhatunk. A szériafelszereltség részét képezik a LED fényszórók, a sportülések, a háromzónás automata légkondicionáló berendezés, a komfortkulcs, a vezetőinformációs rendszer színes kijelzővel, a hálózatról tölthető (plug-in) hibrid specifikus információk kijelzője és a 18 col peremátmérőjű öt turbinalapátot idéző formavilágú könnyűfém keréktárcsák. A hátsó ülések a hosszanti tengely mentén mozgathatóak, üléstámlájuk szöge pedig állítható. Az S line külső csomag sportos részletei pedig tovább fokozzák a modell dinamikus megjelenését: az első és hátsó S line lökhárítók, a hangsúlyos hátsó diffúzorbetét és a Singleframe hűtőrács egyedi kialakítása, amely sötét króm elemekkel fokozza a modell exkluzivitását.

Kényelem: gyorstöltés mindössze néhány óra alatt
Az Audi Q5 55 TFSI e quattro** az alapfelszereltség részeként a Kompakt töltési rendszerrel érkezik, amelyet a nyilvános töltőállomások használatához szükséges Type 2 típusú Mode 3 töltőkábel egészít ki. A Kompakt töltési rendszer háztartási és ipari csatlakozókhoz illeszkedő kábelek mellett egy vezérlő egységet is tartalmaz. A rendszer része egy LED-es állapotjelző és olyan biztonsági funkciók, mint a hőmérséklet és a maradékáram ellenőrzés. Az Audi kínálatában szerepel egy opcionális, a töltőrendszer számára kialakított zárható, falra szerelhető tartó. 400 V / 16 A áramerősséggel a CEE ipari csatlakozóval történő teljes töltés mindössze 2,5 órát vesz igénybe. Az integrált töltő 7,4 kW maximális töltési teljesítménnyel képes a lítiumion akkumulátort tölteni. De a 220 V erősségű háztartási csatlakozóval a teljesen lemerült akkumulátor kényelmes feltöltése sem tart tovább, mint hozzávetőleg hat óra. A kényelmes feltöltés út közben is lehetséges. A vállalat által létrehozott Audi e-tron Charging Service (Audi e-tron Töltési Szolgáltatás) akár 100 000 töltőponthoz hozzáférést biztosít Európa-szerte. Szolgáltatótól függetlenül egy kártyával az összes töltőhely használható.