Azt mondják, sportos és hatékony modell hálózatról tölthető hibrid hajtással az Audi Q5 55 TFSI e quattro

Az Audi teljes gőzzel folytatja elektromos offenzíváját. Az Audi Q5 55 TFSI e quattro 270 kW (367 lóerő) rendszerteljesítményével (kombinált üzemanyag-fogyasztás: 2,4 – 2,1 liter/100 km*; kombinált CO2 kibocsátás: 53 – 46 g/km*) az első az Audi új hálózatról tölthető (plug-in) modelljeinek sorában. A hajtásrendszer koncepcióját egy belső égésű motor és egy intelligens irányítású elektromos motor kettőse jelenti, amely lehetővé teszi, hogy a hétköznapok során megtett távolságok során többnyire elektromos üzemmódban közlekedjen. A WLTP ciklus alapján meghatározott tisztán elektromos hatótávolság több, mint 40 kilométer. A németországi Elektrom Mobilitási Törvény alapján pedig az elektromos rendszámtáblával rendelkező autók tulajdonosai adózási előnyökhöz illetve egyéb közlekedési kedvezményekhez juthatnak.

Az új hajtásrendszer egy négyhengeres, turbófeltöltésű 2.0 TFSI benzinmotorból (185 kW (252 lóerő) teljesítménnyel és 370 Nm nyomatékkal) illetve egy elektromos motorból áll. Az állandó gerjesztésű szinkronmotor (PSM) legnagyobb teljesítménye 105 kW, legnagyobb nyomatéka pedig 350 Nm. Ez illetve az elválasztó kuplung a hétfokozatú S tronic sebességváltóba integrálva működnek, amely ultra technológia felhasználásával továbbítja a nyomatékot a quattro hajtáshoz. A hibrid SUV 270 kW (367 lóerő) rendszerteljesítményével és összesen 500 Nm forgatónyomatékával hódít, utóbbi már éppenhogy az alapjárat, 1 250 percenkénti fordulat felett elérhető. Álló helyzetből mindössze 5,3 másodperc alatt gyorsít 100 km/órás sebességre, legnagyobb sebessége pedig 239 km/óra. A hálózatról tölthető (plug-in) járművekre vonatkozó szabványnak megfelelően üzemanyag-fogyasztása 2,4 – 2,1 liter/100 kilométer között marad, amely kilométerenként 53 – 46 grammnyi szén-dioxid kibocsátásának felel meg. A WLTP ciklus alapján számolt, elektromos üzemmódban megtehető hatótávolsága több, mint 40 kilométer. Elektromos üzemmódban a legnagyobb sebessége 135 km/óra, amely akár autópályán történő közlekedésre is alkalmassá teszi a modellt.

Az SUV lítium-ion akkumulátora a csomagtér padlója alatt kapott helyet. Összesen 104 hasáb alakú cellából épül fel és 14,1 kWh energia tárolására képes 381 V üzemi feszültség mellett. Az optimális hőmérséklet szabályozás érdekében a hűtési kör összeköttetésben áll a légkondicionáló rendszer hűtési körfolyamatával és az alacsony hőmérsékletű hűtési körfolyamattal, amelybe integrálták az elektromos motort és az erősáramú elektronikát is. A klímaberendezés egy igen hatékony hőszivattyút használ, amely a nagyfeszültségű elemek hulladékhőjét gyűjti össze. 1 kW elektromos energiából akár 3 kW fűtési teljesítmény előállítására képes, amely még hatékonyabbá teszi az autót, emellett pedig még kellemesebb környezetet kínál a benne helyet foglalóknak.

Állandó összkerékhajtás ultra technológiával
A Q5 55 TFSI e** az első olyan modell, ahol a hatékonyságra fókuszáló összkerékhajtás ultra technológiáját egy elektromos motorral kombinálva alkalmazzák. Az összkerékhajtás intelligens vezérlése prediktív módon működik, folyamatosan előre tervezve a szenzorok segítségével illetve a vezetési dinamika és a vezetői magatartás kapcsán gyűjtött adatok folyamatos elemzése révén.

A quattro összkerékhajtás rendszer pedig szükség esetén bármikor rendelkezésre áll. Alacsony terhelésnél és a kerekek illetve az útfelület közötti megfelelő súrlódási együttható esetén a hátsó kerekekhez történő erőátvitel deaktiválódik. A hajtáslánc ekkor igazán hatékony elsőkerék meghajtású rendszerként funkcionál. Az összkerékhajtás kikapcsol, amikor nincs rá szükség, de folyamatosan elérhető marad. Az összkerékhajtás rendszerének gyors és automatikus bekapcsolása egy három szempontú stratégia mentén történik: annak ugyanis proaktívnak, prediktívnek és reaktívnak kell lennie. A quattro hajtás és az Audi drive select hálózatba kapcsolásával a vezetőnek lehetősége nyílik a motor karakterisztikájának állítása mellett az összkerékhajtás tulajdonságainak az egyéni igényekhez történő igazítására is.