Bejelentették az indiai piacra szánt vadonatúj Skoda kompakt SUV-t

  • Az új autó alátámasztja a Škoda Auto elkötelezettségét India iránt, és tovább gyorsítja nemzetközivé válási stratégiáját
  • Az MQB-A0-IN platform alapú kompakt SUV 2025 első felében jelenik meg Indiában
  • A 4 méter alatti SUV árképzése jövedéki kedvezményeket fog felhasználni, és azokat átadja az ügyfeleknek
  • A Škoda éves márkaértékesítési célja, hogy 2026-ig 100 000 autót értékesítsen Indiában, amelyet az új kompakt SUV támogat.
  • Az új autó névadó versenye közvetlenül bevonja a vásárlókat és a rajongókat a piacon

A Škoda Auto India egy vadonatúj kompakt SUV-t jelentett be, amely a Kushaq és a Slavia után az ország termékoffenzívájának következő lépése. A népszerű kompakt szegmens stratégiai fontosságú új autója – amelyet Indiában fejlesztettek és gyártottak – megerősíti a Škoda Auto piaci pozícióját, és tovább gyorsítja a vállalat nemzetközivé válási stratégiáját. A 4 méter alatti SUV Indiában 2025 első felében debütál.

Klaus Zellmer, a Škoda Auto vezérigazgatója így nyilatkozott: „India kulcsfontosságú a Škoda Auto globális növekedésében, mind saját piaci ereje miatt, mind pedig fejlesztői és gyártási bázisként új piacokra, köztük az ASEAN-ra és a Közel-Keletre való terjeszkedésünkhöz. 2021 óta több mint megkétszereződött az eladásaink Indiában, és most megtesszük a következő lépést az indiai és nemzetközi ügyfelek számára tervezett modellek kínálatának további bővítésével. A 2025-ben megjelenő vadonatúj kompakt SUV egy fontos szegmenssel bővíti majd az ügyfeleket. Bízom benne, hogy a bővülő Škoda portfólió hozzá fog járulni indiai növekedési célunkhoz, miszerint 2030-ra 5 százalék körüli piaci részesedést érünk el a Volkswagen márkacsaládban.”

Martin Jahn, a Škoda Auto igazgatótanácsának értékesítésért és marketingért felelős tagja így nyilatkozott: „A Škoda márka nagy előrelépéseket tett világszerte. 2023-ban 18,5%-kal nőttünk 2022-hez képest. India a növekedésünk kulcsfontosságú piaca, és az elmúlt két évben éppen átléptük a 100 000-es eladási határt – köszönhetően a helyben fejlesztett és gyártott Kushaq és Slavia modelleknek. A vadonatúj kompakt SUV-val hangsúlyozzuk India iránti elkötelezettségünket és annak fontosságát nemzetközivé válási terveink szempontjából. A Kushaq-kal és a Kodiaq-kal együtt még jobb SUV-portfólióval rendelkezünk Indiában, amely kulcsfontosságú szegmens, amely az összes járműeladás több mint 50%-át adja a piacon.”

Piyush Arora, a Škoda Auto Volkswagen India ügyvezető igazgatója és vezérigazgatója a következőket nyilatkozta: „A Kushaq és a Slavia sikere után egy vadonatúj kompakt SUV megjelenésével bővítjük hatókörünket, amely India legnagyobb szegmensét célozza meg. Indiában szerzett K+F szakértelmünk lehetővé tette számunkra, hogy teljes termékpalettánkba beépítsünk erősen lokalizált alkatrészeket és alkatrészeket. Az új kompakt SUV-val ezt a stratégiát mozdítjuk elő helyi beszállítói bázisunk szisztematikus fejlesztésével, hogy versenyképes áron biztosítsuk a globális szabványoknak megfelelő és minőségű alkatrészeket és alkatrészeket. Célunk, hogy aktívan részt vehessünk az indiai mobilitás fejlődő világában. Továbbra is a terjeszkedésünkre és a csoport széles autóportfóliójának további bővítésére összpontosítunk Indiában.”

Egy kompakt SUV új vásárlói csoportok vonzására

Az új modell a márka belépő szintű terméke lesz Indiában, és új vásárlói csoportokat kíván megnyerni a stratégiailag fontos kompakt szegmensben. A 4 méter alatti SUV-ként az autó az Indiában kapható 4 méternél rövidebb autók jövedéki kedvezményeit használja, és az autógyártó ezeket az előnyöket az árképzés során továbbadja az ügyfeleknek.

A Škoda Auto India bejelentette a #NameYourSkoda kampányt, hogy közvetlenül bevonja a vásárlókat és a rajongókat a piacba, még azelőtt, hogy az autó 2025 első felében elindulna. Az autógyártó hét bejegyzett nevet osztott meg a nyilvánossággal, de arra is bátorítja vásárlóit, hogy javasolják elnevezési ötleteiket az új kompakt SUV-ra vonatkozóan. A részvételen alapuló megközelítés utáni végleges elnevezést hivatalosan még ebben az évben bejelentik.

A helyi fejlesztésű és épített termékportfólió bővítése MQB-A0-IN platformon

Az új kompakt SUV lesz a harmadik Škoda termék az MQB-A0-IN platformon, és ugyanazt a Škoda DNS-t, kiváló menetdinamikát és biztonságot nyújt, mint a másik két helyben fejlesztett és gyártott Kushaq és Slavia modell. A platformot indiai és cseh csapatok közösen fejlesztették ki, a magas lokalizációra, az alacsony birtoklási költségekre és a gyors átfutási időkre összpontosítva. Ez az első platform, amelyet a cég Európán kívül fejlesztett ki, és az indiai piacra szabott. A platform hatékony motorok és fejlett biztonsági rendszerek használatát teszi lehetővé, kifejezetten az indiai piac számára, és megfelel az ország új, szigorúbb biztonsági és károsanyag-kibocsátási követelményeinek.

Az MQB-A0-IN platform Indiában és a világban már bizonyította rátermettségét: a Kushaq és a Slavia teljes 5 csillagot ért el a felnőtt és a gyermek utasok számára a Global NCAP töréstesztjein 2022 októberében, illetve 2023 áprilisában. Ők voltak az első autók Indiában, amelyeket a Global NCAP akkoriban újabb és szigorúbb tesztprotokollja szerint teszteltek, és az elsők, amelyek 5 csillagot kaptak felnőttek és gyermekek számára egyaránt.

India a Škoda Auto nemzetköziesítési stratégiájának szerves része

Az indiai piacon végzett tevékenységek a Škoda Auto Next Level Stratégiájának részét képezik. A Škoda célja, hogy 2026-ig évente 100 000 Škoda járművet értékesítsen Indiában, 2030-ra a legkelendőbb európai márkává váljon, és a régióért vállalt felelősség részeként öt százalékos piaci részesedést érjen el a Volkswagen-csoport összes márkájában. A Škoda Auto gyorsan bővíti nemzetközivé válási stratégiáját, és kiaknázza az Indiában gyártott járművek ASEAN és közel-keleti régiókba irányuló exportja során kialakuló szinergiákat.