Bemutatkozik a Jaguar XF Sportbrake
Az XF Sportbrake bevezetésével a Jaguar visszatért a prémium kombik piacára; a modellt versenytársai fölé emeli a dizájn, a menetdinamika és a fejlett technológiák magával ragadó kombinációja.
Az XF Sportbrake új mércét állít a praktikum és a kényelem terén, hála a biztonságos, intelligens és pihentető utazásokról gondoskodó, felhasználóbarát funkcióinak és technológiáinak. A helykínálat és a gyakorlati érték egyedülálló kombinációja az aktív életmódot élő ügyfelek tökéletes társává teszi a Sportbrake modellt.
A szedán jellegzetes íveit orrkialakításában megőrző XF Sportbrake dizájnjában tökéletesen érvényesülnek a Jaguar formai génjei, tetejének látványos vonalvezetése egyedülállóvá teszi a kategóriában. A modell kecses sziluettje olyan dinamikus, határozott profilt mutat, amely átalakítja a bent rendelkezésre álló teret.
A tágas belső teret napfénybe borítja az utastér teljes hosszában húzódó, 1,6 négyzetméteres panoráma napfénytető. A hátul ülők jobb térd- és fejtérnek örvendhetnek, a csomagtartó 565 literes.
„Akárcsak az XF szedán esetében, a Sportbrake karosszériáján is egyértelmű célt szolgál minden egyes vonal, amelyek végül egy lendületes sziluettet rajzolnak ki. A száguldás érzetét keltő vonalvezetés határozottan dinamikus megjelenést kölcsönöz az autónak. Ennek köszönhetően legalább olyan sportos a megjelenése, mint a szedáné – ha nem sportosabb.”
Ian Callum, a Jaguar formatervezési igazgatója
Az XF Sportbrake ugyanazokkal a fejlett összkerékhajtási (AWD) technológiákkal és nagy arányban alumínium szerkezetű karosszériával rendelkezik, amelyek számtalan díjat és elismerést hoztak az XF szedánnak. A Jaguar innovatív Ingenium motorcsaládja révén a Sportbrake a legmodernebb motortechnológiákat kínálja.
A felfüggesztést kifejezetten a prémium életmód-kombikkal szemben támasztott, sajátos követelményeket figyelembe véve állították be. A feszes hangolású, kistömegű futómű semmihez sem fogható menetdinamikával ruházza fel a Jaguar tágas kombiját: sportautós személyiséget, dinamikus vezethetőséget, közvetlen reakciókat kínál. Az alapfelszerelésként kínált, automata szintszabályozású hátsó légrugózás révén az XF Sportbrake még teljes terhelés esetén is megőrzi harmonikus vezethetőségét.
A Jaguar opciós Configurable Dynamics rendszere révén a vezető egyedileg módosíthatja a kormánymű és a sebességváltó beállításait, valamint a gázreakciót. Az Adaptive Dynamics lengéscsillapítók megrendelés esetén a futómű beállításai is egyéni igény szerint konfigurálhatók.
A Jaguar által kifejlesztett, előremutató szoftveres funkciók, mint az All Surface Progress Control (ASPC), az Adaptive Surface Response (ASR) vagy az Intelligent Driveline Dynamics (IDD) rossz tapadású felszínen vagy ívmenetben a szedánéval egyenértékű vonóerő-átviteli képességgel ruházza fel a Sportbrake modellt.
A felülmúlhatatlanul magabiztos viselkedés érdekében válassza az összkerékhajtást és a Jaguar IDD rendszert, amely kiküszöböli az összkerékhajtású autók sportos vezetésekor gyakran jelentkező alulkormányozottságot, illetve az elektronikus rendszerek beavatkozását. Ennek eredményeként az AWD XF Sportbrake modellek megőrzik a hátsókerék-hajtású Jaguar modellekre jellemző vezethetőséget és a közvetlen, precíz kormányreakciókat.
Az XF Sportbrake a Jaguar alumínium vázszerkezetek terén elért vezető kompetenciáját felhasználva olyan kistömegű szerkezetet kapott, amely merevebb, mégis könnyebb elődjénél. Az innovatív, egyetlen darabból álló polimer csomagtérajtónak köszönhetően a Sportbrake csaknem tökéletes, 50:50 arányú tömegelosztást kínál, ami megalapozza a modell kivételes irányíthatóságát és kifinomult vezethetőségét.
A 4955 mm hosszú Sportbrake 6 mm-rel rövidebb elődjénél, ugyanakkor a tengelytáv 2960 mm-re nőtt (+51 mm). Ez nem csupán az optimális hátsó lábtér és csomagtartó-kapacitás záloga, hanem a kifinomult rugózási kényelemhez is nagyban hozzájárul. A modell 0,29-es közegellenállási együtthatójának is köszönhetően a CO2-kibocsátás akár csupán 134 g/km.1
A Jaguar fejlett négy- és hathengeres benzin-, illetve dízelmotorjai a márkától megszokott teljesítményt, kifinomultságot és vontatási képességet nyújtják.
A motorkínálat belépő tagja a 163 lóerős Ingenium dízelmotor változó geometriájú turbófeltöltővel; a hátsókerék-hajtású modell hamisítatlan Jaguaros vezetési élményt nyújt. A fejlett erőforrás CO2-kibocsátása csupán 134 g/km, az átlagos üzemanyag-fogyasztás 5,1 l/100km*.
A paletta másik végpontján a 380 lóerős, kompresszoros V6-os benzinmotor áll. A nyolcfokozatú ZF automata sebességváltóval és a Jaguar fejlett összkerékhajtási rendszerével párosított erőforrás sportautós menettulajdonságokhoz segíti hozzá a modellt, amely 5,5 mp alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára.2
Az XF Sportbrake tökéletes választás az aktív életmódot élő ügyfelek számára; a Jaguar prémium kombijának sokoldalúságát számos praktikus és kényelmes megoldás fokozza. Ezek között említést érdemel a Tow Assist technológia vagy a Jaguar strapabíró, hordható Activity Key jeladója, ami lehetővé teszi, hogy a tulajdonos anélkül hódoljon szabadidős vagy sporttevékenységeinek, hogy aggódnia kelljen az indítókulcs elvesztése miatt. Meghatározható a gesztusvezérlésű elektromos csomagtérajtó maximális nyitási magassága, így elkerülhető a sérülés és a kár olyan környezetben, ahol a szabad magasság korlátozott, például parkolóházakban vagy garázsokban.
Az utastéri levegőszűrő és ionizáció eltávolítja a levegőből a szennyeződéseket, ami egészségesebbé teszi a környezetet, míg a gesztusvezérléssel mozgatható csomagtérfedél és napellenző az XF Sportbrake ügyfélkomfort iránti elkötelezettségének bizonyítékai.
A vezetőtámogató és biztonsági rendszerek széles köre áll rendelkezésre, élükön a Jaguar vezető éberség-figyelő rendszere, amely különféle paraméterek alapján észleli az álmosságot, és figyelmezteti a vezetőt, ha ideje pihenőt tartani.
Modellkínálat összegzés
Az XF Sportbrake modellcsalád:
-
XF Sportbrake Pure
-
XF Sportbrake Prestige
-
XF Sportbrake Portfolio
-
XF Sportbrake R-Sport
-
XF Sportbrake S
-
XF Sportbrake 300 SPORT – limitált kiadás
Hajtáslánc-kínálat:
Dízelmotor:
-
163 LE 2,0 literes dízelmotor, kézi és automata sebességváltó, hátsókerék-hajtás
-
180 LE 2,0 literes dízelmotor, automata sebességváltó, hátsó- és összkerékhajtás
-
240 LE 2,0 literes dízelmotor, automata sebességváltó, hátsó- és összkerékhajtás
-
300 LE 3.0 V6 dízelmotor, automata sebességváltó, hátsókerék-hajtás
Benzinmotor
-
250 LE 2.0 literes benzinmotor, automata sebességváltó, hátsókerék-hajtás
-
300 LE 2.0 literes benzinmotor, automata sebességváltó, összkerékhajtás
-
380 LE 3.0 V6 benzinmotor, automata sebességváltó, összkerékhajtás
A Jaguar XF Sportbrake a Jaguar nagy-britannia gyártóüzemében, Castle Bromwich-ban készül, az XE, XJ és F-TYPE típusok mellett.
Megjegyzés:
A modellválaszték és a motorok elérhetőségére piactól függően változhat
1 A hátsókerék-hajtású 163 LE kéziváltós modellre vonatkozik
2 A modellválaszték és a motorok elérhetőségére piactól függően változhat. Nagy-Britanniában és az Európai Unióban nem elérhető.