Bemutatkozott a Jeep Gladiator 2020
A terepre született pick-up
Legendás 4×4-es képességek, autentikus formaterv, gazdag Jeep-örökség, a kategória legjobb vontatási és teherbírási értékei, átgondolt funkcionalitás és sokoldalúság. Modern és takarékos erőforrások, illetve számos biztonsági jellemző és intuitív technológia jellemzi az új Jeep Gladiator pick-up-ot. A 2020-ban piacra lépő Jeep Gladiator négyféle felszereltségi szinttel lesz rendelhető: Sport, Sport S, Overland és Rubicon.
Az eredeti Jeepformanyelv modern értelmezése
KÜLSŐ
A Jeep formatervezői megtartották az eredeti Wranglerre jellemző hetes tagolású hűtőmaszkot, ám a megnövelt vontatható tömeg miatt szükséges nagyobb teljesítmény megkövetelte, hogy a motor több levegőhöz jusson, így a hűtőmaszk nyílásai szélesebbek lettek. A hűtőmaszk emellett a szokásosnál jobban döntött, mert ez csökkenti a légellenállást.
A Gladiator OverlandésRubicon modellekhez rendelhető lesz a LED-es fényszóró és ködlámpa is. Hátulra szintén kérhetők LED-es lámpák, amelyek közrefogják a könnyű rakodást lehetővé tévő széles platóajtót. Az ajtó csillapított mozgású, és három helyzetben reteszelhető. A plató hossza meghaladja a másfél métert, a Gladiator terhelhetősége pedig jóval hét mázsa fölött van. A teljes értékű pótkerék a plató alatt, a hátsó tengely mögött kapott helyet.
Szintén a legendás elődökre emlékeztető megoldás az előredönthető szélvédő. A wranglerhez hasonlóan, a gyári bukókereten található a belső visszapillantó tükör, amely lehajtott szélvédő mellett is a helyén marad.
Egyedüliként
a platós terepjárók szegmensében a Gladiator rendelhető prémium
Sunrider vászontetővel is. A tető kialakítása egyaránt lehetővé
teszi a részben vagy teljesen nyitott autózást.
A
Gladiator Overland és Rubicon változataihoz rendelhető a
karosszéria színére fényezett keménytető, míg valamennyi
felszereltségi szinthez kérhető a háromrészes, fekete
keménytető, mely gyorsan le- és felszerelhető, s része a kézzel
elcsúsztatható hátsó ablak is.
Autentikus Jeep belső tér, prémium jellemzőkkel és technológiával
UTASTÉR
A szövet vagy bőrborítású első ülések oldalsó és deréktámasza egyaránt állítható, illetve nemcsak az első ülések fűthetők, hanem igény esetén a kormány is.
A
teljesen áttervezett hátsó ülések előtt a kategória
legtágasabb lábtere található, s rögzítő szerkezete révén a
kabinban a hátsó üléstámla mögött kisebb csomagtér alakítható
ki. A hátsó ülés ugyanakkor teljesen síkba is fektethető, így
az utastérben is szállíthatók nagyméretű tárgyak. Ám az
ülések variálhatósága itt nem ér véget: az ülőlapok a
támlákkal párhuzamosan, függőleges helyzetbe is felhajthatók, s
ilyenkor válik hozzáférhetővé az alattuk elhelyezett
tárolórekesz.
Követve a Jeep egyik legnépszerűbb hagyományát, a Gladiatornak nemcsak a szélvédője dönthető előre, de az ajtajai is könnyedén, néhány mozdulattal fel- és leszerelhetők, így a lehető legnagyobb szabadságot kínálják autózás közben.
A Gladiator Sport modellek 12,7 centiméter (5 col) átlójú érintőképernyőt kapnak a műszerfalba, de választható 17,7 (7 col) vagy 21,4 centiméter (8,4 col) képátlójú változat is. Valamennyi kivitelben már a negyedik generációs Uconnect rendszer dolgozik, amelyet finomított felhasználói interfész, nagyobb rendszerteljesítmény, rövidebb betöltési idő, valamint nagyobb felbontás jellemez.
Kizárólag
a Gladiator Rubicon modellekhez kapható az előrenéző terepkamera,
amely a hűtőmaszkban kapott helyet, és kemény, nehezen belátható
terepen könnyíti meg a vezető dolgát.
Modern
és hatékony hajtásláncok
A vadonatúj Jeep Gladiator kétféle motorral lesz választható:
a piaci bevezetéskor a 3.6 literes Pentastar V6-os benzinessel
érkezik, míg a 3.0 literes EcoDiesel V6 2020-tól lesz rendelhető.
3.6
literes Pentastar V6
A jól bevált erőforrás teljesítménye 285 lóerő, nyomatéka
pedig nem kevesebb, mint 353 Nm. A motor gazdaságosságát szériában
adott Stop-Start rendszer (ESS) fokozza. Szintén alapáras
felszereltség a hatfokozatú manuális váltó, de rendelhető
nyolcfokozatú automatikus egység is. Mi sem bizonyítja jobban
ennek a motornak az erényeit, mint az, hogy a vállalat a Pentastar
V6 2010-es bevezetése óta 8,6 millió ilyen erőforrást szerelt be
különböző modelljeibe.
3.0
literes EcoDiesel V6
A
3.0 literes EcoDiesel motor 2020-tól lesz rendelhető a
Gladiatorhoz, teljesítménye 260 lóerő, míg nyomatéka 600 Nm
lesz. A benzines változathoz hasonlóan a dízelmotor
gazdaságosságát is fokozza a széria Stop-Start (ESS) rendszer.
Ehhez a motorhoz csak a nyolcfokozatú automatikus váltómű
választható, amelynek megerősített belső szerkezete képessé
teszi a hatalmas nyomaték átvitelére.
A
lehető legjobb terepképességek kompromisszumok nélkül
Az új, 2020-as Jeep Gladiator magától értetődő módon hozza
a Jeep márkától elvárt kimagasló terepképességeket. A
modellben kétféle 4×4-es rendszer dolgozhat: a Command-Trac 4×4 a
Sport és Overland változatokba kerül, míg a Gladiator Rubicon
modell a Rock-Trac 4×4-es rendszert kapja, amelyben nagyobb
igénybevételre tervezett, harmadik generációs Dana 44 első és
hátsó tengelyek kaptak helyet, illetve az alapmodellhez képest
rövidebb a felezőfokozat áttétele is.
Szintén
a Rubicon modellt jellemzik a hosszabb rugóutak, amelyet a
szegmensben kizárólag a Gladiatoron alkalmazott, elektronikusan
kiiktatható stabilizátorok tesznek lehetővé.
Masszív
alvázas szerkezet garantálja a Jeepre jellemző legendás
használati értéket és tartósságot
A
2020-as Jeep Gladiatorban számos olyan műszaki megoldást
alkalmaztunk, amely egyfelől optimalizálja a rugózást, a
kormányzást, másfelől mérsékli a tömeget és a fogyasztást,
illetve nagyobb vontatható és szállítható tömeget tesz
lehetővé.
A Gladiator alvázas szerkezete könnyű, erős és tartós, hiszen nagyszilárdságú acélból készül. A négyajtós Jeep Wranglerrel összehasonlítva a Gladiator tengelytávja 49,3, míg a teljes alváza 78,7 centiméterrel hosszabb. A nagyobb tengelytáv, illetve a plató elhelyezése jobb tömegeloszlást, valamint nehéz rakomány szállítása közben is kényelmesebb és stabilabb futást tesz lehetővé.
Annak
érdekében, hogy kemény terepen se sérülhessenek a fő
komponensek, mint például az üzemanyagtank, az osztómű és az
automataváltó olajteknője, a Gladiatorban összesen négy
védőburkolat kapott helyet.
Sok helyen – például az ajtókban, a géptetőben, a szélvédőkeretben, az ajtózsanérokban, a platóajtóban – alkalmaztunk kis tömegű alumíniumot, hogy csökkentsük a tömeget, a fogyasztást, valamint a környezeti terhelést.
A
Gladiator terepen mutatott atletikusságát segítik elő a 43,6
fokos első és a 26 fokos hátsó terepszög, valamint a 20,3 fokos
rámpaszög, míg a szabad hasmagasság 28,2 centiméter. Figyelemre
méltó adat a 76 centis gázlómélység, illetve a 725 kilós
terhelhetőség és a 3470 kilogrammos vontatható tömeg.
Több
mint 80 modern biztonsági és vagyonvédelmi technológia a
fedélzeten
A biztonság és a vagyonvédelem kiemelt fontosságot kapott a
2020-as Gladiator tervezésekor. A szériatartozékként adott vagy
rendelhető technológiák között van a Holttér-figyelő rendszer,
a hátsó keresztirányú forgalmat figyelő rendszer, az első
terepkamera, illetve a szériatartozékként beépített, dinamikus
segédvonalakat megjelenítő ParkView tolatókamera, az adaptív
tempomat vagy az elektronikus borulásgátló rendszer is.
A
negyedik generációs Uconnect rendszer a legmodernebb technológia
A 2020-as Jeep Gladiatorba összesen háromféle – 12,7, 17,8 és
21,3 centiméter képátlójú érintőképernyővel – negyedik
generációs Uconnect rendszer közül lehet választani.
A
legkisebb egységet kivéve a rendszer része az Apple CarPlay és
Android Auto szolgáltatás is.
Gyártás
Az új Gladiator a Jeep Toledóban (Ohio) található üzemében készül, ahol a különböző Jeep modellek gyártása már 1941 óta zajlik.