Bemutatkozott az új Maserati Grecale

A mindennapok különlegessége – modenai világpremieren leplezték le az új Maserati Grecale SUV-ot

Hosszas várakozás és izgalmas ízelítők után, március 22-én egy különleges digitális világpremieren végre lehullott a lepel az olasz luxusautó-márka legújabb modelljéről, a Maserati Grecale-ról. Az új prémium szabadidő-autót a Maserati modenai Innovation Lab technológiai fejlesztőközpontjában tervezték és a vállalat Cassinóban található üzemében gyártják.

A Maserati Grecale tökéletes egyensúlyt teremt a sokoldalúság, az elegancia, a hatékonyság és az innováció között, ezáltal garantálva a kiemelkedő teljesítményt, a kényelmet és a biztonságot. Mindezen jellemzők pedig a Grecale lenyűgöző terepjáró képességeivel és kompromisszumok nélküli vezetési élményével párosulnak.

Széleskörű hajtáslánc-portfólió és felszereltségi szintek

A vadiúj modell, mely a prémium szabadidő-autók sorát gyarapítja, rendkívül változatos motorválasztékkal érhető el: a Grecale hagyományos belső égésű motorral, hibrid meghajtással, valamint – egy éven belül ­– már elektromos hajtással is az érdeklődők rendelkezésére fog állni. A Maserati történelmében így ez a modell lesz az első teljesen elektromos SUV.

A Grecale piacra lépésekor három felszereltségi szinttel lesz rendelhető. A GT modellverziót egy 300 lóerős, négyhengeres lágy hibrid motor hajtja; a Modena esetében a modell egy 330 lóerős, négyhengeres lágy hibrid motorral van felszerelve; az erőteljes Trofeo modellváltozat pedig egy nagy teljesítményű, 3 literes, 530 lóerős V6-os benzinmotorral lesz elérhető, amely az MC20 luxuskupét mozgató Nettuno motoron alapul. A palettát – még egy éven belül – a Grecale Folgore, a 400V-os technológiával ellátott, 100%-ban elektromos változat teszi majd teljessé.

Kimagasló luxus, impozáns méretek

Az új SUV kitűnik egyedülálló tágasságával és kényelmével, kategóriájában pedig a legjobb funkciókkal büszkélkedhet – legyen szó minőségi belső teréről, kimagasló vezethetőségéről, vagy a vezetési élményről. A Grecale emellett kiemelkedik elsőrangú gyorsulási képességeivel is (a Trofeo esetében 3,8 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100 km/órára), végsebességével (285 km/óra, szintén a Trofeo esetében), valamint egyedülálló hangminőségével és olyan finom, magas minőségű anyaghasználatával, mint a fa, a szénszál, vagy a bőr.

A Grecale kimagasló kényelméhez méretei is hozzájárulnak: a GT változatban a Grecale 4.846 mm hosszú, tengelytávja 2.901 mm, magassága 1.670 mm, szélessége 2.163 mm (a külső tükrökkel együtt), a hátsó kerék nyomtávja pedig 1.948 mm – mely még nagyobb a Trofeo esetében.

Modern vonalak a megnyerő külsőért

A Grecale formavilágában megjelenik a Maserati új vizuális szimbóluma, mely egyedülálló módon különböztet meg minden Maserati modellt az MC20 óta. A Grecale elején alacsonyan elhelyezkedő, impozáns méretű hűtőrács található, profiljára a letisztultság és a modern technológia kontrasztja jellemző. A modell elegáns, áramvonalas karosszériáját kanyargós, hullámos, vizuális formák, műszaki komponenseit pedig minőségi, modern szénszálhasználat emeli ki. A Grecale bumeráng alakú hátsó lámpáit, melyek tökéletesen illeszkednek az egyedi trapézvonalhoz, a Giugiaro 3200 GT ihlette. A különleges trapéz-alakzatot még jobban kihangsúlyozza az utastér kupé-jellege és a sportautókhoz hasonló fényezése.

Hi-tech rendszerek a maximális kényelemért

Az utastéren belül a kiemelkedő műszaki jellemzők közé tartozik a hagyományos Maserati óralap, mely először a Grecale-ban jelenik meg digitális kivitelezésben, és ami a hangvezérlés jóvoltából igazi autós asszisztenssé válik.

A modellben minden érintés-alapú, a felületekre rendkívüli esztétikai letisztultság jellemző. Az autó technikája három csúcstechnológiás kijelzőről vezérelhető: a nagy, 12,3 colos központi képernyőről, ami az eddigi legnagyobb Maserati-ban megjelenő display; egy második, 8,8 colos kijelzőről, amivel az extra kezelőopciók irányíthatók; illetve egy harmadik kijelzőről, ami a hátsó üléseken utazók számára érhető el.

A kiemelkedő vezetési és autós élményt a Maserati Intelligent Assistant (MIA) multimédiás rendszer, a legmodernebb infotainment megoldások, valamint a Maserati Connect biztosítja.

Az autó utasterében a kimagasló élvezetet nyújtó hangzásvilágért a sokoldalú hangélmény felel, amit a tipikus „Maserati-hang” és a magával ragadó Sonus faber 3D hangrendszer biztosít. A Sonus faber rendszer prémium szinten alapfelszereltségként 14 hangszórót, High Premium szinten pedig igény szerint 21 hangszórót foglal magába.

A Grecale-val minden utazás egyedi, különleges kalanddá válik, egyesítve a dinamikus kényelmet és a felejthetetlen vezetési élményt, amit az új, 100%-ban Maserati Vehicle Dynamic Control Module (VDCM) rendszer, illetve a segítségével az autó feletti 360°-os kontroll által biztosított, rendkívüli vezethetőség tesz lehetővé. A vezetés feletti teljes uralmat a különböző vezetési módok egészítik ki: a COMFORT, a GT, a SPORT, a kizárólag a Trofeo-nál elérhető CORSA, valamint az OFF-ROAD opciók.

Különleges vendégek a világpremier alkalmából

A Grecale egyedülálló, digitális világpremierjén, amit a márka honlapján lehetett követni (houseof.maserati.com), Matilda De Angelis és Alessandro Borghi márkanagykövetek és nemzetközileg elismert olasz színészek képviselték és mutatták be, hogyan testesíti meg az új modell a mindennapok különlegességét.

A nívós esemény résztvevői között volt továbbá David Beckham világhírű angol focista, a Maserati globális márkanagykövete, valamint Dardust olasz művész, aki exkluzív háttérzenét biztosított a digitális esemény egyes szegmensei alatt.