Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

BiTurbo dízel az Opel Insignia új csúcshajtóműve

Posted on 2017.09.05. By AztaCARom
  • Soros turbófeltöltéssel elért 154 kW/210 LE és rengeteg nyomaték

  • AdBlue-befecskendezéssel már most teljesíti az Euro 6.2 szabványt

  • Ideálisan működik együtt az új nyocfokozatú automatával és az összkerékhajtással

  • Rendkívül hatékony, kombinált fogyasztása 6,9 liter, a CO2-emisszió 183 g/km

  • Kaiserslauternben készül az Insignia valamennyi változatához

Indul az Opel Insignia új csúcshajtóművének gyártása: a nyári szünet után futószalagon készül a kétliteres BiTurbo dízelmotor, amelyet a Country Tourer mellett hozzáigazítottak a márka zászlóshajójának többi változatához is. Az Opel Grand Sport, a Sports Tourer és az új Country Tourer mellett még idén megrendelhető lesz az Insignia második nemzedéke az új erőforrással. A Country Tourer azokat szólítja meg, akik terepes küllemmel szeretnének egy stílusos, ugyanakkor praktikus kombit. Az új jövevény világpremiere a Frankfurti Autószalonon (IAA) lesz, szeptember 14. és 24. között.
Az újonnan konstruált kétliteres dízel teljesítményét soros, kétfokozatú turbófeltöltés dobja fel 154 kW/210 lóerőre, 4000/perces fordulatszámon. A bivalyerős gép nyomatéka 480 newtonméter, már 1500/percnél (hivatalos fogyasztási adatok: Grand Sport 2.0 BiTurbo az Új Európai Menetciklus szerint városban 8,7 l/100 km, országúton 5,7 l/100 km, kombináltan 6,9 l/100 km, kombinált CO2-emisszió 183 g/km). Az Insignia Grand Sport BiTurbo mindössze 7,9 másodperc alatt gyorsul nulláról százra, és 233 km/óra csúcssebességet ér el.
Ennyi erőt intelligensen kell elosztani, ezért a csúcsmotor mindig a simán kapcsoló nyolcfokozatú automatához és a magas műszaki színvonalú, adaptív Torque Vectoring összkerékhajtáshoz kapcsolódik. A puszta teljesítményleadáson túlmenően az új,közös nyomócsöves dízelmotor tovább javítja a vezethetőséget (turbóerő minden élethelyzetben) és az autó viselkedését, a továbbra is kapható, nagyon népszerű, szimpla turbós kétliteres dízelhez képest (125 kW/170 LE; a fronthajtásos Grand Sport hivatalos NEFZ fogyasztása városban 6,7 l/100 km, országúton 4,3 l/100 km, kombináltan 5,2 l/100 km, CO2-emisszió 136 g/km).
Az újonnan kifejlesztett négyhengeres BiTurbo az Opel első motorja, amely már ma teljesíti a 2018 őszétől érvényes, szigorú Euro 6.2 emissziós normát. Fogyasztását a továbbra is törvényesen előírt NEFZ-adatok (Neuer Europäischer Fahrzyklus− Új Európai Menetciklus) közlik az ősztől érvényes Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure (WLTP – világszerte egységes könnyűjármű-tesztelés) szerint is. Az utóbbival megállapított értékek (Grand Sport 2.0 BiTurbo WLTP-gázolaj-fogyasztása városban 12,2 – 6,2 l/100 km[1], kombináltan 8,0 – 7,5 l/100 km, CO2 209 – 196 g/km) sokkal közelebb állnak a gyakorlathoz, mint az eddig alapul vett NEFZ (Grand Sport 2.0 BiTurbo NEFZ-gázolaj-fogyasztása városban 8,7 l/100 km, országúton 5,7 l/100 km, kombináltan 6,9 l/100 km, CO2-emisszió 183 g/km). Ráadásul a WLTP figyelembe veszi a különböző vezetési stílusokat, ezáltal mindenki jól megbecsülheti, hogy ténylegesen mennyit fog fogyasztani a kocsija[2]. A realitásokhoz közeli WLTP-ciklus szerinti fogyasztási adatokról és magáról a mérési eljárásról bővebben: opel.de.
Az új csúcsdízel – akárcsak a 125 kW/170 LE teljesítményű, egyszerű feltöltésű kétliteres dízelmotor – rendkívül hatásos, AdBlue-befecskendezéssel működő (SCR) kipufogógáz-kezelő rendszere nagyszerűen semlegesíti a nitrogénoxidokat (NOx): az ammóniáktartalmú (NH3) vizes karbamidoldat az SCR-katalizátorban reakcióba lép velük, és végül nem mérgező nitrogén, illetve víz keletkezik. A most már a motorhoz közel elhelyezett dízel-részecskeszűrő (DPF) hidegindítás után a lehető leggyorsabban felmelegszik, és alacsony kipufogógáz-hőmérséklet mellett (lassú autózás) is elég forró marad ahhoz, hogy megbízhatóan kiszűrje a koromrészecskéket, illetve magától regenerálódjon.

Soros kétfokozatú feltöltés

A hatékonyság és a vezetési élmény maximalizálása érdekében nem takarékoskodtak az Opel tervezői: az új dízelmotort sorba kapcsolt két turbó tölti fel. A beszívott levegőt az első nyomja elősűrítve a másodikba, amelyet az állítható vezetőlapátokon (Variable Turbinengeometrie – változó turbinageometria) átömlő kipufogógáz hajt. Ezáltal már alacsony fordulatszámon is nagy a nyomaték, majd felpörögve bőséges teljesítményt ad le a motor. A VTG csaknem párhuzamosan állítja be a lapátokat az áramlással, így csökken az ellennyomás, és vele együtt a fogyasztás. A nagymértékben sűrített és felforródodott levegő a töltőlevegő-hűtőn keresztül jut az égésterekbe, ahová akár tíz rész-dózisban fecskendezik be a gázolajat a hétfuratos porlasztók. A töltőnyomást, a fordulatszám és a terhelés függvényében, elektromos működtetéssel szabályozza a turbógeometria-állítómű és három megkerülő-szelep.
Az új motor tervezésének fő szempontjai a hatékonyság javítása, a teljesítmény és a nyomaték növelése, a sima járás és a csekély zajkeltés voltak. Ezeket figyelembe véve alkalmaztak kovácsolt főtengelyt, kiegyensúlyozó tengelyt, merevített lendkereket és kétrészes olajteknőt, amelyek minimumra csökkentik a dízelekre jellemző rezgéseket és rezonanciákat. Tovább mérsékli a fogyasztást az igény szerint, elektromosan bekapcsolódó vízpumpa. Az új BiTurbo dízel közös futószalagon készül az ismert kétliteres motorral, az Opel kaiserslauterni üzemében.

BiTurbo-dízellel kapható már az Astra, az Insignia, a Vivaro és a Movano

Már 2012-ben debütált az első Insignia-nemzedékben egy kétliteres BiTurbo-dízelmotor, 143 kW/195 LE teljesítménnyel és 400 newtonméter nyomatékmaximummal. Ezt aztán megkapta az Astra, a Cascada, a GTC és a Zafira Tourer is. Az Insignia újonnan konstruált, 154 kW/210 LE teljesítményű és 480 newtonméter nyomatékú erőforrása remekül illik az Opel jelenlegi dupla feltöltésű dízelmotorjainak sorába:
Az Astra – az európai Év Autója 2016 – szedán és Sports Tourer változata egyaránt kapható a különösen kompakt 1.6 BiTurbóval (118 kW/160 LE). A négyhengeres gép már 1500/percnél rendelkezésre bocsátja 350 newtonméternyi nyomatékmaximumát (hivatalos NEFZ fogyasztás: ötajtós városban 5,0 l/100 km, országúton 3,4 l/100 km, kombináltan 4,0 l/100 km, CO2-emisszió 106 g/km). Ezzel felszerelve a leggyorsabb dízel-Astra 8,9 másodperc alatt gyorsul nulláról százra, és 220 km/órát ér el.
Az Opel könnyű haszonjárműveit is dupla feltöltés segíti nagy teljesítményhez és kis fogyasztáshoz. A Vivaro kombi- és furgon-változatához is két nagyon hatékony BiTurbo közül lehet választani: mindkettő 1600 cm3-ből hoz ki 92 kW/125 lóerőt és  320 newtonmétert (hivatalos NEFZ fogyasztás Combi L1 városban 6,4 l/100 km, országúton 5,1 l/100 km, kombináltan 5,6 l/100 km, CO2-emisszió 145 g/km), illetve 107 kW/145 lóerőt és 340 newtonmétert (hivatalos NEFZ fogyasztás L1, városban 6,6 l/100 km, országúton 5,4 l/100 km, kombináltan 5,9 l/100 km, CO2-emisszió 152 g/km).
Ezeket is felülmúlja valamennyivel a nagy Opel Movano 2,3‑literes négyhengerese, szintén két változatban: adatai 107 kW/145 LE és 350 newtonméter (hivatalos NEFZ fogyasztás Combi1 városban 7,4 l/100 km, országúton 5,8 l/100 km, kombináltan 6,183 l/100 km, CO2-emisszió 165 g/km), valamint 125 kW/170 LE és ugyanúgy 350 newtonméter (hivatalos NEFZ fogyasztás zárt áruszállító L1 városban 7,4 l/100 km, országúton 5,8 l/100 km, kombináltan 6,3 l/100 km, CO2-emisszió 165 g/km).

Komplett kínálat: az új Insignia-generáció dízelmotorjai

Áttekintés az Insignia aktuálisan kínált dízelmotorjairól; valamennyi adat a négyajtós Opel Insignia Grand Sportra vonatkozik:

Hivatalos NEFZ fogyasztás[i]CO2-emisszió[ii]
MotorTeljesítményNyomatékvárosbanországútonkombináltkombinált
1.6 Diesel81 kW (110 LE)300 Nm4,9 l3,8 l4,2 l110 g/km
1.6 Diesel
ECOTEC
81 kW (110 LE)300 Nm4,6 l3,6 l4,0 l105 g/km
1.6 Diesel100 kW (136 LE)320 Nm5,2 l4,0 l4,5 l118 g/km
2.0 Diesel125 kW (170 LE)400 Nm6,7 l4,3 l5,2 l136 g/km
2.0 BiTurbo154 kW (210 LE)480 Nm8,7 l5,7 l6,9 l183 g/km

[1] Az említett tól-ig értékek a következőképpen keletkeznek: a kisebb érték a legkisebb a WLTP-ciklus négy fázisából, ez az adott járművel a mindenkori motor/váltómű-kombinációval elérhető legkedvezőbb fogyasztás. A nagyobb érték a legnagyobb a WLTP-ciklus négy fázisából, ez az adott járművel a mindenkori motor/váltómű-kombinációval elérhető legkedvezőtlenebb fogyasztás. A kapott adatok jó áttekintést adnak, és kiindulópontként szolgálhatnak a mindennapi fogyasztás becsléséhez.
[2] A WLTP-menetcikluson alapuló értékeket szabványosított, előírt program szerint, próbapadon állapítják meg, így a tényleges fogyasztás a vezetési stílustól, a jármű igénybevételétől és egyéb tényezőktől függően eltérhet tőlük.
[i] Valamennyi fogyasztási adat az NEFZ szerint. Valamennyi adat az EU-alapmodellre érvényes, széria-felszereléssel. A közölt adatokat az előírásos mérési eljárással (VO (EG) Nr. 715/2007), és a jármű benne rögzített menetkész tömegével állapítottuk meg.
[ii] Valamennyi fogyasztási adat az NEFZ szerint. Valamennyi adat az EU-alapmodellre érvényes, széria-felszereléssel. A közölt adatokat az előírásos mérési eljárással (VO (EG) Nr. 715/2007), és a jármű benne rögzített menetkész tömegével állapítottuk meg.

Bemutató, Ctrl+C - Ctrl+V, Hírek Tags:autó, BiTurbo, BiTurbo dízel, car, dízel, erőforrás, Insignia, jármű, kocsi, Opel, Opel Insignia

Bejegyzés navigáció

Previous Post: A Nissan új reklámfilmmel erősíti a megújult Qashqai vezető pozícióját
Next Post: Jobban teljesít… Jelentősen emelkedik az üzemanyagok ára

Kapcsolódó cikkek

  • Elindult az új automaták telepítése Ctrl+C - Ctrl+V
  • Miként spóroljunk az üzemanyaggal anélkül, hogy lemondanánk a vezetés öröméről? Ctrl+C - Ctrl+V
  • Toyota Ultimate Utility Vehicle (2015) Ctrl+C - Ctrl+V
  • Krózser Menyhért először indul az FIA gokart világbajnokságon Ctrl+C - Ctrl+V
  • A Toyota Miraiban és Lexus LS-ben debütál a Toyota új önvezető rendszere Ctrl+C - Ctrl+V
  • ReSTART – Júliustól számos nemzetközi vonat újraindul Ctrl+C - Ctrl+V

Keresés

2023. június
hKscpsv
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930 
« máj    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
A Börzsöny Speciális Mentők Egyesület támogatót keres
  • Így ne legyünk vezetők
  • Nem is gondolnánk, mennyi információt rejthet egy csepp vér
  • A Manó Könyvek könyvheti újdonságai és programjai
  • A lisztérzékenység több, mint egy divathóbort
  • Új technológiák forradalmasíthatják a fizetési ökoszisztémát
  • „This is the land of Audi”
  • Van képünk hozzá (23.06.05.) –  Egyedi Leclerc bukó és overál
  • A három szabadedzés és az időmérő után a futamot is behúzta Verstappen
  • Van képünk hozzá (23.06.04.) –  Toyota Yaris
  • Verstappen az időmérőt is simán behúzta
  • Horvátországban természeti katasztrófák előrejelzésére kifejlesztett rendszert vezetnek be a teszteket követően
  • A sikeres tesztidőszak után újabb kétszáz budapesti kukára kerül fedő a madarak miatt
  • Kiiktatta irányítóját egy MI-vezérelt drón egy teszt során
  • Újabb kategóriában ért el elsöprő tesztgyőzelmet a Cybex
  • Hosszú szünet után folytatódik a gravitációs hullámok tesztelése/megfigyelése
  • Újabb termékek árát csökkentette a PENNY
  • Egészéges sütést kínál a Sage legújabb minisütője
  • Fellendülésre számíthatnak a házhoz szállító éttermek
  • A 2. a 42 Restaurant
  • Májusban csökkentek a globális élelmiszerárak
  • A Ssangyong Rextonnal is megismerkedtek
  • Nincs megálás! Anita és Sanyi is kipróbálta az OKAI Neon elektromos rollereket
  • Rexton tesztnek indult, OKAI Neon e-scooter próba lett belőle
  • Anita és Sanyi találkozott a Honda CB650R motorral (is) – VIDEÓ
  • Anita és Sanyi a Mazda CX-5-öt is kihagyta…
  • E-Tech Renault Captur
  • Rextonról röviden
  • Honda CMX1100T Rebel
  • Röviden a Honda CB650R-ről
  • Ismerkedés az OKAI Neon elektromos rollerrel
  • Az új Yadea F200 robogót a Porschével tervezték? Bemutató
  • Az Icons motorkollekció új tagja visszavisz a 60-évekbe Bemutató
  • 100 éves sikertörténetét ünnepli a BMW Motorrad Ctrl+C - Ctrl+V
  • A HD bemutatja a Fast Johnnie kollekciót Bemutató
  • Az új BMW R 18 Roctane Bemutató
  • Honda EM1 e képgaléria Bemutató
  • A BMW Motorrad bemutatja az új R 12 nineT modellt Bemutató
  • Honda EM1 e műszaki adatok Bemutató

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT