Biztonságosabb, informatívabb, kényelmesebb a Lexus LS

A 2024-es modellévre néhány finom optikai módosításon túl érdemi mechanikus és elektronikus frissítésekkel aktualizálja zászlóshajóját a Lexus.

Míg a tömegpiaci modelleknél a gyártók rendszerint összevárják a fejlesztéseket, és azokat a típus életciklusának felénél esedékes ráncfelvarrás során, egyidejűleg érvényesítik, a luxuskategória ügyfélkörének elvárásaihoz jobban illik a folyamatos tökéletesítés gyakorlata. A vásárlók így a lehető leghamarabb élvezhetik az autóiparban megjelenő fejlesztések, új technológiák előnyeit.

Kiváló példája ennek a Lexus LS limuzin, amelyet 2018-as piacra lépése után először 2020-ban frissített gyártója, majd 2022 végén újfent fontos módosításokat eszközöltek a hatalmas szedánon, most pedig a 2024-es modellévre vezet be olyan technológiákat, amelyek a felsőkategória élvonalában tarthatják az LS-t.

A leglátványosabb újdonság a 12,3 colos digitális műszeregység megjelenése, amelyhez 10 colos head-up kijelző csatlakozik. Ez utóbbi a szélvédőre, közvetlenül a vezető látómezejébe vetít ki kulcsfontosságú információkat, így a sofőr anélkül tájékozódhat a menetsebességről, kaphat navigációs útba igazítást, vagy értesülhet különböző figyelmeztetésekről, hogy le kellene vennie a tekintetét az útról.

Mostantól az LS minden kivitelén az alapfelszereltség része a digitális belső visszapillantó tükör, valamint a vezeték nélküli mobiltelefon-töltő, ezen kívül a még komfortosabb használat érdekében tökéletesítették a csomagtérfedél kéz nélküli nyitási mechanizmusát.

Egy olyan nagy értékű autónál, mint a Lexus LS, különösen fontos a megkerülhetetlen lopásvédelem. A kulcs nélküli nyitási rendszer mostantól ultraszéles sávú (UWB) adatátviteli technológiát alkalmaz, amely nem csak a jeladó távolságát, hanem pozícióját is észleli. Ennek köszönhetően csak a vezető nyithatja ki az autót.

Saját maga mellett utasaira is vigyáz a 2024-es Lexus LS: a legújabb generációs Lexus Safety System az összes olyan funkciót a vezető rendelkezésére bocsátja (felszereltségi szinttől függően), amelyek az LS legutóbbi modellfrissítését követően jelentek meg a Lexus portfóliójában.

Az LCA technológia az irányjelző megérintésekor önállóan hajtja végre a sávváltást, amennyiben azt biztonságosnak ítéli meg, az FCTA funkció oldalra tekintő, nagyteljesítményű radarjainak köszönhetően akár 2-4 másodperccel azelőtt figyelmeztet a keresztirányú forgalomra – gépjárművekre és kerékpárosokra egyaránt –, hogy azok kereszteznénk az utunkat. Az EDSS rendszer pedig egészségügyi vészhelyzetben (azaz a vezető rosszulléte, eszméletvesztése) önműködően, biztonságosan leállítja az LS-t. A két legmagasabb felszereltségi szinten a Lexus LS az itt felsorolt funkciókon túlmenően autonóm parkolásra is képes.

Ezek a frissítések önmagukban is magasabb szintre emelnék a Lexus LS által kínált utazási élményt, a márka mérnökei azonban nem érték be ennyivel. Módosították a kipufogórendszer rögzítését, hogy tovább mérsékeljék a rezgéseket, átalakították a kormányoszlop bekötését, így az autó még közvetlenebbül reagál az irányváltási parancsokra, valamint optimalizálták a merevítő elemek csatlakozási pontjait, ami stabilabb ívmeneti viselkedést eredményezett. Végezetül újraírták a légrugózás vezérlését, ezáltal a Lexus LS még finomabban lépdel át útegyenetlenségeken, és összességében magasabb szintű utazási komfortot biztosít.

Az új modellévbe változatlanul lép át az LS 500h hajtáslánca: a 3,5 literes V6-os benzinmotorra épülő full hibrid rendszer 359 lóerős rendszerteljesítményével és elektromos összkerékhajtásával 5,5 másodperc alatt gyorsítja 100 km/óra sebességre az impozáns limuzint, amely a benzin-elektromos rendszer kiemelkedően magas üzemi hatásfokának köszönhetően mindössze 9,3 liter üzemanyaggal beéri 100 kilométeren.

Fotók: Lexus