Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Biztonságosan és kényelmesen A-ból B-be

Posted on 2021.11.23.2021.11.23. By AztaCARom

Az autómegosztó szolgáltatások járműveit igénybe vevő ügyfelek joggal várnak el biztonságos közlekedésre alkalmas, utasterében pedig dohányfüstmentes gépkocsit.

Több, mint bosszantó ugyanis, ha karcos és horpadt az autó, amit használunk vagy az utastérben a kellemetlen füstszag, mert korábban valaki dohányzott benne. A Bosch flottaüzemeltetők és mobilitási szolgáltatók számára kifejlesztett új Ridecare-megoldásának köszönhetően azonban mindez hamarosan már a múlté. A cél az, hogy minden felhasználó még biztonságosabban és kellemesebben utazzon a jövőben. Az első alapvető Ridecare-funkció a füst- és sérülésérzékelés, amelyben a Bosch mesterséges intelligencia segítségével végzett, felhőalapú adatelemzéssel kombinálja a járműbe épített érzékelőegységet.

Az autómegosztó-szolgáltatók így jól áttekinthetően és valós időben juthatnak fontos információhoz, ha járművük megsérült, vagy épp valaki dohányzott azokban. A javítások vagy tisztítások így gyorsabban és pontosan az igényeknek megfelelően végezhetők, ezzel is optimalizálva a flottakezelést. „Az autómegosztásban az ügyfélelégedettség egyik kulcsa, hogy a felhasználók mindenkor a biztonságos és kellemes vezetés élményében részesülhessenek. Ridecare megoldásával a Bosch a még színvonalasabb ügyfélélmény új mércéjéül szolgálhat a járműmegosztó szolgáltatások piacán” – emelte ki Harald Kröger, a Robert Bosch GmbH igazgatóságának tagja.

A technológiák és szolgáltatások szállítója jelenleg vezető ázsiai, észak-amerikai és németországi autómegosztó-szolgáltatókkal dolgozik kísérleti projekteken, hogy elkezdhesse a füst- és kárérzékelő rendszerének sorozatgyártását. A Bosch flottaszolgáltatás megbízhatósága hivatalosan is igazolt, hiszen a TÜV Süd jóváhagyását is megkapta az új rendszer.

[envira-gallery id=’203546′]

A Ridecare átláthatóságot kínál

Az autómegosztó-szolgáltatók általában minimális információt kapnak, ha járműveik megsérülnek vagy dohányoznak bennük egy-egy bérleti időszak alatt. Míg az autókban bekövetkezett jelentős károkról többnyire beszámolnak a felhasználók, a feltételezhetően kisebb sérülések javítási költségeivel gyakran magukra maradnak a szolgáltatók. Az ügyfél-elégedetlenség további jelentős forrása, ha olyan autót vesznek át, amelyben a szabályok ellenére dohányzott az előző felhasználó.

Ilyen esetekben a professzionális belső takarítás költsége gyakran több száz euró is lehet. A Bosch Ridecare-megoldása azonban most találgatások helyett egyértelmű információt ad: a járműbe épített szenzoregység egyaránt érzékeli a cigarettafüstöt és az autó külső sérüléseit. Az ilyen típusú károk egyetlen érzékelőegységgel megoldott észlelése újdonság a szakmában, az eddig rendelkezésre álló megoldások ugyanis vagy a füstöt, vagy pedig a baleseteket érzékelhették.

„A Bosch kombinált füst- és sérülésérzékelő-rendszere a világ első olyan sorozatgyártású megoldása, amely mind a sérüléseket, mind az autóbeli füstöt megbízhatóan észlelheti és egyértelműen jelentheti” – hangsúlyozta Harald Kröger. Az egység érzékelői emellett olyan pontosak, hogy nem csupán a baleseteket, hanem a parkolási sérüléseket is észlelni tudják, beleértve azokat a koccanásokat, amelyek épp bérleti időn kívül történnek a városban parkoló sharing-autókkal. Mindezek alapján a megosztó-szolgáltatók közvetlenül meghatározhatják, hogy ki okozott kárt vagy épp ki dohányzott a járműben.

A Bosch a tárgyak internetével kombinálja a mesterséges intelligenciát

A Bosch innovatív flottaszolgáltatásai a sharing-járművek szélvédőjének belső oldalán elhelyezett érzékelőegységből, valamint a felhőbeli adatelemzésre szolgáló intelligens szoftverből állnak. Amint a szenzorok balesetre vagy a jármű utasterében érzékelt füstre vonatkozó információja a felhő-háttérrendszerébe (Cloud-Backend) érkezik, a Bosch mesterséges intelligencia (AI) módszerekkel meghatározhatja az ütközés intenzitását, és azt osztályozhatja a flottakezelő számára. Ennek során az intelligens algoritmusok egyaránt tekintetbe veszik a jármű menetdinamikai adatait, illetve olyan további információkat, mint például az út állapota.

A sharing-szolgáltatók így pontosan tudhatják, hogy pusztán szépséghibát okozott az eset, vagy a jármű megfelelő biztonsága érdekében azonnal fel kell mérni a kárt és meg kell javítani a sérülést. „A Bosch Ridecare-szolgáltatás is jól példázza az AIoT – azaz a mesterséges intelligencia és a dolgok internetének kombinációja – által kínált lehetőségek széles körét. Ennek előnyeit a járműmegosztó-szolgáltatások felhasználói is élvezhetik majd” – mutatott rá Harald Kröger. A mesterséges intelligenciával végzett adatelemzésnek köszönhetően a Bosch azt is meghatározhatja: pontosan melyik részén sérült meg a jármű, például csak a hátsó lökhárítón vagy akár a padlóvázon is. Mindez nagyban megkönnyíti a károk dokumentálását és a kárbecslést. Ha az érzékelőegységből származó adatokat később a sérülésről készített képekkel is összevetik, a javítási költségekre is becslést kaphatnak a szolgáltatók.

Digitális megoldás flottakezeléshez

A járműmegosztó-szolgáltatók számára rendkívül fontos flottajárműveik sérüléseinek gyors és átlátható dokumentálása, mivel így növelhető a gépkocsik közlekedésbiztonsága, illetve ennek alapján mérsékelhető az állásidő. A Ridecare szolgáltatás a kárfelmérésen túl a baleset pontos helyét és idejét is megadja a sharing szolgáltatók számára, illetve, hogy ki és mikor dohányzott az autóban. Ezekkel az információkkal a flottamenedzserek és a mobilitási szolgáltatók mindig kifogástalan állapotban tarthatják járműveiket, növelve ezzel a szolgáltatást igénybevevők elégedettségét.

Ctrl+C - Ctrl+V, Hírek Tags:Bosch, fejlesztés, technika, Technológia

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Honda MSX125 Grom (MODELLÉV: 2022)
Next Post: Honda X-ADV (Modellév: 2022)

Kapcsolódó cikkek

  • Beváltak az újdonságok, nagy sikerrel zárult a balatoni szezon Ctrl+C - Ctrl+V
  • Íme a legbrutálisabb hibrid Hírek
  • MV Agusta filmvetítés június 3-án Hírek
  • Nemzetközi közúti ellenőrzési akció Zalában Hírek
  • Újabb elismerésben részesült a Peugeot Rifter Hírek
  • A Citroen bemutatja új C-Series kollekcióját Bemutató

Keresés

2023. június
hKscpsv
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930 
« máj    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
A Börzsöny Speciális Mentők Egyesület támogatót keres
  • Így ne legyünk vezetők
  • Nem is gondolnánk, mennyi információt rejthet egy csepp vér
  • A Manó Könyvek könyvheti újdonságai és programjai
  • A lisztérzékenység több, mint egy divathóbort
  • Új technológiák forradalmasíthatják a fizetési ökoszisztémát
  • „This is the land of Audi”
  • Van képünk hozzá (23.06.05.) –  Egyedi Leclerc bukó és overál
  • A három szabadedzés és az időmérő után a futamot is behúzta Verstappen
  • Van képünk hozzá (23.06.04.) –  Toyota Yaris
  • Verstappen az időmérőt is simán behúzta
  • Horvátországban természeti katasztrófák előrejelzésére kifejlesztett rendszert vezetnek be a teszteket követően
  • A sikeres tesztidőszak után újabb kétszáz budapesti kukára kerül fedő a madarak miatt
  • Kiiktatta irányítóját egy MI-vezérelt drón egy teszt során
  • Újabb kategóriában ért el elsöprő tesztgyőzelmet a Cybex
  • Hosszú szünet után folytatódik a gravitációs hullámok tesztelése/megfigyelése
  • Újabb termékek árát csökkentette a PENNY
  • Egészéges sütést kínál a Sage legújabb minisütője
  • Fellendülésre számíthatnak a házhoz szállító éttermek
  • A 2. a 42 Restaurant
  • Májusban csökkentek a globális élelmiszerárak
  • A Ssangyong Rextonnal is megismerkedtek
  • Nincs megálás! Anita és Sanyi is kipróbálta az OKAI Neon elektromos rollereket
  • Rexton tesztnek indult, OKAI Neon e-scooter próba lett belőle
  • Anita és Sanyi találkozott a Honda CB650R motorral (is) – VIDEÓ
  • Anita és Sanyi a Mazda CX-5-öt is kihagyta…
  • E-Tech Renault Captur
  • Rextonról röviden
  • Honda CMX1100T Rebel
  • Röviden a Honda CB650R-ről
  • Ismerkedés az OKAI Neon elektromos rollerrel
  • Az új Yadea F200 robogót a Porschével tervezték? Bemutató
  • Az Icons motorkollekció új tagja visszavisz a 60-évekbe Bemutató
  • 100 éves sikertörténetét ünnepli a BMW Motorrad Ctrl+C - Ctrl+V
  • A HD bemutatja a Fast Johnnie kollekciót Bemutató
  • Az új BMW R 18 Roctane Bemutató
  • Honda EM1 e képgaléria Bemutató
  • A BMW Motorrad bemutatja az új R 12 nineT modellt Bemutató
  • Honda EM1 e műszaki adatok Bemutató

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT