BMW hangzásvilág bla-bla-bla

Két új My Modes üzemmód, egyedülálló hangzásvilággal

A BMW IconicSounds Electric portfólió érkezésével egyidőben két új My Modes üzemmód is bemutatkozik. Az Expressive és Relax névre keresztelt üzemmódok egyedülálló hangzásvilággal debütálnak, különösen jelentős hatást gyakorolva az utazás során átélt emocionális élményre.

Expressive üzemmódban a hangzásvilágot nagy kontrasztokkal dolgozó neonszínek és absztrakt minták kísérik a BMW Ívelt Kijelzőn. Az alapot a hegedű szólamai biztosítják, amelyekhez gyorsulás közben újabb és újabb hangsávok kapcsolódnak, a sebesség növekedésével párhuzamosan, több lépésben változtatva a dallam harmóniáját. Az első teljes akkord akkor hallható, amikor az autó eléri a 60 km/órás sebességet, majd 120 km/órás sebességnél egy második teljes akkord is felcsendül. Állandó sebességnél a hangzás üteme nem változik, a hangerő azonban jelentősen mérséklődik, hogy a vezető és az utasok a hajtásrendszer kifinomult simaságára összpontosíthassanak.

Az Expressive üzemmód hangzásvilága éles kontrasztban áll a Relax üzemmód kiegyensúlyozott harmóniára és pihentető kényeztetésre összpontosító hangzásvilágával. A BMW Ívelt Kijelzőn megjelenő – tengerpartok, folyók és tavak által inspirált – grafikákkal összhangban a Relax üzemmód lágy, finom és harmonikus hangkompozícióval kényezteti a bajor prémiummárka ügyfeleit, nyugodt és pihentető utazási élményt ígérve. „Ez a hangzásvilág a vezetőben felgyülemlett feszültség feloldására hivatott, nagymértékben segítve, hogy a bajor prémiummárka ügyfele maga mögött tudhassa a napi stresszt” – magyarázta Renzo Vitale.

Testreszabott hangzásvilág a BMW i4 és a BMW iX modellek számára

A BMW IconicSounds Electric portfólió bevezetésével most először válik teljes egészében elérhetővé a tisztán elektromos meghajtású BMW modellek számára, Hans Zimmerrel közösen kifejlesztett hangzásvilág. A rendszerindító Start/Stop gomb megnyomására aktiválódó, két másodpercen át hallható hangjelzés a fenntartható mobilitás élményének kezdetét jelzi. Utazás közben a vezetés élményét a kiválasztott üzemmódhoz társított hangzásvilág fokozza. Ez utóbbi nem csupán a gázpedál érintését lekövető akusztikai elemekből, hanem egy egyedülálló háttérhangzásból is áll, amely egyértelműen jelzi a kiválasztott üzemmódot.

A BMW Group új technológiai zászlóshajójaként a BMW iX a vezetés élményének rendkívül progresszív, egyszersmind végtelenül kényelmes és tágas szimbóluma. A BMW i4 ugyanakkor a bajor prémiummárka modellpalettájának középpontjában teszi átélhetővé a tisztán elektromos mobilitást, a prémium középkategóriában szorosan összefonódva a BMW legendás jegyeivel és hagyományaival. A jövőbe mutató modellek eltérő sajátosságait a rájuk komponált hangzásvilágok is részletekbe menően tükrözik.

A hálózatról tölthető BMW M modellek különleges hangzást kapnak

A vezetés élményét mostantól a hálózatról tölthető BMW M modellekben is típus-specifikus hangzásvilág fokozza. Mint ilyen, a BMW i4 M50 modell (kombinált energiafogyasztás (WLTP): 18,0 – 22,5 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 0 gramm / km) is energiában bővelkedik. „A BMW M modellek által fémjelzett, legendás stílusjegyeket maradéktalanul igyekszünk átültetni a jövőbe” – hangsúlyozta Renzo Vitale.

Az erőteljes és inspiráló – de soha nem tolakodó – hangzásvilág hitelesen közvetíti azt az őszinte agilitást, precizitást és kiegyensúlyozottságot, amely a BMW M modellek kezelhetőségét jellemzi. Gyorsuláskor az orgánum erőteljesen fokozódik, hangzásban is kifejezve az autó erőtől duzzadó karakterét. A BMW M GmbH hálózatról tölthető modelljeinek lélegzetelállító teljesítménye így még átütőbb és még intenzívebb, ez pedig a nagyteljesítményű sportautókat építő divízió egyik legfőbb vezérelve.

Az egyedi hangzásvilágok megkomponálásának kreatív folyamata

Az egyes modellekre szabott, innovatív hangzásvilágok megkomponálásának folyamata a BMW Group és Hans Zimmer közötti szakmai egyeztetésekkel kezdődik, az új szólamok és dallamok technológiai, illetve emocionális célkitűzéseit felsorakoztatva. Hans Zimmer és Renzo Vitale ezután a megálmodott vezetési élményt dallamokká formálja, közösen mérlegelve, hogy az egyes hangok és elképzelt szólamok milyen érzelmi reakciót válthatnak ki. A szerzőpáros előszeretettel használ tradicionális hangszereket újszerű stílusban, amely lehetővé teszi számukra, hogy az egyes zenei forrásokban rejlő lehetőségeket újradefiniálják és még tovább szélesítsék.

Az innovatív dallamok elkészültekor a hangzásvilág tervezői beépítik a szólamokat a BMW modellekbe, amelyekben valós körülmények között tesztelik őket. Az elkészült hangsávokat közúti forgalomban is meghallgatják és meghallgattatják, hogy az akusztikai kompozíció az egyes My Modes üzemmódok aktiválásakor és a különféle vezetési szituációkban pontosan az elképzelt érzelmi hatást váltsa ki.

És noha Hans Zimmer és Renzo Vitale gyakran használ hagyományos hangszereket, az új szólamok és dallamok megkomponálásakor ezeket leginkább unkonvencionális módon, merőben új hangokat létrehozva szólaltatják meg. A hangzásvilág megalkotói például a gitárhúrokat sokkal inkább pattintják, semmint pengetik, és nem egyszer fordul elő, hogy a különböző tárgyak falhoz csapásával születő, kiszámíthatatlan hangokból nyernek ihletet. A komponálás egy másik fázisában Hans Zimmer először egy három perc hosszúságú szvitet készít, amelyekből ezután ő és Renzo Vitale közösen vonják ki az egyes elemeket, hogy valami teljesen váratlanra összpontosítsanak, egy teljesen új kompozíció és hangkifejezési mód alapjait fektetve le ezzel.

A hangzás a vezető és az autó közötti, érzelmekben gyökerező kapcsolatot erősíti

A bajor prémiummárka ügyfelei nem csupán az erőforrások teljesítménye és a vezetési tulajdonságok alapján azonosulnak BMW modelljükkel – a hangzás e téren is mindig kulcsfontosságú szerepet játszott. A BMW IconicSounds Electric portfólió most minden korábbinál nagyobb teret enged ennek az érzelmi kötődésnek, és egy összetéveszhetetlen, átfogó vezetési élménnyé varázsolja azt. A tisztán elektromos meghajtású modellekhez és az eltérő My Modes üzemmódokhoz komponált hangzásvilágok most először a vezető személyes preferenciáit és az adott vezetési szituációkra jellemző alaphangulatokat is figyelembe veszik.

Mindez azt jelenti, hogy a vezető és a jármű között kialakult interakció minden eddiginél intenzívebben van jelen az utastérben. „A gyorsulás közben jelentkező akusztikai visszajelzéseket a folyamatosan változó pedálállásokhoz hangoltuk” – magyarázta Renzo Vitale. Az egyes hangok így nagy pontossággal igazodnak a gázpedál állásához, és így a vezetés intenzitásához. „Amint a vezető rálép a gázpedálra, az sokkalta több lesz, mint egy mechanikai érintkezés – egyfajta átfogó performansz” – mondta Hans Zimmer. „A gyorsulás olyan élménnyé válik, amely az ügyfeleket folyamatosan változó hangsémák egész sorozatán vezeti keresztül” – tette hozzá.