Bugatti Type 35

A TERVEZÉŐ, MÉRNÖKI ÉS VERSENYZSENI SZÁZADOS ÜNNEPELÉSE

A korszakot meghatározó Bugatti Type 35 1924-es bemutatásakor több mint 2500 futamgyőzelmet aratott, és szépsége, technikai leleményessége és vezetési ragyogása egy évszázaddal később is ugyanolyan vonzó marad.

A Bugatti Type 35 megértéséhez először meg kell értenie alkotóját, Ettore Arco Isidoro Bugattit. Az egyik nélkül soha nem létezhetett volna a másik.

Az 1924-es debütáláskor a Bugatti Type 35 olyan mértékben átírta a szabálykönyvet, annyi technikai újítást vezetett be, és olyan magasságokba emelte az autóversenyzés művészetét, hogy az csak a konvenciók és korlátok által teljesen korlátlan elméből származhatott. az idő.

Ettore Bugatti ilyen elmével rendelkezett. A művészetek, a dizájn és a kreativitás évszázadok óta befolyásolt családba született Bugatti érdeklődési köre sokrétű volt, ismeretei pedig széleskörűek voltak. Bár a Type 35 megalkotása előtt számos sikeres projekt fűződött a nevéhez, Bugatti nem volt képzett mérnök.

Talán a Type 35 esetében a formális képzettség hiánya előny volt, nem akadály. Ha a Bugattit a hagyományos autógyártásban tanítják, lehet, hogy a Type 35-tel nem feszegette volna egészen a határokat. És biztosan nem hozta volna létre azokat a gyönyörű formatervezési attribútumokat, amelyek az autón található műszaki újítások szerves részét képezik. Hogy a Bugatti Type 35 valóban új utakat tört ilyen megdöbbentő és soha nem látott mélységekbe, az 1924-ben minden megfigyelő számára azonnal nyilvánvaló volt.

„A Bugatti Type 35 volt a világ első erre a célra tervezett és megtervezett versenyautója. Minden eddigitől eltérően ez nem egy versenyzésre átalakított közúti autó volt, bár nagyon jó közúti autóként is szolgált. Ettore Bugatti aprólékos megközelítése az átfogó koncepcióhoz és minden apró részlethez olyan autót eredményezett, amely korábban elképzelhetetlen mércét állított fel a tervezés, a tervezés, az anyagok, a kezelhetőség és a teljesítmény tekintetében. A Bugatti Type 35 megszületett a Grand Prix korszaka, és a többi motorgyártót arra kényszerítette, hogy teljesen újragondolják megközelítésüket.”
LUIGI GALLI, ÖRÖKSÉG ÉS TANÚSÍTVÁNY SZAKEMBER A BUGATTIBAN


Ahol más autók magasan a talaj fölé tornyosultak, a Type 35 karosszériája alacsonyan és elegánsan ült; ahol más autók huzalozott kerekekkel rendelkeztek, a Type 35 öntött ötvözeteken közlekedett – a rugózatlan tömeg csökkentése érdekében – a fékdob ugyanolyan forradalmi módon integrálva volt felszerelve; és ahol más autók hátsó felfüggesztése ki volt téve, a Type 35-ön szépen be volt zárva az alumíniumötvözetből készült ellipszoid karosszériába. Noha az aerodinamika akkoriban kissé értett tudomány volt, ez az úttörő megközelítés tovább fokozta a karosszéria alacsony légellenállási jellegét.

A nyitott kétüléses karosszériája alatt minden részletet átgondoltak, semmit sem bíztak a véletlenre, szinte minden egy új, magasabb szintű gondolkodást képviselt.

A Type 35 egy 2,0 literes soros nyolchengeres, vékonyfalú, 24 szelepes motorral debütált, amelyet később 2,3 literesre bővítettek és feltöltöttek. Az alumínium főtengely úttörő alkalmazása, amelyet két görgőscsapágy és három golyóscsapágy támaszt meg, lehetővé tette, hogy a motor akár 6000 ford./perc fordulatszámot is elérjen, és 90 LE teljesítményt nyújtson – osztályvezető teljesítményt egész nap.

Ettore Bugatti pontosan tudatában volt annak, hogy a kiváló teljesítményt nemcsak a lóerő növelése, hanem a súlycsökkentés is eredményezi. Elkötelezettsége annak biztosítására, hogy minden alkatrész a lehető legkönnyebb legyen, a funkcionalitás és a megbízhatóság veszélyeztetése nélkül, mindössze 750 kg-os járműtömeghez vezetett.

A Bugatti számos intézkedése, amelyet célja elérése érdekében tett, egy új, könnyű, üreges, tömített végű első tengely kifejlesztése volt. A hátsó tengely konfigurációja hasonlóan változékony volt. A hagyományos tengelyektől eltérően nem „egyenesen” futott, hanem középre süllyesztette, hogy az alváz köré illeszkedjen, a végein pedig felemelkedett, hogy csatlakozzon a kerékagyokhoz.

Az ilyen újítások segítettek alacsonyan tartani az autó magasságát és súlyát. A precíziósan megtervezett és kalibrált kormányrendszerrel és a motort terhelő elemként magában foglaló könnyű alvázzal kombinálva a Type 35 soha nem látott mértékű mozgékonyságot, reagálást és puszta vezetési élményt kínál.

A gyönyörűen kiegyensúlyozott, kábellel működtetett dobfékek és az üzemanyag-áramlás optimalizálására nyomás alatt álló benzintank a Bugatti által tervezett további elemek voltak, amelyek lehetővé tették a vezetők számára, hogy a Type 35 teljesítményének minden cseppjét kiaknázhassák az úton és a pályán, és az üldöző csomagot egy tiszta sarkú cipőben mutassák meg. több mint 2000 alkalom és egyre növekszik.

“1924-es piacra dobásakor a Bugatti Type 35 az autóipar zálogaként szolgált, teljesen megváltoztatva a járműtervezésről és -mérnökségről alkotott elképzeléseket. Egy évszázaddal később hatása és vonzereje nem csökkent. A Type 35 központi szerepet tölt be a márka világában. A DNS, a Bugatti Atlantic és a Bugatti Royale mellett Minden autó, amit a Bugatti gyárt, hű Ettore Bugatti tervezési és mérnöki értékeihez, amelyeket a 35-ös típus száz évvel ezelőtt olyan kitűnően kifejezett” – összegzi Luigi Galli.

Jean Bugatti öröksége