Jean Bugatti öröksége

MEGHATÁROZÓ BEFOLYÁS A BUGATTI MODERN NAPJAI ALKALMAZÁSAIRA

Január 15. olyan dátum, amely örökre beépül a Bugatti történetébe. Ezen a napon – pontosan 115 évvel ezelőtt – megszületett Jean Bugatti, a látnoki mérnök és tervező, akinek hihetetlen, úttörő munkája továbbra is kitörölhetetlen nyomot hagy az autóiparban.

Az 1920-as és 1930-as években Jean zseniális elméjétől származó úttörő munka továbbra is meghatározó szerepet játszik a mai Bugattiban; trendalapító ötleteit – gyakran semmihez sem hasonlítva korukban – a Bugatti tervezőcsapata inspirációként és hivatkozási pontként használja fel a márka legújabb alkotásait és jövőképeit alakítva.

A közelmúltban bemutatott Chiron Super Sport1 ‘57 One Of One’ sok tekintetben megtestesíti Jean időtlen mesterművének, a Bugatti Type 57 SC Atlanticnak a tartós hatását, és a 21. században az áttörő dizájnkezelést helyezi a középpontba.

A 90. évfordulójához közeledő Jean félelmetes Type 57 SC Atlantic továbbra is elbűvöli a tervezői közösséget és az autóipar szerelmeseit világszerte, megőrizve a világ egyik legértékesebb, legfényűzőbb és legexkluzívabb autója státuszát.

A Type 57 SC Atlantic dizájn hatása még mindig mélyen rezonál a Bugatti modern dizájn DNS-ében. Az autó számos ikonikus tulajdonsága, beleértve a karosszérián végigfutó csavarozott bordát is, kitűnően átitatta a Bugatti kortárs formanyelvét. A La Voiture Noire2 különösen szép példája Jean tartós jelének a kortárs Bugatti hipersportautók esztétikai innovációjában. Egy szenvedélyes vásárló számára azonban a Type 57 SC Atlantic több lett, mint csupán referencia; igazi szenvedélyté vált – a találékonyság forrása a személyre szabott Bugatti Chiron Super Sport számára.

A Chiron Super Sport „57 One Of One” megalkotása során a Bugatti Sur Mesure csapata szorosan együttműködött a mérnökökkel, hűek maradtak a márka „a forma követi a teljesítményt” filozófiájához, és tiszteletben tartották az eredeti autó néhány alapvető dizájnjellemzőjét. Az eredmény a figyelemre méltó Type 57 SC Atlantic hűtőrácsának modern értelmezése, csiszolt függőleges vonalaival és vastagabb középső gerincével, amely kielégíti a 440 km/órás hipersportautó extrém hűtési és aerodinamikai igényeit.

A Jean 1930-as évekbeli úttörő munkája nyomán esztétikai ívet alakított ki, az egyedülálló Chiron büszkén áll az ötküllős, polírozott krómozott Super Sport kerekekre. A Chiron karosszériáját ugyanaz az eredeti, ezüstös árnyalatú kék felület díszíti, amely az eredeti Type 57 SC Atlantic alapját képező vizuális identitás. Az Atlanti-óceán kézzel rajzolt sziluettje, egy messziről felismerhető forma kiemeli a Chiron hátsó szárnyának alsó részét. Igazi modern hódolat a puszta kézműves kiválóságnak és a tervezési innovációnak, amely Jean egyedülálló autóipari remekét ihlette – egy világszerte tisztelt műalkotást.

Jean munkájának mélyen gyökerező hatása azonban a mai Bugatti Sur Mesure egyedi vásárlói projektektől a márka által bemutatott legújabb, korlátozott szériás hipersportkocsi megalkotásáig terjed. Jean örökségének egyik ilyen példája a W16 Mistral3, a Bugatti tökéletes roadstere, amelyet kézzel építenek a molsheimi Atelier-ben, és még ebben az évben átadják az ügyfeleknek. A W16 Mistral tervezésének és fejlesztésének kulcsfontosságú inspirációs forrása a félelmetes Type 57 Roadster Grand Raid Usine, amelyet teljesítményre terveztek, és a kivitelezés és a luxus legmagasabb paraméterei szerint tervezték.

Bármilyen ritka és titokzatos is, az 57222-es alváz az egyetlen Bugatti Type 57 Roadster Grand Raid Usine a valaha épített tíz „Grand Raid” közül. És minden értelemben ikonikus: Jean apja, Ettore Bugatti által kedvelt fekete és sárga színekkel készült ez a rendkívül személyes „Grand Raid” inspirációs kiindulópontként szolgált a Montereyben bemutatott fekete és sárga W16 Mistral számára. Autóhét 2022-ben.

A Type 57 Roadster Grand Raid Usine – amelyet Jean aprólékos irányítása alatt terveztek – ma is széles körben az egyik legelegánsabb nyitott tetejű autóként tartják számon, amelyet valaha készítettek. Sikeresen megkülönböztette magát a többi Bugatti Type 57 modelltől, köztük a Type 57 SC Atlantic és a Type 57 S Atalante modellektől. Számos újítás született a „Grand Raid”-en, beleértve az áramvonalas és hosszúkás sárvédőket, a V alakú szélvédőt és az aerodinamikus fejtámlákat. A kormányoszlop dőlésszögének, a váltókarnak, a kéziféknek és a pedáloknak a beállításai tovább hangsúlyozzák a roadster teljesítményorientált képességeit. Ez az örökség – pályafutása során Jean könyörtelenül feszegette a határokat, megkérdőjelezte a normákat és új mércéket állított fel – alakította a W16 Mistral tervezését és aerodinamikai tervezését.

Jean úttörő munkája azonban nemcsak a mai Bugatti hipersportkocsikat formálja meg; továbbra is befolyásolja a márka általános tervezési filozófiáját és irányvonalát. Ez különösen igaz a Type 57 SC Atlanticra: amellett, hogy a vásárlók Chiron Super Sport ’57 One Of One autóról alkotott elképzelésének alapját képezik, a Jean’s Type 57 SC Atlantic néhány fontosabb dizájneleme ma mindegyiken megtalálható. és minden modern Bugatti modell.

Jean korábbi Bugatti alkotásaiban a jellegzetes – és immár ikonikus – C-vonalát ügyesen alkalmazták, könnyedén kiterjesztve az autó oldalprofiljának esztétikus kontúrjait. Ez a vonal nemcsak a vizuális vonzerőt javítja, hanem a folyékonyság érzetét is keltheti, és a mozgás illúzióját keltheti még álló jármű esetén is. Ez a kifinomult vizuális tulajdonság ma már a Bugatti modern autóinak alapvető dizájneleme. Hasonló elvek érvényesek Jean áttörő középvonalú látványvilágára is, amelyet az Atalante és az Atlantic modelleken alkalmaztak nagy hatással. Ez a tervezési narratíva az autó optimális esztétikai arányainak megteremtésére összpontosított, a középvonal merész kiemelésével, amely remekül fut át a külsőn és az övvonalig süllyed. Jean kéttónusú színeinek és rendkívül eredeti formás formáinak használatára következetesen hivatkozik a Bugatti modern világa.

Jean szenvedélyesen vállalta apja vállalkozását, hogy előtérbe helyezze azokat az autóipari remekműveket, amelyekben az erő, a sportosság, a luxus és az elegancia tökéletes kombinációja van. A Type 57 SC például minden tekintetben a korát megelőző sportautó volt, zökkenőmentesen magába szívta a Grand Tourisme kulcsfontosságú tulajdonságait az akkoriban még soha nem látott egyedi dizájn és elegancia szintjén. Ennek az autónak a mintegy 90 évvel ezelőtti megalkotásával Jean új szegmenst nyitott az autóiparon belül, autóival a teljesítmény és a luxus tökéletes kombinációját kínálják vásárlói számára. Ez az irány az összes Bugatti hipersportkocsi alapját képezte a megjelenése óta. Veyron.

JEAN BUGATTI: A LEGENDA AZ EMBER MÖGÖTT
Jean hatása a Bugatti márkára forradalmi volt, és a pozitív változás és innováció olyannyira haladt előre, hogy 1936-ban Ettore átadta a vállalat vezetését szabadon gondolkodó fiára.

De a dizájn nagyszerűsége mellett Jean az autóipari tervezésben és gyártásban is maradandó nyomot hagyott, mivel az 1930-as évek elején rendkívül rugalmas, méretezhető és moduláris architektúrát dolgozott ki és vezetett be, hogy lehetővé tegye a platformmegosztást és a hatékony származékos modellfejlesztést, ami továbbra is kulcsfontosságú alapstratégia. ma az iparban.

„Jean a legmagasabb színvonalon működő autóipari művészetet testesíti meg. Ettore-hoz hasonlóan ő is az építészetből, a szobrászatból és a bútorokból merített ihletet autóipari mesterségében. Autói többet jelentenek puszta közlekedési eszközöknél. Minden általa vezetett autó egy kerekes műalkotás volt, és pontosan ez inspirálja a Bugattit manapság. Kivételes munkássága, amelyet látnoki gondolkodás és rendkívüli koncepciók jellemeztek – akkoriban Jean autóit referenciapontnak tekintették szerte a világon, új mércét állítottak fel és demonstrálták, hogy a gépek a technikai szépségen és az anyagok minőségén keresztül képesek érzelmi esztétikai vonzerőt beburkolni. használt – tervezőcsapatunk örök inspirációs forrása marad.

„Ma a Bugatti család egy igazi úttörő születésnapját ünnepli; egy ember, akinek ötletei a mai Bugatti hipersportkocsik mellett továbbra is formálják és befolyásolják a tágabb autóipari szférát. Jean Bugatti munkássága minden tekintetben határtalan ihletforrás; hihetetlen hozzájárulását örökre tisztelni fogja az autóipar, de általánosabban a tervezői közösség is.”

FRANK HEYL
A BUGATTI TERVEZÉSI IGAZGATÓJA