Az új Honda CB1000R erőforrása

Honda announce seven more additions to its comprehensive 2021 European motorcycle line up
  • A négyhengeres, elektronikus gázmarkolattal társított erőforrás a CBR1000RR-ből érkezik
  • Pontos és kiszámítható gázreakciók az átdolgozott PGM-FI üzemanyag-befecskendezőnek köszönhetően
  • Immáron teljesíti az Euro5 előírásait

A CB1000R 998 cm3-s, DOHC-vezérlésű, soros, négyhengeresének csúcsteljesítménye 145,5 LE (10 500 f./perc), legnagyobb forgatónyomatéka 104 Nm (8250 f./perc). A furat és a löket továbbra is 75, illetve 56,5 mm, a sűrítési viszony pedig 11,6:1. Elődjéhez hasonlóan a 2021-es változaton is 11 500-nál kezdődik a fordulatszámmérőt piros tartománya és 12 000-nél szabályoz le a vezérlőelektronika, viszont még pontosabbak és kiszámíthatóbbak a gázreakciók az átdolgozott PGM-FI üzemanyag-befecskendezőnek köszönhetően.

Az Euro5-ös négyhengeres tervezésekor az volt a cél, hogy a középtartományban, hat- és nyolcezres percenkénti főtengelyfordulat között legyen igazán ereje teljében a hajtómű, az ebből fakadó rugalmasság ugyanis még izgalmasabb vezetési élményt szavatol, nem mellesleg a használati értéket is növeli, hiszen sokkal gyorsabban, biztonságosabban előzhet a pilóta.

A levegőszűrő, illetve annak háza és csőhálózata ideális légáramlást tesz lehetővé, ezáltal kevésbé esik a nyomás a légbeömlő és a 44 mm-es torokátmérőjű fojtószelep közötti szakaszon. Kovácsolt alumínium dugattyúk dolgoznak a gondosan formált hengerekben, a hatékony gázcseréért pedig nagy átmérőjű szívócsatornák, valamint 8,1 és 8,3 mm-es úton mozgó szívó- és kipufogószelepek felelnek a CB-ben.

Kifejezetten rövid áttételezésű váltón keresztül jut el a teljesítmény a hátsó kerékre, ennek eredményeként rendkívül dinamikus a gyorsulás – a hétköznapi használat során fontos – 30 és 130 km/órás sebesség között. Nagyban megkönnyíti a váltásokat, hogy a kuplungasszisztenssel és nyomatékhatárolóval ellátott tengelykapcsoló kisebb erővel működtethető és – a motorfék szabályozásának köszönhetően – biztonságosabbak a visszakapcsolások.

Pillekönnyű, 4-2-1 rendszerű kipufogórendszere még erősebbé teszi az erőforrást középtartományban, és hozzájárul, hogy karcsú, egyben rendkívül könnyű legyen a CB. A kipufogógázok négy rövid katalizátoron át jutnak el a főkamráig, ahonnan a duplakamrás dobba áramlanak tovább. Maga a kipufogóhang egészen lenyűgöző – az alsó fordulatszám-tartományban hallható kellemes duruzsolás 5500 felett mély, nyers ordításba fordul.

Átalakították a kipufogórendszert is, immáron nem hagyományos oxigénszenzort, hanem légmennyiségmérőt (Lean Air Flow – LAF) építenek a leömlőkbe, ezáltal sokkal pontosabban mérhető a kipufogógázok összetétele, és így a hajtómű teljesíti az Euro5 szigorú előírásait. A módosításoknak köszönhetően a CB1000R átlagfogyasztása már csak 5,84 l/100 km.

https://egyszermarlattamautot.hu/2020/11/10/het-teljesen-megujult-motorkerekpar-erkezik-a-honda-2021-es-kinalataba/