Célegyenesbe fordult az új BMW 8-as Coupé

A BMW tervezőmérnökei az idén érkező luxusautó sorozatgyártás előtti utolsó tesztjeit végzik Walesben, hogy a hajtáslánc és a futómű kiválóan összehangolt működése mellett a letaglózó gyorsulásokat és a fejedelmi kényelmű utazásokat garantáló járműbeállításokat is tökéletesre csiszolják.

A sorozatgyártást megelőző utolsó finomhangolási fázisban az új BMW 8-as Coupé rendkívül átfogó menetdinamikai sokszínűségről tesz tanúbizonyságot. A bajor prémiumgyártó tervezőmérnökei ezekben a napokban végzik a nagy-britanniai Wales aszfaltcsíkjain a hamarosan debütáló luxusautó végső simításait, amelyek elsődleges célja a hajtáslánc és a futómű kiváló összhangjának véglegesítése. A figyelem középpontjában a BMW M850i xDrive Coupé modell áll, amely kivételesen intenzív stílusban testesíti meg a BMW új luxus sportautójának lélegzetelállító kvalitásait. A teljesen újratervezett V8-as erőforrás, a csúcstechnológiát képviselő BMW xDrive intelligens összkerékhajtás, az aktív hátsó differenciálzár, valamint az aktív borulásgátló rendszerrel és aktív hátsókerék-kormányzással (Integral Active Steering) felszerelt BMW M Professional adaptív futómű kiváló egységet alkot, letaglózó sportossággal és fejedelmi menetkomforttal ruházva fel a BMW új luxuskupéját.

A benzinmotor és a futómű egyik legkiválóbb közös erénye a rendkívül széles tartományban állítható karakterisztika. A nyolchengeres erőforrás, amelyet a bajor prémiumgyártó első ízben a BMW M850i xDrive Coupé modell motorházteteje alá épít be, minden fordulatszám-tartományban bőséges forgatónyomatékkal és visszafogott hangzással váltja valóra a végtelen szabadság érzését kínáló, pihentető, soha véget nem érő utazásokat. A vezetési élménykapcsoló (Driving Experience Control) SPORT és SPORT+ üzemmódjai ezzel szemben a lehető legvérmesebb teljesítmény-leadás és az erőteljes orgánum adrenalintól túlfűtött kettősét ébresztik fel. Az elektronikusan vezérelt lengéscsillapítók keménysége, a dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC – Dynamic Stability Control) engedékenysége és a BMW xDrive intelligens összkerékhajtás teljesítmény-elosztása eközben minden pillanatban az adott vezetési szituációhoz igazodik. A BMW xDrive intelligens összkerékhajtás hátsókerék-meghajtásra optimalizált hangolása a vezetés szüntelen élményét élteti, a hátsó osztóműbe épített aktív differenciálzár pedig minden kanyarban önfeledt mosolyt csal az ambiciózusabb sofőrök arcára.

 

„Ami az új BMW 8-as Coupé tesztvezetése közben folyamatosan lenyűgözött, az a modell hihetetlen rugalmassága” – mondta Markus Flasch, a BMW 8-as sorozat projektmenedzsere. „Amint a gázpedállal vagy egy gombnyomással a sofőr komfort üzemmódba vagy sportos vezetésre vált át, a gépkocsi azonnal alkalmazkodik hozzá” – fogalmazott.

Az új BMW 8-as Coupé rendkívül dinamikus vezethetőségének záloga az alacsony súlypont, a kimagasló karosszériamerevség és az akár versenyautósan feszes futómű-hangolás. A BMW M850i xDrive Coupé modell esetében a lélegzetelállító agilitást és a közvetlen kormányzást már az alapfelszereltség részeként aktív hátsókerék-kormányzás (Integral Active Steering) és aktív borulásgátló rendszer segíti. Az elektronikusan vezérelt lengéscsillapítók ráadásul mindegyik vezetési szituációban maximális kerékstabilitást garantálnak, a tökéletes úttartás így intenzív kigyorsítások közben, ambiciózus kanyarvételekkor és egyenetlen útfelületeken is mindvégig garantált.

„Az új BMW 8-as Coupé kizárólag eltérő méretű gumiabroncsokkal lesz elérhető, hogy a futóművet állító rendszerek optimális hangolásával, a lehető legsportosabb vezethetőség érdekében maximálisan kihasználhassuk a szélesebb hátsó kerekekben rejlő lehetőségeket” – jelentette be Jos Van As, a BMW 8-as sorozat futómű-rendszereiért felelős tervezőrészleg vezetője. „A kerekek nagyobb dőlésszöge és a speciális elasztokinematikai hangolás ugyanakkor már a vezérlőelektronika közbeavatkozása előtt is extrém magas kanyarsebességek elérését teszi lehetővé. Mindez azt jelenti, hogy a modell aktív menetstabilizáló rendszerrel is bámulatos versenypályás eredményekre képes” – tette hozzá.

A BMW M850i xDrive Coupé modell lélegzetelállító kvalitásaihoz nagymértékben hozzájárul a letaglózóan sportos teljesítmény-leadás szimbólumaként megtervezett V8-as erőforrás. Miközben saját tömege megegyezik az elődmotor értékével, az új szív 50 kW-tal / 68 lóerővel nagyobb maximális teljesítmény és 100 Nm-rel több forgatónyomaték leadására képes. A BMW M850i xDrive Coupé modell motorházteteje alatt így 390 kW / 530 lóerő maximális teljesítmény és 750 Nm csúcs forgatónyomaték lakozik, utóbbi ráadásul már percenkénti 1 800 főtengely-fordulattól a vezető rendelkezésére áll*. A nyolchengeres erőforrás a nyolcfokozatú Steptronic sport automataváltó részletekbe menően továbbfejlesztett változatán keresztül adja le teljesítményét és forgatónyomatékát. A minden korábbinál korszerűbb váltót hosszabbra nyújtott fokozatok és még rövidebb váltóutak jellemzik.

„Az új V8-as motor a teljesítmény és a kiegyensúlyozottság közötti lehető legkiválóbb egyensúlyt teremti meg, amely az új BMW 8-as Coupé egyik legfőbb ismérveként is szolgál” – nyilatkozta Christian Billig, a BMW 8-as sorozat hajtáslánc-beépítéséért felelős tervezőrészleg vezetője. A nyolchengeres erőforrás még a legintenzívebb kigyorsítások közepette is tökéletes szinkronban dolgozik együtt a nyolcfokozatú Steptronic sport automataváltó továbbfejlesztett változatával, a sport kipufogórendszer orgánuma pedig hitelesen ad hangot az új luxus sportkupé teljesítményének. A BMW xDrive intelligens összkerékhajtásnak és az aktív hátsó differenciálzárnak köszönhetően a motor ereje minden vezetési szituációban pontosan arra a tengelyre és arra a kerékre érkezik meg, ahol a megtorpanás-mentes, vérpezsdítően lendületes menetteljesítményhez szükség van rá.

A walesi tesztelés lezárásával a bajor prémiumgyártó tervezőmérnökei egy rendkívül átfogó, hosszan tartó, intenzív tesztidőszak végéhez érkeznek. Az új BMW 8-as Coupé prototípusait a szakemberek az elmúlt hónapokban a legkeményebb versenypályákon, lezárt útszakaszokon és több tízezer kilométernyi közúton fogták vallatóra és finomhangolták, hogy az idei év végén a lehető legtökéletesebb modellt adhassák a BMW ügyfeleinek kezébe. Az új BMW 8-as Coupé az északi sarkkörtől mindössze 56 kilométerre délen elterülő Arjeplog környékén, a BMW Group dél-franciaországi tesztközpontjában és a Zöld Pokolként emlegetett Nürburgringen is megfordult.

A Münchenben székelő vállalatcsoport még idén bemutatja az új BMW 8-as Coupé sorozatgyártásra kész változatát. A típusjelzésben található 8-as szám mindig is a BMW modellpalettáján betöltött kimagasló pozíciót jelentette: legyen szó akár a BMW Z8 roadsterről, akár a BMW i8 plug-in hibrid sportautóról, a 8-as szám kivétel nélkül az extrém sportossággal és a vezetés abszolút élményével forrt össze. Ily módon természetes, hogy az új BMW 8-as Coupé a bajor prémiumgyártó luxus színvonalú modelljeinek egyik meghatározó alappilléreként érkezik meg az utakra, megnyitva a BMW Group „Strategy NUMBER ONE > NEXT” vállalati stratégiájában előirányzott modellújítási hullám legexkluzívabb fejezetét.

*Tekintve, hogy az új BMW 8-as sorozatból még csak az előszériás példányok készültek el, a sorozatgyártás beindítása pedig előkészületek alatt áll, a modell olyan hivatalos technikai adatait, mint például az üzemanyag-fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás, egy későbbi időpontban tesszük közzé.