Chiron Super Sport „Hommage T50S”

1937-ben a Bugatti először nyerte meg a Le Mans-i 24 órás versenyt Type 57G-vel. De hat évvel korábban a márka hivatalosan gyárilag debütált a legendás versenyen egy olyan autóval, amely Ettore és Jean Bugatti számára is ízelítőt adott a Circuit de la Sarthe izgalmából. Ez az úttörő alkotás – a Type 50S – ihlette a Bugatti legújabb Sur Mesure autóját: a Chiron Super Sport „Hommage T50S”-t.

A márka molsheimi otthonában tett látogatása során és a Bugatti vezető Sur Mesure tervezőjével, Jascha Straubbal folytatott megbeszélést követően az ügyfél elmagyarázta, hogy egy fekete-fekete Chiron Super Sport1-et szeretne, amely méltóképpen ünnepelheti a Bugatti történelmét. Ekkor varázsolta el a Type 50S története – és legendája.

Az ünnepelt Type 46-ból származtatva a Type 50S a Bugatti nagy kapacitású motorcsaládjának csúcsát képviselte. Ahol a Bugatti korábban olyan könnyű, fürge versenyautókkal aratott sikereket, mint a Type 35, a 20-as évek végén és a ’30-as évek elején a tiszta erőközpontú teljesítmény fegyverkezési versenye volt. A Bugatti újítása ezen az arénában egy új, ötliteres, kompresszoros, nyolchengeres motor volt – az első motorja kettős felső vezérműtengellyel –, amely körülbelül 250 LE-t teljesít.

Ennek a forradalmi motornak a Type 50S-hez való felszerelésével a tökéletes közúti autó jött létre; kényelmes és fényűző, valamint karcsú és stílusos, de olyan teljesítménnyel, mint amilyen a kortárs versenyautóktól elvárható. Akkora volt a Type 50S-ben rejlő lehetőség, hogy Jean Bugatti azt hitte, képes lesz a világ legkimerítőbb motorversenyén – a Le Mans-i 24 órás versenyen – és nyerni.

A Bugatti három különálló alvázzal indult az 1931-es versenyen, mindegyik teljesen feketében zárt, nem pedig a hagyományos francia versenykékben, mint a francia kormány finom szöge, amely megtagadta a törekvés szponzorálását, de egyben az új megközelítés vizuális metaforájaként is működött. a Bugatti motorversenyzésére.

A három autóból álló teljes készlet hatalmas potenciált mutatott, mennydörgő sebességgel a hosszú egyeneseken. Mivel lehetségesnek tűnt a győzelem, az egyik versenyző nagy sebességnél gumihibát szenvedett, és tragikusan lezuhant a pályáról. A megmaradt két autó – beleértve az alvázszámot is. Az 50177-es modelleket, amelyek ihlették ezt a modern Super Sport tiszteletadást – a Bugatti visszavonta a további balesetek elkerülése érdekében.

Az 1931-es Le Mans-i verseny során az 5-ös számmal megjelölt 50177 története volt az a katalizátor, amely mind az ügyfél, mind Jascha számára megteremtette a kreatív utazás alapját, mint a Chiron Super Sport jövőképét. elméjüket és életre kelni kezdtek a papíron.

A merész, függőleges hűtőmaszk ismétlődő négyzetes mintájával – a közepén festett „5” számmal kiegészítve – lett az elülső áttervezés fókuszpontja. A Chiron Super Sport hűtőrácsát újragondolták a történelmi autónak való rábólintással, és hasonló dizájnt vettek fel, amelyet könyörtelenül a 440 km/órás sebességgel haladni képes autók aerodinamikai és hűtési követelményeinek megfelelően alakítottak ki.

Csakúgy, mint az eredeti, ez a Sur Mesure kreáció is sötét és csillogó feketével készült, az autó mindkét oldalán kontrasztos 5-ös festéssel. A „Le Mans 1931” forgatókönyve közvetlenül a hátsó kerékív előtt helyezkedik el, és a Circuit de la Sarthe ábrázolása – minden csavar, kanyar és egyenes pontosan úgy van elrendezve, ahogy a Type 50S látta volna 1931-ben – az alsó oldalon rejtőzik. a hátsó légterelő, mind a Bugatti szakértői által aprólékosan megtervezett és alkalmazott.

A Type 50S élményének lényege az innovatív, két felső bütykös motor volt, amely egy olyan motortérben kapott helyet, amely majdnem olyan gyönyörű, mint maga az autó. A „Perlée” néven ismert motoros díszítőmintával kiegészítve ez a fajta odafigyelés a részletekre a Bugatti márka és maga Ettore Bugatti ismérve volt. Jascha és a vásárló megszállottan foglalkozott ezzel a részlettel, tökéletesen megtestesítve a márka szellemiségét – a szépség minden részletében.

A motor által átalakított megjelenés olyan szabványra való visszaállításának folyamata, amely megfelel a Sur Mesure csapat kompromisszummentes minőségi megközelítésének, korántsem volt egyszerű. Minden körmintának pontosan ugyanolyan mértékben kellett átfednie, kialakításának minden aspektusa tökéletesen arányos, és úgy lett megtervezve, hogy ne egyszerűen éveken, hanem évtizedeken és generációkon keresztül ellenálljon a szélsőséges hőségnek és a mindennapi kopásnak. A Sur Mesure jutalék minden aspektusához hasonlóan, ami egyszerűnek tűnik, az valójában egy hosszú és összetett folyamat eredménye, amely időről időre tökéletes befejezést biztosít.

Mindkét motorburkolaton látható „Perlée” felület árad az egész autóban, állandó vizuális emlékeztetőként az inspirációra. A középkonzolon belüli tárolóhelyet most az aprólékosan kidolgozott, motorral esztergált anyag egészíti ki, amelyen „Le Mans 1931” felirat szerepel, a térdvédők pedig a konzol mindkét oldalán a mintát utánozzák, a Circuit de la Sarthe körvonalával kombinálva. .

A fekete belső teret – amelyet alumínium villanások és „Perlée” emel ki – az opcionális Sky View üvegtető erősen megvilágítja, ízelítőt adva az utasoknak az eredeti Type 50S szabadtéri izgalmából. Ugyanezt az eredeti autót a Le Mans-i hőstetteinek kézzel alkalmazott ábrázolásaként hozták létre minden ajtópanelen, míg a „Le Mans 1931” feliratot kézzel varrták a vezető és az utasok fejtámlájába.

„A Type 50S vonal hozzájárult Ettore és Jean úttörő víziójának kialakításához az 1930-as évek elején az erőteljes, nagy motorkapacitású Bugatti versenyautókról, amelyek a nagy teljesítmény extrém végén működtek” – mondta Jascha Straub, a Sur Mesure vezető tervezője. „A Type 50S – és különösen az 50177-es alváz – történelmünk legfontosabb részei. Valódi kiváltság, hogy egy vásárló ennyire szenvedélyesen tiszteleg e versenylegenda előtt. Ő és én órákon át, sok hónapon át beszéltünk arról, hogy miként hozhatunk létre egy hiteles tisztelgést, minden részletet megszállottan átgondolva, hogy az összhangban legyen a Type 50S történetével, de egyben a Bugatti márka páratlan standardjainak is megfeleljen.”

Hendrik Malinowski, a Bugatti Automobiles ügyvezető igazgatója elmondta: „Lehet, hogy nem az Atlantic, a Royale vagy a Type 35 hírneve, de sikerült megosztanunk ezzel az autóval kapcsolatos izgalmunkat azzal az ügyféllel, aki felismerte a Type 50S fontosságát. A Jascha Straub vezette Sur Mesure csapata ismét egy kivételesen személyes közös alkotási projektet valósított meg, felhasználva ügyfeleink szenvedélyét, szakértőink éleslátását és kézműveseink szakértelmét egy szerelmeslevél létrehozásában az ikonikusnak. 50S típus. Ez nem csak a modern kor dizájnjának hódolata, hanem egy közel egy évszázaddal ezelőtt kezdődött történet folytatása.”

A Bugatti Automobiles szeretne köszönetet mondani a németországi Dietzhölztalban található Stiftung Nationales Automuseum – The Loh Collection-nek, hogy nagylelkűen kölcsönözte az eredeti Bugatti Type 50S 50177-es alváz fényképfelvételét, valamint a Chiron Super Sport „Hommage T50S” telephelyén. A Loh Collection 135 éves autóipari történetét mutatja be 150 ritka és gyönyörű autó bemutatásával, köztük számos rendkívüli Bugatti modellel. A Bugatti versenytörténetének ezen fontos darabja mellett a Loh kollekcióban megtalálhatók a lenyűgöző Type 57C Aravis, Type 57C Atalante és a Veyron Super Sport is. További információért látogasson el a www.nationalesautomuseum.de oldalra.