A CRF300 RALLY stílusa és felszereltsége

2021 HONDA CRF300L
  • Könnyebb, karcsúbb idomzat és nagyobb, 12,8 L-es üzemanyagtartály
  • Szélesebb és 5 mm-rel alacsonyabban rögzített, gumiágyra ültetett nyereg
  • Könnyen leolvasható, világos alapon sötét LCD-műszeregység

A CRF300 RALLY tervezésekor elsődleges szempont volt, hogy hatalmas távolságokat tehessen meg a vezető, és ezt sugározza a típus megjelenése is. Megannyi alkatrésze származik a CRF450 RALLY-tól, ilyen például a „lebegő” kijelző és az időjárás-védelmet fokozó idomzat. Hogy ne csak széltől és esőtől óvja a vezetőt, a burkolatot masszív kézvédővel is kiegészítették, mely távol tartja a felcsapódó ágakat a pilóta kezétől, valamint a fék- és a kuplungkartól. Kemény terepen kapóra jöhet, hogy jókora haspáncél borítja az olajteknőt, a váltókar pedig felhajlik, hogy eldőlés után is mozgásképes maradjon a motor.

Átalakították a CRF300 RALLY első-hátsó traktusát is, a formásabb első sárvédő 110, míg a kisebb rendszámtartó 300 g-os megtakarítást hozott. Jelentősen, 2,7 literrel bővült az üzemanyagtartály befogadóképessége, és a 12,8 literes tanknak köszönhetően több mint 410 km-re nőtt a hatótáv (WMTC-szabvány szerint). A modell 890 885 mm-es nyeregmagassága 10 5 mm-rel haladja meg a CRF300L-ét, és 5 mm-rel szerényebb az előző CRF300 RALLY-énál. Újítás, hogy az elöl változatlan méretű ülés hátrafelé szélesedik, s hogy hosszú távon is kényelmes legyen, ülőlapja 20 mm-rel terebélyesebb az előző modellénél.

A könnyebb irányíthatóság érdekében módosítottak az üléshelyzeten is: a kormány közelebb került a vezetőhöz, míg a lábtartó lejjebb és hátrébb található, ezáltal a krosszcsizmák is kényelmesen elférnek a váltókar alatt. Érdekes részlet a csőbe süllyesztett kormányvégsúly, mely még hatékonyabban csillapítja a rezgéseket. Megelőzendő, hogy a motor eldőljön puha talajon, a továbbfejlesztett oldaltámasz új, 10%-kal nagyobb talpat kapott.

Alaposan átdolgozták a műszeregységet is, az immáron 70 g-mal kisebb tömegű, fehér hátterű LCD-n 6 mm-rel nagyobb, 23 mm-es, fekete karakterek jelennek meg, tehát még könnyebb leolvasni az adatokat. Egyebek mellett az aktuális sebességfokozatra, a hatótávra, a fogyasztásra, az átlagsebességre és a fordulatszámra vonatkozó érték tárul a pilóta elé, sőt stopperóra is helyet kapott az új LCD-n.

A fényszóró kompakt, aszimmetrikus, két LED-lámpából áll, míg hátul hagyományos izzóval felszerelt egység segít könnyebben észrevenni a CRF300 RALLY-t. Az irányjelzők ugyancsak LED-ek, rugalmasan rögzítettek, hogy eldőléskor se törjenek le.

https://egyszermarlattamautot.hu/2020/12/01/a-honda-megujult-enduroi-az-uj-crf300l-es-crf300rally/