Csak, hogy megnyugodj és ne mondj csütörtököt!

Nyolcfokozatú BMW M Steptronic automataváltó Drivelogic-kal és BMW M xDrive intelligens összkerékhajtás

Az új BMW M8 Coupé, BMW M8 Competition Coupé, BMW M8 Cabrio és BMW M8 Competition Cabrio hajtásláncában egy nyolcfokozatú BMW M Steptronic automataváltó dolgozik, amelynek működési elvét a bajor prémiummárka ügyfelei a vadonatúj tervezésű előválasztó karon található Drivelogic gombbal háromféle váltási karakterisztika szerint állíthatják be, hatékonyra, sportosra és rendkívül dinamikusra. A kormány mögött BMW M-specifikus váltófülek segítik a manuális sebességváltást.

Az új BMW M8 csúcsmodellek lélegzetelállító menetteljesítményének felépítésében a hátsókerék-meghajtás preferenciái szerint dolgozó BMW M xDrive intelligens összkerékhajtás is kulcsfontosságú szerepet játszik. A BMW M xDrive intelligens összkerékhajtás és az aktív M differenciálmű központilag vezérelt együttműködése minden vezetési szituációban garantálja, hogy a motorból érkező erő veszteségek nélkül jut az aszfaltra, a központi operációs rendszer „Beállítások” menüpontjában pedig a bajor prémiumgyártó ügyfeleinek arra is lehetőségük van, hogy az alapértelmezett beállításként aktiválódó 4WD meghajtást 4WD Sport üzemmódra váltsák, amely az erőforrásból érkező teljesítmény és forgatónyomaték nagyobb arányát a hátsó tengelyre továbbítja. A dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC – Dynamic Stability Control) kikapcsolásával a 2WD üzemmód is elérhetővé válik. Ilyenkor a technológia kizárólag a hátsó kerekeket hajtja, a legtapasztaltabb pilóták színtiszta vezetési élményét pedig semmiféle menetstabilizáló rendszer nem befolyásolja.

The all-new BMW M8 Competition Coupe and the all-net BMW M8 Convertible (06/2019).

BMW M-specifikus futómű-technológia extrém feszes hangolással

Az új BMW M8 csúcsmodellek a BMW M GmbH által fémjelzett vezetési élmény abszolút esszenciáját testesítik meg, amelyek még a legextrémebb vezetési szituációkban is verhetetlen iránystabilitást, a legerősebb oldalirányú gyorsulások esetén is lineáris keresztirányú terhelés-felépülést és határon autózás közben is semleges kormányviselkedést garantálnak. A típus-specifikus futómű-technológia alkatrészeit és finomhangolásukat intenzív versenypályás tempóknál tökéletesítették a mérnökök. Az új kvartett futómű-technológiája ugyanakkor a fejedelmi luxusautóra vágyó ügyfelek kényelmi elvárásainak is maradéktalanul megfelel, nem csupán a hétköznapokban, de a hosszabbra nyúló utazások alkalmával egyaránt.

A nagyteljesítményű sportautók kivételesen dinamikus vezethetősége érdekében a hátsó tengelyen számos speciális alkatrész dolgozik. Az új BMW M8 csúcsmodellek letaglózó agilitását BMW M-specifikus, kovácsolt felfüggesztések, a rugóstagok és a lengéscsillapítók precíz rendszerreakcióit pedig a minden korábbinál feszesebb stabilizátorok fokozzák. Az újdonságok versenyautós irányíthatóságát a frontrészen alkalmazott merevítő megoldások emelik új dimenzióba: a motortérben egy tűzfalhoz rögzített toronymerevítő és egy vadonatúj fejlesztésű, integrált oldalcsatlakozásokkal kiegészített, rendkívül merev szerkezeterősítő panel is található. A hátsó tengelyen acél X-merevítő és alumíniumból készült támasztótag felel a minden korábbinál feszesebb vázkapcsolatért.

Az új BMW M8 Coupé, BMW M8 Competition Coupé, BMW M8 Cabrio és BMW M8 Competition Cabrio széleskörű alapfelszereltségének a BMW M-specifikus adaptív futómű is része, amely elektronikusan vezérelt lengéscsillapítókkal és BMW M Servotronic funkcióval felszerelt, elektromechanikus szervokormánnyal dolgozik. A dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC – Dynamic Stability Control) tökéletesen együttműködik a BMW M xDrive intelligens összkerékhajtással és az aktív M differenciálművel, sőt mi több, M Dinamikus Módot (MDM – M Dynamic Mode) is kínál. Utóbbi nagyobb szabadságot enged a kerekek megcsúszásának és a hátsókerék-meghajtás preferenciái szerint dolgozó BMW M xDrive intelligens összkerékhajtással együttműködve kivételesen sportos, erőcsúsztatásokkal végigfűzött kanyarodásokat is lehetővé tesz. Az alapfelszereltség 19” méretű, ikerküllő-dizájnú BMW M könnyűfém keréktárcsákat és nagyteljesítményű gumiabroncsokat tartogat, elöl 275/40 R19, hátul pedig 285/40 R19 méretben.

Integrált fékrendszer konfigurálható pedál-visszajelzésekkel

Az alapfelszereltségként kínált BMW M fékrendszer alternatívájaként az új BMW M8 csúcsmodellek alá BMW M karbon-kerámia fékrendszer is megrendelhető, az opcionális extrafelszereltség részeként. Mindkét változat a BMW M-specifikus integrált fékrendszer csúcstechnológiás elvei mentén működik, amelyeknek köszönhetően a fékek reagálási sebessége, erőssége és vezérlőfunkciói is személyre szabhatók. Az optimális lassuláshoz szükséges féknyomást egy elektromos egység állítja elő, amely intenzívebb működést, optimalizált pedál-visszajelzéseket, a menetstabilizáló rendszerekkel pedig jelentősen gyorsabb és pontosabb együttműködést garantál.

A BMW M modellek számára kifejlesztett, új fékrendszer kétféle pedál-visszajelzési lehetőséget kínál: a COMFORT üzemmód a komfortos vezetési élmény működési elvét részesíti előnyben, SPORT üzemmódban pedig a fékpedál már a legenyhébb érintésre is végtelenül közvetlen, azonnali fékhatással reagál.